МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Шатунна групаДо шатунної групи належать шатуни, шатунні вкладиші і шатунні болти. Шатуни забезпечують постійний зв'язок між поршнями і кривошипами колінчастого вала двигуна. Беручи участь в поступальному й обертальному русі, шатун здійснює складний рух і зазнає впливу змінних за величиною і напрямком сил тиску газів та інерції. Ці сили обумовлюють появу у шатуні складних Деформацій стиснення, розтягу і згинання. Згідно з цим шатуни повинні мати такі властивості: високу міцність і жорсткість; малу масу; стійкість проти втомлюваності; зручність складання і монтажу. Шатун складається з верхньої головки, стержня і. нижньої головку. Конструктивне виконання верхньої головки шатуна залежить від розміру і способу кріплення поршневого пальця. В сучасних автомобільних двигунах застосовують здебільшого плаваючі пальці. У цьому разі верхня головка, має циліндричну форму в отвір якої запресовують одну або дві бронзові втулки. Для змащування пальця у верхній головці фрезерують паз. На верхній головці шатуна дизельного двигуна є виступ, в отвір якого запресовують розпилювач масла. Масло, надходячи під тиском у просвердлини у тілі шатуна і проходячи по кільцевій канавці між бронзовими втулками, виходите крізь чотири отвори розпилювача і охолоджує днище поршня. Якщо застосовують защемлений поршневий палець, то у верхній головці шатуна роблять розріз, який стягують за допомогою болта. Щоб зменшити концентрацію напруг, здійснюють плавний перехід від верхньої головки шатуна до його стержня. Для збільшення жорсткості стержень шатуна, як правило, в усіх автомобільних двигунах виконується двотаврового перерізу, причому вісь двотавра У — У розміщується в площині хитання шатуна. Уздовж осі стержня шатунів дизельних двигунів роблять просвердлини, по яких масло під тиском подається для змащування поршневого пальця і охолодження днища поршня. Стержень шатуна плавним переходом з'єднується з нижньою головкою· Нижню головку шатуна автомобільних двигунів виконують рознімною, що дає можливість з'єднувати шатун з кривошипною шийкою колінчастого вала . Кришку нижньої головки для більшої жорсткості виготовляють з ребрами або з приливами. Її кріплять до тіла шатуна болтами або шпильками. У V-подібних двигунах, щоб зручнішим було складання і забезпечувалася можливість проходження нижньої головки крізь циліндр, іноді роблять косий роз'єм, Для фіксації кришки в боковому напрямку призначені виступи на кришці або трикутні шлиці в площині роз'єму Виготовляють шатуни штампуванням з наступною термічною та механічною обробкою. Для шатунів карбюраторних двигунів використовують сталі 40, 45, 45Г2, 40Х, 40ХН, а для шатунів високофорсованих дизелів — леговані сталі 18ХНМА, 18ХНВА, 40ХНМА. Після обробки шатуни нормалізують, загартовують і відпускають. Шатуни, які працюють в особливо важких умовах, для підвищення втомної міцності піддають дрібноструменевій обробці і полірують. Тепер у карбюраторних двигунах почали застосовувати шатуни; відлиті з ковкого перлітового чавуну. Перевагами таких шатунів є велика: втомна міцність, менша вартість виготовлення і більш ефективне використання металу при складній конфігурації. У верхню головку шатуна, якщо застосовується плаваючий палець, запресовують втулки, ' виготовлені з алюмінієво-залізистої бронзи Бр. АЖ 9-4 або з олов'яно-цинкових бронз Бр. ОЦ 10-2 і Бр. ОДС 4-4-2,5. Ці бронзи мають високу стійкість проти спрацювання і втомну міцність. . Шатунні вкладиші автомобільних двигунів мають вигляд півкілець, які встановлюють в нижню головку шатуна і її кришку. Від прокручування і осьового переміщення вкладиші фіксуються вусиками, які упираються в канавки, про фрезовані в шатуні і кришці. Виготовляють вкладиші тонкостінними із стальної стрічки завтовшки 1—2 мм, яку заливають антифрикційним сплавом завтовшки 0,3 … 0,4 мм Антифрикційним сплавом в автомобільних карбюраторних двигунах є сплав СОС6-6 (5—6% олова, 5—6% сурми, решта свинець), який характеризується доброю припрацьованістю і високою корозійною стійкістю. На шатунні підшипники дизельних двигунів діють значні навантаження; тому їх вкладиші виготовляють із свинцевої бронзи Бр. СЗО (30% РЬ), яка характеризується підвищеною поверхневою твердістю. Останніми роками в дизельних двигунах почали застосовувати антифрикційні сплави на алюмінієвій основі (АО-20, ACM, ACT), які значно підвищують витривалість підшипників. Шатунні болти зазнають дії пульсуючих навантажень, основним з яких є сила інерції поступально рухомих мас, що досягає максимальні величини при виході поршня з ВМТ. У зв'язку з цим болти повинні мати високу втомну міцність, для підвищення якої стержень болта виконують діаметром, меншим від діаметра різьби, і здійснюють плавний перехід від різьби до стержня. Щоб запобігти провертанню болтів, застосовують несиметричні головки або підрізи на головках. Шатунні болти виготовляють із сталей 35Х, 40Х, 35ХМА, 37XH3A., Для форсованих двигунів болти виготовляють з високолегованих сталей 18ХНВА, 20ХНЗА, 40ХНМА, які мають високі границі міцності і текучості. Читайте також:
|
||||||||
|