Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Парламентаризм як форма представницької влади

Парламент це виборний колегіальний орган, який має переважні права у сфері законотворчості. Завдяки парламенту в країні створюються, розвиваються і зберігаються демократичні форми правління. У різних країнах норми парламентського права є різними, які відрізняються конституційними засадами і формами суспільного ладу.

Конституція України визначає основні моменти організації Верховної Ради України. Закон України “Про регламент Верховної Ради України” є одним із найважливіших актів, що регулює роботу Верховної Ради України. Цей закон передбачає порядок скликання і проведення сесій Верховної Ради України, формування органів державної влади, порядок здійснення контрольної діяльності, процедуру окремих видів діяльності органів Верховної Ради та народних депутатів. Закон України “Про постійні комісії у Верховній Раді” унормовує діяльність робочих органів Верховної Ради. Відповідно до нього всі народні депутати розподіляються по комітетам і опікуються законодавством у певній сфері суспільного життя. Закон України “Про статус народного депутата” регулює діяльність цієї інституції.

Функції парламенту:

Законодавчі функції. Розробка та прийняття законів та інших законодавчих актів. Законопроекти спершу розглядаються парламентським комітетом, потім сесією парламенту, знову комітетом і знову затверджуються на сесії.

Контрольні функції. Верховна Рада має право здійснювати контрольні санкції до Кабінету Міністрів через заслуховування звітів, контроль за додержанням конституційних прав і свобод людини і громадянина через Уповноваженого Верховної Ради України, контроль бюджетно-фінансової діяльності через Рахункову палату.

Установчі функціїпарламенту пов’язані з призначенням посадових осіб виконавчої влади. Вони залежать від форми державного устрою. 85 стаття Конституції України визначає перелік установчих функцій Верховної Ради України.

Бюджетно-фінансові функції парламентуполягають у розробці і затвердженні національного бюджету та контролю за його виконанням.

Внутрішньо - політичні функції парламенту – затвердження загально державних програм, перелік об’єктів державної власності, що не підлягають приватизації, прийняття відповідних законів, щодо пенсійного забезпечення і засад регулювання праці, зайнятості, сім’ї та шлюбу.

Зовнішньо - політичні функції.Визначення засад зовнішньої політики, надання згоди на обов’язковість міжнародних договорів, прийняття законів про зовнішньо політичну і зовнішню економічну діяльність, оголошення за поданням Президента стану війни і укладання миру, схвалення рішення Президента про використання збройних сил в результаті агресії, схвалення рішення про надання військової допомоги іншим державам і про направлення підрозділів збройних сил до інших держав.


Читайте також:

  1. II. Критерій найбільших лінійних деформацій
  2. III.4 Форматування тексту.
  3. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  4. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  5. IV. Критерій питомої потенціальної енергії деформації формозміни
  6. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  7. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  8. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  9. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  10. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  11. Абсолютизація формально-технічних пошуків у мистецтві ХХ ст.
  12. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.




Переглядів: 508

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Моделі президентства в залежності від повноважень і компетенцій президента. | За і проти бікамералізму в Україні

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.