МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Група колінчастого валаДо групи колінчастого вала належать власне колінчастий вал з усіма закріпленими на ньому деталями (противагами, розподільною, шестірнею, масловідбивачем, шківами та ін.) і маховик. Колінчастий вал сприймає через шатуни зусилля від тиску газів і передає їх трансмісії автомобіля. Під час роботи двигуна колінчастий вал навантажується періодично діючими силами тиску газів і силами інерції поступально рухомих мас, а також постійно діючими відцентровими силами обертових мас. Ці сили обумовлюють появу значних скручувальних і згинальних напруг. Крім того, у валу виникають додаткові напруги внаслідок крутильних коливань і коливань вигину. Виходячи з умов роботи, конструкції колінчастих валів повинні мати такі властивості: - статичну і динамічну зрівноваженість; міцність, надійність і стійкість проти спрацювання; легкість при достатній жорсткості; - відсутність резонансу крутильних коливань у робочому діапазоні кількості обертів; - точність виготовлення корінних і шатунних шийок за розмірами і формою; - достатню твердість і високу ступінь чистоти обробки поверхні шийок; - розвантаженість корінних підшипників від відцентрових сил інерції; обтічність форми (малі вентиляційні втрати). Конструкція і розміри колінчастого вала залежать від кількості циліндрів і їх розміщення та прийнятого порядку роботи двигуна. Колінчасті вали карбюраторних двигунів можуть мати опори через дві шатунні шийки – двопрольотні, або через кожну шатунну шийку Колінчасті вали дизельних двигунів виконують повноопорними, тобто вони мають корінні підшипники після кожного циліндра або двоциліндрового відсіку (у V-подібних двигунах). Повноопорні вали характеризуються великою жорсткістю на вигин, проте вони мають велику довжину і граничну жорсткість на крутіння. Підвищити, жорсткість як повноопорних, так і неповноопорних колінчастих валів можна, збільшуючи «перекриття шийок». Особливо велике перекриття одержують в короткохідних двигунах. Щоки колінчастих валів виконують еліптичної або близької до неї форми, що забезпечує високу жорсткість на вигин і крутіння. Переходи (галтелі) від щік до шатунних і корінних шийок роблять більшим радіусом (приблизно 0,045—0,06 діаметра шийки) або двома-трьома дугами різних радіусів. У шатунних шийках стальних кованих валів висвердлюють полегшуючі камери. У щоках і шийках роблять канали для підведення до підшипників мастила. Щоб розвантажити корінні підшипники від відцентрових сил і сил інерції, застосовують противаги, що виготовляються як продовження щік колінчастого вала або прикручують до них болтами. Для запобігання осьовому переміщенню вала на одному з корінних підшипників встановлюють упорні кільця або півкільця. У деяких двигунах (наприклад, чехословацького виробництва «Татра» і «Шкода») застосовують збірні колінчасті вали. Вони особливо зручні, якщо роль опор колінчастого вала виконують підшипники кочення. Колінчастий вал встановлюють у картер двигуна на корінних підшипниках, вкладиші яких мають конструкцію, аналогічну конструкції шатунних вкладишів. На кінцях колінчастого вала монтують різні вузли і деталі. На передньому кінці (носку) встановлюють ведучу шестірню механізму газорозподілу, масловідбивальну шайбу, шків привода вентилятора і храповик для зчеплення з пусковою рукояткою, а також погашувач крутильних коливань (якщо він потрібний). На задньому кінці (п'ятці) розташовують масловідбивальний гребінь і фланець для кріплення маховика. Колінчасті вали карбюраторних і більшості дизельних двигунів виготовляють куванням або штампуванням із статей 45, 45А, 45Г2 і 50Г. Для форсованих дизелів (типу Д-12А) використовують сталі 18ХМА, 18ХВА, 40ХНМА. Останнім часом почали застосовувати литі колінчасті вали, які виготовляють з високоміцного чавуну, модифікованого магнієм, або перлітового ковкого чавуну. Литі чавунні вали мають такі переваги перед іншими валами: менша витрата металу; велика втомна міцність внаслідок оптимального розподілу металу і зменшення концентрації напруг; менша маса. Для підвищення втомної міцності стальні вали зміцнюють, тобто утворюють поверхневий наклеп (особливо на галтелях) за допомогою обкатування роликом, обдування дробом і т. д., або шляхом термічної і термохімічної обробки. Термічна обробка полягає в поверхневому загартуванні струмами високої частоти на глибину 3…4 мм. При термохімічній обробці поверхні шийок азотують, внаслідок чого стійкість проти стомлюваності підвищується в 1,5 рази. Діаметри корінних шийок: карбюраторні двигуни dк.ш. = (0,6…0,7)D; дизельні двигуни dк.ш. = (0,70…0,85)D Діаметри шатунних шийок: карбюраторні двигуни dш.ш. = (0,6…0,7)D; дизельні двигуни dш.ш. = (0,65…0,70)D. Довжина корінних шийок дорівнює: lк.ш. = (0,5…0,6) dк.ш; Довжина шатунних шийок дорівнює: lш.ш. = dш.ш.
Маховик являє собою масивний диск, який відливають звичайно з чавуну і кріплять болтами до фланця колінчастого вала. На маховик надівають стальний зубчастий вінець для пуску двигуна стартером, а також монтують зчеплення. Разом з колінчастим валом маховик старанно балансують. Щоб згодом при ремонті, пов'язаному з розбиранням, це балансування не порушувалося, на фланці передбачені установочні штифти. Для центрування можна використовувати також бурт самого фланця. Штифти або отвори під кріпильні болти розміщують не симетрично Читайте також:
|
||||||||
|