Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Група і колективна взаємодія

Особливості інтенсивного навчання у світлі даних психолінгвістики

 

Відкриття феномену групи і групової поведінки відбулося ще на зна.. ХХ зн., що стало поштовхом до створення цілої галузі психологічної науки – соціальної психології. Група являє собою спільноту людей, об’єднаних якоюсь ознакою. Але психолога, а вслід за ним і педагога цікавить не будь-яка група, а лише такі угруповання індивідів, які засновані на психологічних або педагогічних мотивах свого об’днання та існування. У вітчизняній психології такими засадами є діяльність і безпосередність контактів членів групи. Саме діяльність вкупі з івідносинами людей складає ту психологічну спільноту, яка одержала назву у психології малої групи. Чисельність такої групи, до якої належить і група інтенсивного вивчення є можливою від 2 до 20 осіб. У психолог. Л-рі зазначається, що при зростанні численності групи інтенсивність контактів між її учасниками втрачається, т.ч. мала група втрачає свою позитивну якісну своєрідність.

Група починається з факту об»єднанняч людей в один час і в одному місці, внаслідок чого визначається зміст діяльності групи, встановлюються формальні і неформальні відносини. Група починає функціонувати підпорядковуючись законам групової динаміки.Чисто психологічним феноменом у перші години занять є формування першого враження учасників одне про одного і про самого вчителя – ведучого, того, який виступає для них в якості етолону. З першого враження починається робочий етап запнять (активне і розгорнуте орієнтування у мовленнєвому матеріалі). Початкова фаза спілкування включає в себе також групову розминку, встановлення контактів, стимулювання групової єдності.

Третя фаза – стимулювання єдності представляє собою етап активної роботи з усталеними нормами, відносинами, ритуалами групової діяльності. Спеціалісти вважають що да цій фазі група наближається до такого рівня свого розвитку, який відповідає колективові. Основні риси колективу включають: контактність, взаємовплив учасників, систему норм і цінностей, що є прийнятою в\сіма, відсутність фіксованого лідерства. Взаємозамінність і взаємо підтримку всіх його членів. Тому говорячи про вищі стадії функціонування групи інтенсивного навчання, справедливим і правильним вважається наіменувати її навчально-мовленнєвим колективом, навчально-комунікативним колективом, оскільки ціллю групи є навчальна діяльністьнапавлена на оволодіння мовленням.

Принцип колективної взаємодії передбачає наступний спосіб організації навчального процесу: а) учні активно та інтенсивно спілкуються один з одним,обмінюючись навчальною інформацією, рорзирюючи і поглиблюючи при цьому свої знаня, удосконалюючи при цьому вміння і навики; б) між учасниками складаються сприятливі взаємовідносини, що є умовою підвищення ефективності навчання; в) умовою успіху кожного є успіхи решти; г) Всі основні типи завдань виконуються колективно.


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. А група
  3. А група
  4. Активно взаємодіяти з навколишнім світом
  5. Багатоманітність і взаємодія культур
  6. Взаємодія
  7. Взаємодія +Це єдність В. і в-ця.
  8. Взаємодія алельних генів
  9. Взаємодія важелів. Оцінка сукупного ризику, зв'язаного з підприємством.
  10. Взаємодія гамма квантів з речовиною
  11. Взаємодія гамма-квантів з речовиною
  12. Взаємодія ДСМК з іншими аварійно-рятувальними службами.




Переглядів: 1609

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принцип колективного спілкування | Осмислення значення термінів і інших слів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.