Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організування процесу прийняття рішення

Процес Характер реакції
Одержання ін­формації про ситуацію Взаємозв'язок СИТУАЦІЯ - ОПР Використання даних кількісного і якісного характеру ІНФОРМАЦІЯ -» СУБ'ЄКТ -> АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ
Діагностика ситуацій Визначення: ■ основних проблем, які виникають; закономірностей, відповідно до яких відбувається її розвиток; ■ механізмів, за допомогою яких може бути зроблений цілеспрямований вибір; ■ ресурсів, необхідних для активації механізмів; ■ активних складових ситуації - як зовнішніх, так івнутрішніх, які можуть істотно вплинути на роз­ виток ситуації
Аналіз проблеми Виявлення проблемної ситуації ■ Характеристика проблеми: місце, час виникнення, сутність, зміст, межі впливу. ■ Опис ситуаційних факторів, що привели до появи проблеми. ■ Визначення динаміки проблеми, оцінювання її стійкості до змін
Визначення цілей МІСІЯ ЦІЛІ ЗАВДАННЯ побудова ДЕРЕВА ЦІЛЕЙ
Розроблення системи критеріїв і показників Система ІНДЕКСІВ, РЕЙТИНГІВ Порівняльна оцінка об'єктів, проектів фінансування, програм, робіт; альтернативних варіантів рішень; проведення тендерів
Розроблення прогнозу розвитку ситуації Застосування методів експертного прогнозування. Використання методу експертних кривих, за допомогою яких може бути описана динаміка прогнозованого розвитку об'єкта експертизи

 

Аналіз проблемної ситуації передбачає такі аспекти:

■ виявлення причин виникнення ситуації;

■ визначення ступеня її новизни і взаємозв'язків з іншими проблемами;

■ встановлення пріоритету проблеми, насамперед з позиції її інформаційного і ресурсного забезпечення.

Оскільки прийняття рішення - це вибір, який, є, як правило, багатокритерійним, то виникає потреба в побудові оціночної системи критеріїв і показників відповідно до поставлених цілей: переліку критеріїв, показників, індексів, оцінки їх порівняльної значущості, шкалу для оцінки пріоритетів за критеріями. Така система має володіти певними властивостями, які можуть бути стандартизовані (об'єктивність, повторюваність, ясність) і специфіковані відповідно до виду і рангу рішення і має містити, перш за все, критерії, що характеризують всі основні параметри (аспекти) проблемної ситуації, дозволяють дати їй адекватну оцінку, за можливістю переважно кількісну (за ознаками, що не викликають сумніву). Критерії мають бути однозначно зрозумілими учасниками рішення (розробниками, фахівцями, експертами, ОПР тощо) і достатніми за чисельністю, і прийнятними за якісними характеристиками, щоб забезпечити всебічну і достовірну оцінку цілі (рішення).

Особливу увагу слід приділити прогнозуванню тенденцій розвитку проблем у майбутньому, аби виключити можливість їх раптової появи, коли не залишається часу для ухвалення аргумен­тованого рішення.

5.2. Етап розробки управлінського рішення

Вибір - найбільш значущий компонент процесу прийняття рішення. Із сукупності можливих варіантів ОПР вибирає той, який, за її оцінкою, здатний забезпечити досягнення якнайкращого результату. Зрозуміло, вибір соціально мотивується, оскільки суб'єкт рішення має певні інтереси. Управлінське рішення передусім є саме соціальним актом, що представляє волю як організації, так і персонально особи, що приймає рішення.

При виборі варіанта рішення звичайно використовується кілька різних підходів, серед яких можна виділити:

■ минулий досвід (найбільш відомий підхід, який часто використовується; полягає в тому, що ОПР, використовуючи свій досвід, може на основі аналізу минулого здійснити вибір найбільш прийнятного рішення);

■ проведення експерименту. Експеримент як метод вибору варіантів рішення базується на апробації одного/декількох варіантів на практиці з метою визначення можливих результатів і наслідків. Однак варто врахувати, що, по-перше, експеримент далеко не завжди можна використовувати. По-друге, результати експерименту при вирішенні широкого кола завдань залежать від зовнішніх умов, які за своєю сутністю можуть бути об'єктивно мінливими, а, отже, вони не завжди можуть бути достовірними. І по-третє, проведення експерименту, як правило, вимагає досить великих витрат коштів, ресурсів, часу тощо;

■ дослідження і аналіз (вирішення проблеми через її розуміння -передбачає декомпозицію проблеми на частини і вивчення кожної з них. дослідження і аналіз у цьому випадку набагато дешевші, ніж експеримент. Важливим інструментом цього методу є розроблення і імітація різних моделей рішення).

Вибір рішення із множини варіантів, пов'язаний з оцінкою їх переваг, а цьому передує низка процедур (генерування прийнятних рішень, формування критеріїв їх вибору, виявлення найбільш ра­ціонального рішення) (табл. 2.3).

 

Таблиця 2.3


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  5. IV. План навчального процесу.
  6. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  7. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  8. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  9. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  10. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  11. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  12. Адміністративний примус застосовують на основі адміністративно-процесуальних норм.




Переглядів: 507

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Етапи прийняття управлінського рішення | Етап реалізації управлінського рішення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.