Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Шатунна група

До шатунної групи належать шатуни, шатунні вкладиші і шатунні болти.

Шатуни забезпечують постійний зв'язок між поршнями і кривоши­пами колінчастого вала двигуна. Беручи участь в поступальному й обертальному русі, шатун здійснює складний рух і зазнає впливу змін­них за величиною і напрямком сил тиску газів та інерції. Ці сили обу­мовлюють появу у шатуні складних Деформацій стиснення, розтягу і згинання.

Згідно з цим шатуни повинні мати такі властивості: високу міц­ність і жорсткість; малу масу; стійкість проти втомлюваності; зруч­ність складання і монтажу.

Шатун складається з верхньої головки, стержня і. нижньої головку. Конструктивне виконання верхньої головки шатуна залежить від роз­міру і способу кріплення поршневого пальця. В сучасних автомобіль­них двигунах застосовують здебільшого плаваючі пальці. У цьому ра­зі верхня головка, має циліндричну форму в отвір якої запресовують одну або дві бронзові втулки. Для змащування пальця у верхній головці фрезеру­ють паз.

На верхній головці ша­туна дизельного двигуна є виступ, в отвір якого запресовують розпилювач масла. Масло, надходячи під тиском у просвердлини у тілі шату­на і проходячи по кільце­вій канавці між бронзови­ми втулками, виходите крізь чотири отвори роз­пилювача і охолоджує дни­ще поршня. Якщо застосо­вують защемлений поршне­вий палець, то у верхній головці шатуна роблять розріз, який стягують за допо­могою болта.

Щоб зменшити концент­рацію напруг, здійснюють плавний перехід від верх­ньої головки шатуна до його стержня. Для збільшення жорсткос­ті стержень шатуна, як правило, в усіх автомобільних двигунах виконується двотаврового перерізу, причому вісь двотавра У — У роз­міщується в площині хитання шатуна. Уздовж осі стержня шатунів дизельних двигунів роблять просвердлини, по яких масло під тиском подається для змащування поршневого пальця і охолоджен­ня днища поршня. Стержень шатуна плавним переходом з'єднується з нижньою головкою·

Нижню головку шатуна автомобільних двигунів виконують рознімною, що дає можливість з'єднувати шатун з кривошипною шийкою колін­частого вала . Кришку нижньої головки для більшої жорст­кості виготовляють з ребрами або з приливами. Її кріплять до тіла шатуна болтами або шпильками.

У V-подібних двигунах, щоб зручнішим було складання і забезпе­чувалася можливість проходження нижньої головки крізь циліндр, іноді роблять косий роз'єм, Для фіксації кришки в боковому напрямку призначені виступи на кришці або трикутні шлиці в пло­щині роз'єму

Виготовляють шатуни штампуванням з наступною термічною та механічною обробкою. Для шатунів карбюраторних двигунів викори­стовують сталі 40, 45, 45Г2, 40Х, 40ХН, а для шатунів високофорсованих дизелів — леговані сталі 18ХНМА, 18ХНВА, 40ХНМА.

Після обробки шатуни нормалізують, загартовують і відпускають. Шатуни, які працюють в особливо важких умовах, для підвищення втомної міцності піддають дрібноструменевій обробці і полірують.

Тепер у карбюраторних двигунах почали застосовувати шатуни; від­литі з ковкого перлітового чавуну.

Перевагами таких шатунів є велика: втомна міцність, менша вар­тість виготовлення і більш ефективне використання ме­талу при складній конфігу­рації.

У верхню головку шатуна, якщо застосовується плаваю­чий палець, запресовують втулки, ' виготовлені з алю­мінієво-залізистої бронзи Бр. АЖ 9-4 або з олов'яно-цинкових бронз Бр. ОЦ 10-2 і Бр. ОДС 4-4-2,5. Ці бронзи мають високу стійкість проти спрацювання і втомну міц­ність. .

Шатунні вкладиші авто­мобільних двигунів мають вигляд півкілець, які вста­новлюють в нижню головку шатуна і її кришку. Від про­кручування і осьового пере­міщення вкладиші фіксуються вусиками, які упираються в канавки, про фрезовані в шатуні і кришці. Виготовляють вкладиші тонкостінними із стальної стрічки завтовшки 1—2 мм, яку заливають антифрикційним сплавом завтовш­ки 0,3 … 0,4 мм

Антифрикційним сплавом в автомобільних карбюраторних двигунах є сплав СОС6-6 (5—6% олова, 5—6% сурми, решта свинець), який характеризується доброю припрацьованістю і високою корозійною стійкістю.

На шатунні підшипники дизельних двигунів діють значні наванта­ження; тому їх вкладиші виготовляють із свинцевої бронзи Бр. СЗО (30% РЬ), яка характеризується підвищеною поверхневою твердістю. Останніми роками в дизельних двигунах почали застосовувати анти­фрикційні сплави на алюмінієвій основі (АО-20, ACM, ACT), які значно підвищують витривалість підшипників.

Шатунні болти зазнають дії пульсуючих навантажень, основним з яких є сила інерції поступально рухомих мас, що досягає максимальні величини при виході поршня з ВМТ. У зв'язку з цим болти повинні

мати високу втомну міцність, для підвищення якої стержень болта виконують діаметром, меншим від діаметра різьби, і здійснюють плав­ний перехід від різьби до стержня. Щоб запобігти провертанню болтів, застосовують несиметричні головки або підрізи на головках. Шатунні болти виготовляють із сталей 35Х, 40Х, 35ХМА, 37XH3A., Для форсо­ваних двигунів болти виготовляють з високолегованих сталей 18ХНВА, 20ХНЗА, 40ХНМА, які мають високі границі міцності і текучості.


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. А група
  3. А група
  4. Види документів за ознаками класифікації та групами
  5. Група 3
  6. Група 4
  7. Група E - Відправлення
  8. Група барвників (діамантовий зелений, метиленовий синій, етакридину лактат). Особливості дії та застосування.
  9. Група В. Мандатний захист
  10. Група відділів псевдогрибів
  11. Група відділів хромофітових водоростей
  12. Група і колективна взаємодія




Переглядів: 1423

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Конструкція рухомої групи деталей кривошипно-шатунного механізма. | Група колінчастого вала

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.