Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Питання підвищеної складності

1. Охарактеризуйте центральне питання німецької класичної філософії.

2. Аргументуйте твердження І. Канта: свідомість сама конструює предмет наукового пізнання.

3. У чому суть принципово нового кроку в розумінні людини, здійсненого І. Кантом?

4. Чому Кант був змушений обмежити розум, щоб дати місце вірі?

5. Розкрийте зміст принципу тотожності мислення та буття у Г. Гегеля.

6. Розкрийте зміст поняття «Абсолютна ідея» у Г. Гегеля.

7. Яким єфілософське розуміння Бога за Г.Гегелем?

8. Сформулюйте головні принципи діалектичного методу.

9. За Гегелем, у чому полягає причина розвитку?

10. За Гегелем, яким є механізм розвитку?

11. За Гегелем, якою є спрямованість розвитку?

12. Охарактеризуйте поняття «матеріалізм», «ідеалізм», «дуалізм», «паралелістичний монізм».

13. Чому в кінці XIX ст. падає інтерес філософів до натуралістичної онтології?

14. Аргументуйте твердження: світ не розумний, він абсурдний за своєю природою.

15. Аргументуйте тезу Сартра: переживати повсякчасне розчарування – означає мати тверезу, нормальну та істинну свідомість.

16. Аргументуйте тезу: людина несе весь тягар світу на своїх плечах. Яка філософська течія її висунула?

17. Для якого філософського напряму головне питання онтології – питання про смисл буття, а не про його сутність. Чому?

18. Охарактеризуйте зміст поняття «екзистенція» як "справжнє буття".

19. За екзистенціалізмом, де може людина знайти смисл, який вона шукає в речах навколишнього світу?

20. За Ясперсом, що є "справжнє існування" людини?

21. За Ясперсом, чому людині не варто шукати в історії свого призначення?

22. Поясніть, за Вернадським, суть поняття ноосфери та передумови її утворення.

23. У чому, за Тейяром де Шарденом, полягає зміст еволюції універсуму?

24. Які щаблі (етапи) еволюції проходить Всесвіт у своєму розвитку, за Тейяром де Шарденом?

25. Як ви розумієте твердження Тейяра де Шардена: “Якась душа витворюється на вершині світу”?

26. Поясніть зміст тези «неможливо пояснити свідомість, досліджуючи те, що свідомістю не є». Хто і з якою метою формулює цей принцип?

27. Що було основним добутком прагматизму в гносеології?

28. Розкрийте зміст теорії істини у позитивізмі.

29. У чому суть методологічної функції філософії щодо наукового пізнання?

30. Охарактеризуйте основні особливості некласичної науки.

31. Охарактеризуйте основні особливості постнекласичної науки.

32. Який зміст вкладає філософія у поняття «субстанційний та функціональний підходи до сутності людини»?

33. Який зміст вкладає філософія у поняття «самовідчуження людини»?

34. Чим відрізняються між собою соціально-субстанційний та натуралістично-субстанційний напрями у вченні про людину?

35. Що вважається субстанцією людського буття в марксизмі?

36. Яким чином філософія марксизму намагалася подолати відчуження людини? Якими були наслідки?

37. Аргументуйте тезу екзистенціалізму: людина – це істота, що приносить себе в жертву своєму призначенню.

38. У чому, на думку представників екзистенціалізму, полягає призначення людини?

39. У чому суть субстанційно-натуралістичної концепції людини?

40. Чому, за вченням біхевіоризм,у наука про людину повинна бути продовженням науки про природу?

41. Поясніть зміст поняття «генокультурна коеволюція» у соціобіології.

42. Розкрийте структуру психічного життя людини за Фрейдом та охарактеризуйте співвідношення між її елементами.

43. Аргументуйте твердження О.Конта: суспільство – це цілісна система, аналогічна живому організмові.

44. У чому суть концепції рівноваги в позитивізмі?

45. Розкрийте суть вчення позитивізму про зміст людської історії.

46. Розкрийте смисл понять «мілітарне" та індустріальне суспільство» в позитивізмі.

47. Розкрийте суть вчення К.Поппера про перехід від закритого суспільства до відкритого.

48. Як ви розумієте твердження марксизму: природа, суспільство і людське мислення розвиваються за одними й тими самими законами?

49. Обґрунтуйте тезу Е.Дюркгейма: вирішальною умовою виживання суспільства є консенсус. Чим такий підхід відрізняється від марксистського вчення про суспільство?

50. Охарактеризуйте поняття «ціннісно-нормативна система» у теорії Е.Дюркгейма. Опишіть її функції.

51. Охарактеризуйте поняття “нігілізм” у філософії Фрідріха Ніцше.

52. Охарактеризуйте поняття діонісійський початок та аполлонівський початок у філософії Ф. Ніцше.

53. Поясніть суть тези Ф. Ніцше: людина – це “линва, натягнута між твариною та надлюдиною –

 
линва над прірвою”.

54. Через які образи Ніцше розкриває шлях до надлюдини? Поясніть їх символічний зміст.

55. Розкрийте зміст понять «культура» і «цивілізація» за О.Шпенглером та взаємовідношення між ними.

56. Розкрийте зміст поняття “вісь світової історії” за К.Ясперсом.

57. Розкрийте зміст поняття «бунт мас» у теорії Хосе Ортеґи-і-Ґасета.

58. Поясніть суть тези Д.Донцова: у провідній верстві українського суспільства слід шукати причини занепаду Української держави.

59. Чи правильно розглядати міфологічний світогляд як фантазії, якими архаїчна людина намагалася боротися зі своїм страхом перед невідомістю?

60. Аргументуйте твердження Платона, що “справжня сутність” усього є не світ речей, а світ ідей.

 


 


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. V. Питання для самоконтолю
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  6. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  7. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  8. Бесіда за запитаннями.
  9. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  10. Виділення в природних комплексах незвичайних, унікальних ділянок і явищ і питання їх збереження.
  11. Висновок з 1 питання
  12. Виховання дітей, що потребують підвищеної педагогічної уваги




Переглядів: 806

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розділ ІІ. | Філософія Григорія Сковороди.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.