МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Конструктивні особливості будови систем мащенняВимоги до систем мащення, вимоги до вузлів. Конструктивні особливості будови системи мащення Вимоги до систем мащення, вимоги до вузлів. СИСТЕМА МАЩЕННЯ До мастильної системі висувають такі вимоги: - надійна безперебійна подача мастила до тертьових деталей в кількості, достатній для відведення теплоти, що виділяється в результаті тертя; - постійне очищення масла від продуктів зносу, механічних домішок і продуктів розкладання масла; - підтримка в заданих межах температури масла, що надходить у двигун; - можливість швидкого прогрівання масла після пуску холодного двигуна; - простота і зручність експлуатації при мінімальних витратах на обслуговування. Крім того, масло сприяє ущільненню камери згоряння і захисту деталей від корозії. В автомобільних двигунах застосовуються примусові комбіновані системи мащення. В них масло під тиском подається до підшипників колінчастого і розподільного валів, до інших деталей масло подається розбризгуванням і самоплином. На автомобільних двигунах одержала поширення система мащення з мокрим картером. В такій системі, масло після контактування з усіма підшипниками і парами тертя стікає і збирається в масляному піддоні. Тут відбувається його охолодження, гаситься піна, осаджуються забруднюючі домішки.
Основними елементами системи є маслозабірник 5 (рис.2), масляний насос 3, масляний фільтр 3, масляний радіатор. Маслозабірник може бути нерухомий або рухомий (плаваючий).
Рис. 2. Схема системи мащення: 1 - редукційний клапан; 2 - масляний фільтр; 3 - масляний насос; 4 - масляний канал від корінногодо шатунного підшипника; 5 - маслозабірник; 6 - головна масляна магістраль; 7 - зливний канал; 8 - магістраль до підшипників колінчастого вала
Одним з основних елементів системи є масляний насос (зазвичай шестеренний) із зовнішнім зачепленням шестерень або з внутрішнім зачепленням (рис. 3). Насоси із внутрішнім зачепленням мають менші розміри і масу. Особливістю їх конструкції є розміщення осі внутрішньої шестерні ексцентрично відносно осі зовнішньої шестерні на половину висоти зуба. Масляні насоси зі зовнішнім зачепленням можуть розміщуватись як всередині двигуна, так і зовні. Вал насоса приводиться в рух від колінчастого або розподільного вала. В окремих випадках можуть приводитися від спеціального проміжного вала. Масляні насоси можуть бути односекційними або двосекційними. В двосекційних одна секція призначена для подачі масла в масляний радіатор. В насосі має бути редукційний клапан, який обмежує тиск масла на номінальній частоті обертання до 0,3...0,5 МПа в бензинових двигунах і до 0,5...0,7 МПа в дизелів.
Рис. 3. Шестеренні масляні насоси з зовнішнім (а) і внутрішнім (б) зачепленням шестерень: 1 - корпус; 2 - ведуча шестерня; 3 - шпонка; 4 - вал; 5 - ведена шестерня; 6 - вісь; 7 - кулька; 8 - пружина редукційного клапана; 9 - пробка; 10 - кришка; 11- розвантажувальна канавка; 12 - кільце; 13 - ротор; 14 - нагнітальний канал; 15 - всмоктувальний канал; 16 - серповидний виступ; 17- сальник
Подача масляного насоса визначається в залежності від необхідної кількості масла, що циркулює в двигуні. Загальна кількість масла, що надходить з масляного насоса в мастильну систему двигуна за одиницю часу (циркуляційний витрата), для карбюраторних двигунів: Vц = (9…13) 10ˉ³ Ре; для дизелів (у разі охолоджуваних поршнів) Vц = (26…34) 10ˉ³ Рв. Дійсна подача масляного насоса приймається більшою, ніж циркуляційний витрата Vц. Потужність, необхідна для приводу масляного насоса, Рвих - Рвх - перепад тисків масла в мастильній системі; ηм.н - ККД масляного насоса, ηм.н = 0,85…0, 90. Масляні фільтри служать для вловлювання з моторного масла твердих частинок продуктів згоряння, металевих частинок зношування, пилу. Розрізняють фільтри грубої та тонкої очистки масла. Фільтри грубої очистки масла включають послідовно перед головною масляною магістраллю і весь потік масла, яке надходить до підшипників, фільтрується. Фільтри тонкої очистки мають значно більший опір фільтруючого елемента і меншу пропускну здатність, їх встановлюють паралельно головній масляній магістралі. Фільтри грубої очистки вловлюють частинки до ЗО мкм, а фільтри тонкої очистки до 1 мкм. Найбільш якісне очищення масла досягається при проходженні всього масла крізь фільтр тонкої очистки (повнопоточне очищення). Тому повнопоточні фільтри (рис.4) набули останнім часом великого поширення, особливо на двигунах легкових автомобілів. В якості масляних фільтрів можуть використовуватись центрифуги. Вони забезпечують високу якість очищення. Розмір частинок, які вони пропускають не перевищує 0,5... 1 мкм.
Рис. 4. Повнопоточний масляний фільтр: 1 - корпус; 2 - перепускний клапан; 3 - пружина перепускного клапана; 4 - центральна порожнина; 5 - зовнішня порожнина; 6 - різьбовий отвір; 7 - протидренажний клапан; 8 - впускні отвори; 9 - прокладка; 10 - паперовий фільтруючий елемент
У підшипниках колінчастого вала повинно забезпечуватись рідинне тертя, коли тертьові поверхні розділені шаром масла. Таке тертя виникає внаслідок ефекту утворення гідродинамічного клину при відносному переміщенні циліндричних поверхонь з достатньо високою швидкістю. Масло в підшипник надходить під надлишковим тиском і затягується валом, що обертається. Максимальний тиск створюється в зоні найменшого зазору. Тому вал із збільшенням частоти обертання намагається зайняти таке положення, коли його вісь наближається до центра підшипника. При роботі двигуна в його картер через нещільності деталей поршневої групи попадають продукти згоряння і паливна пара. Взаємодіючи з розпиленим нагрітим маслом ці речовини сприяють утворенню піни та різних відкладень. Крім того, проникаючи в картер, вони створюють в ньому підвищений тиск, і масло може витікати з двигуна через ущільнення. Для видалення картерних газів в двигунах застосовується примусова система вентиляції картера закритого типу. Вона забезпечує відсмоктування картерних газів у порожнину повітряного фільтра або у впускний колектор.
Читайте також:
|
||||||||
|