Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Початок укр.-нац відродж.Кирило-миф братство,його іст значення

Передумови створення.на поч. 40х р 19ст,студенти і викл таємно організує гурток-київська молода.учасники якого вивч праці франц філософів-утопістів.цікавились нац.-визв боротьбою поляків,чехів,хорв та інш слов нар.поступово гурток оформився в нелегальне тов.-кирило-миф братство в!846.організатори-профес київського універ костомаров,студент Білозерський,чиновник гулак,викл гімназії,письм куліш,поетшевченко.учасники молодь від 19-ЗОр.більшість-бідняки.Мета діяльн-утвердж нац. Укр. державності з демокр ладом,у конфедеративному союзі слов держ.Програмні докум:статус слов товариства св.жирила і мифодія,авт..Білозерський;закон божий-або книга буття укр. нар,авт. Костомаров.Програмні засоби-лікв кріп права;нац.визв укр. нар;створ конфедерації вільних слов держ з демокр ладом в столиці київ;рівні політ права для всіх слов нар;повалення самодерж і встан республ;рівність громадян перед законом,скасув станів;ідеалізація козац минулого україни.Течїкпоміркована або ліберальна-на чолі-Костомаров і Куліш-вважали КМБ легал просвітницьке наук орг.,в основі діял-христ цінності та ідея слов єдності,противники рев боротьби,вважали пошир ідеї КМБ сприятиме наближ реформ;РАДИКАЛЬНА течія-на чолі-Гулак і Шевченко-відстоюв ідею все нар повстання,в ході якого буде встановл справедл сусп. лад,намагались перетвор КМБ на бойову орг.Практич діял-пошир програм докум,пропаганда ідей братства в навч закл,пошир творів шевч,розробка проекту створ в укр. широкої мережі початкових навч закл для всього населення,збирали кошти на видання укр. книги,створ її укр. абетки-Кулішівка,встан контактів з литов,пол.,чеш революціонерами з рос гуртком петрашевці.Ліквідація КМБ:березень 1847 припинено діял за доносом Петрова,учасники-заарештов і відправл до петербурга,слідство вів сам Микола1,братчики отрим різні покар.Шевченко-заслали на 10р,без прав писати і малюв,Білозерського-заслано в олонецьку губерн під нагл поліції,Гулак-Зр в фортеці у Шлісельбурзі,потім засланий в Пермь,всі вони амністовані в 1855 після смерті МтІ.Значення д/ял.перша спроби інтеліг перейти від культ до політ етапу визв боротьбі,вперше здійснено спробу обєдн укр. нац. Ідею з загально людськими христ цінностями та ідею слов єдності,нац. Звільн укр-в

розгл в контексті заг-евр боротьби поневолених нар,за своїми світогл принципами братство було схоже на евр орг /такі як:молода Італія і мол ірланд,проте відкидало насильство як засіб досяг мети.

48. Т.Г. Шевченко, його роль в духовному відроджені українського народу.

Тарас Григорович Шевченко (відомий також як Кобзар, 9 березня 1814 — 10 березня 1861) — український поет, письменник, художник, графік, громадський діяч, філософ, політик, фольклорист, з точки зору багатьох українців — духовний батько сучасного українського народу, людина, яка присвятила своє життя збереженню і поширенню самобутньої народної мудрості тісно пов'язаній з стародавньою православною козацькою культурою звичаями України. У творах на історичну тему показав боротьбу українського народу проти соціального й національного поневолення.

 


Читайте також:

  1. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  5. Iсторичне значення революції.
  6. Ne і ne – поточне значення потужності і частоти обертання колінчастого вала.
  7. Ocнoвнi визначення здоров'я
  8. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  9. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  10. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  11. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості
  12. Але відмінні від значення функції в точці або значення не існує, то точка називається точкою усувного розриву функції .




Переглядів: 730

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Аграрна реформа 1861 р. Скасування кріпостного права в надніпрянській Україны.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.