Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Місцеве самоврядування в Україні.

Місцеве самоврядування – це право територіальної громади (жителів села чи добровільного об’єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста) самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування в Україні здійснюється на принципах: народовладдя, законності, гласності, колегіальності, поєднання місцевих і державних інтересів, виборності, правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності в межах повноважень, визначених цим та іншими законами, підзвітності та відповідальності перед територіальними громадами їх органів та посадових осіб, державної підтримки та гарантії місцевого самоврядування, судового захисту прав місцевого самоврядування.

Суб’єктом місцевого самоврядування є територіальна громада (не адміністративно-територіальна одиниця). Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами як безпосередньо (місцевий референдум, вибори, загальні збори громадян), так і через виборні органи(сільські, селищні, міські ради). Органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереситериторіальних громад сіл, селищ та міст, є районні та обласні ради. Сільські, селищні, міські ради можуть дозволяти за ініціативою жителів створювати будинкові, вуличні, квартальніта інші органи самоорганізації населення і наділяти їх частиною власної компетенції, фінансів, майна. Питання організації управління районами в містах належить до компетенції міських рад.

Характерною рисою органів місцевого самоврядування на відміну від органів державної влади є те, що вони не мають так званої “вертикалі”: немає “вищих” і “нижчих” рад – “вищими” для них є тільки територіальні громади, які їх обрали.

Депутати місцевих рад обираються на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування строком на п’ять років. Так само обираються і сільські, селищні, міські голови терміном на чотири роки, які очолюють виконавчий орган відповідної ради та головують на її засіданнях. Районні й обласні ради не створюють виконавчих органів. Голови районної та обласної ради обираються відповідною радою і очолюють виконавчий апарат ради, який лише забезпечує організацію її роботи і не має повноважень виконавчо-розпорядчого характеру. Функції виконавчих органів районних і обласних рад здійснюють відповідні місцеві держадміністрації, тобто відбувається делегування окремих функцій місцевого самоврядування органам виконавчої влади.

Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад.

До компетенції сільських, селищних, міських рад належить: управління майном, що є в комунальній власності; затвердження програм соціально-економічного і культурного розвитку та контроль їх виконання; затвердження бюджетів відповідних адміністративно-територіальних одиниць та контроль за їх виконанням; встановлення місцевих податків і зборів відповідно до закону; проведення місцевих референдумів тощо.

Обласні і районні ради затверджують обласні і районні бюджети, які формуються з коштів державного бюджету для їх відповідного розподілу між територіальними громадами, та виконують інші функції.

Органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов’язковими до виконання на відповідній території. Права місцевого самоврядування захищаються в судовому порядку.

 

Література: 1-3, 11, 14-16, 29, 31-33, 37, 39, 40, 43, 44, 49, 52, 54-58, 60-66, 68, 69, 74, 77-79, 88, 89, 97, 99-103, 112, 114-116, 123-126, 129-131, 135-137, 143-145, 150.


Тема 3: ОСНОВИ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРАВА УКРАЇНИ

 


Читайте також:

  1. АРХІТЕКТУРА НАРОДНОГО ЖИТЛА В УКРАЇНІ.
  2. Банківська система в Україні.
  3. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  4. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  5. Будівельний комплекс та його особливості в Україні.
  6. Бюджети місцевого самоврядування – це бюджети територіальних громад сіл, їх об’єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах)(ч.3 ст.5 БК України).
  7. Валютні відносини та їх державне регулювання в Україні.
  8. Верховна Рада України - орган законодавчої влади в Україні. Статус народного депутата України
  9. Вибори у демократичному суспільстві. Виборчий процес в Україні.
  10. Видатки на утримання органів державного управління, органів місцевої влади та місцевого самоврядування.
  11. Види земель в Україні.
  12. Види страхових організацій в Україні.




Переглядів: 689

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Г/. Правосуддя в Україні. | Адміністративне право і державне управління.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.