Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Група колінчастого вала

До групи колінчастого вала належать власне колінчастий вал з усіма закріпленими на ньому деталями (противагами, розподільною, шестірнею, масловідбивачем, шківами та ін.) і маховик.

Колінчастий вал сприймає через шатуни зусилля від тиску газів і передає їх трансмісії автомобіля. Під час роботи двигуна колін­частий вал навантажується періодично діючими силами тиску газів і силами інерції поступально рухомих мас, а також постійно діючими відцентровими силами обертових мас. Ці сили обумовлюють появу значних скручувальних і згинальних напруг. Крім того, у валу ви­никають додаткові напруги внаслідок крутильних коливань і коливань вигину.

Виходячи з умов роботи, конструкції колінчастих валів повинні мати такі властивості:

- статичну і динамічну зрівноваженість; міцність, надійність і стійкість проти спрацювання; легкість при достатній жорсткості;

- відсутність резонансу крутильних коливань у робочому діапазоні кількості обертів;

- точність виготовлення корінних і шатунних шийок за розмірами і формою;

- достатню твердість і високу ступінь чистоти обробки поверхні шийок;

- розвантаженість корінних підшипників від відцентрових сил інерції; обтічність форми (малі вентиляційні втрати).

Конструкція і розміри колінчастого вала залежать від кількості циліндрів і їх розміщення та прийнятого порядку роботи двигуна.

Колінчасті вали карбюраторних двигунів можуть мати опори через дві шатунні шийки – двопрольотні, або через кожну ша­тунну шийку Колінчасті вали дизельних двигунів виконують повноопорними, тобто вони мають корінні підшипники після кожного циліндра або двоциліндрового відсіку (у V-подібних двигунах).

Повноопорні вали характеризуються великою жорсткістю на вигин, проте вони мають велику довжину і граничну жорсткість на крутіння. Підвищити, жорсткість як повноопорних, так і неповноопорних колінчастих валів можна, збільшуючи «перекриття шийок». Особливо велике перекриття одержують в короткохідних двигунах. Щоки колінчастих валів виконують еліптичної або близької до неї форми, що забезпечує високу жорсткість на вигин і крутіння.

Переходи (галтелі) від щік до шатунних і корінних шийок роблять більшим радіусом (приблизно 0,045—0,06 діаметра шийки) або двома-трьома дугами різних радіусів.

У шатунних шийках стальних кованих валів висвердлюють полег­шуючі камери. У щоках і шийках роблять канали для підведення до підшипників мастила. Щоб розвантажити корінні під­шипники від відцентрових сил і сил інерції, застосовують противаги, що виготовляються як продовження щік колінчастого вала або при­кручують до них болтами. Для запобігання осьовому переміщенню вала на одному з корінних підшипників встановлюють упорні кільця або півкільця.

У деяких двигунах (наприклад, чехословацького виробництва «Татра» і «Шкода») застосовують збірні колінчасті вали. Вони особливо зручні, якщо роль опор колінчастого вала виконують підшипники кочення. Колінчастий вал встановлюють у картер двигу­на на корінних підшипниках, вкладиші яких мають конструкцію, аналогічну конструкції шатунних вкладишів.

На кінцях колінчастого вала монтують різні вузли і деталі. На передньому кінці (носку) встановлюють ведучу шестірню механізму газорозподілу, масловідбивальну шайбу, шків привода вентилятора і храповик для зчеплення з пусковою рукояткою, а також погашувач крутильних коливань (якщо він потрібний).

На задньому кінці (п'ятці) розташовують масловідбивальний гре­бінь і фланець для кріплення маховика. Колінчасті вали карбюратор­них і більшості дизельних двигунів виготовляють куванням або штам­пуванням із статей 45, 45А, 45Г2 і 50Г. Для форсованих дизелів (типу Д-12А) використовують сталі 18ХМА, 18ХВА, 40ХНМА.

Останнім часом почали застосовувати литі колінчасті вали, які виготовляють з високоміцного чавуну, модифікованого магнієм, або перлітового ковкого чавуну. Литі чавунні вали мають такі переваги перед іншими валами: менша витрата металу; велика втомна міцність внаслідок оптимального розподілу металу і зменшення концентрації напруг; менша маса.

Для підвищення втомної міцності стальні вали зміцнюють, тобто утворюють поверхневий наклеп (особливо на галтелях) за допомогою обкатування роликом, обдування дробом і т. д., або шляхом терміч­ної і термохімічної обробки.

Термічна обробка полягає в поверхневому загартуванні струмами високої частоти на глибину 3…4 мм. При термохімічній обробці по­верхні шийок азотують, внаслідок чого стійкість проти стомлюваності підвищується в 1,5 рази.

Діаметри корінних шийок: карбюраторні двигуни dк.ш. = (0,6…0,7)D; дизельні двигуни dк.ш. = (0,70…0,85)D

Діаметри шатунних шийок: карбюраторні двигуни dш.ш. = (0,6…0,7)D;

дизельні двигуни dш.ш. = (0,65…0,70)D. Довжина корінних шийок дорівнює: lк.ш. = (0,5…0,6) dк.ш;

Довжина шатунних шийок дорівнює: lш.ш. = dш.ш.

 

Маховик являє собою масивний диск, який відливають звичайно з чавуну і кріплять болтами до фланця колінчастого вала. На маховик надівають стальний зубчастий вінець для пуску двигуна стартером, а також монтують зчеплення.

Разом з колінчастим валом маховик старанно балансують. Щоб згодом при ремонті, пов'язаному з розбиранням, це балансування не порушувалося, на фланці передбачені установочні штифти. Для цент­рування можна використовувати також бурт самого фланця.

Штифти або отвори під кріпильні болти розміщують не симетрично


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. Ne і ne – поточне значення потужності і частоти обертання колінчастого вала.
  3. А група
  4. А група
  5. Види документів за ознаками класифікації та групами
  6. Група 3
  7. Група 4
  8. Група E - Відправлення
  9. Група барвників (діамантовий зелений, метиленовий синій, етакридину лактат). Особливості дії та застосування.
  10. Група В. Мандатний захист
  11. Група відділів псевдогрибів
  12. Група відділів хромофітових водоростей




Переглядів: 1449

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Шатунна група | Типи ГРМ та їх порівнювальна оцінка.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.