![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття адміністративної відповідальностіАдміністративні правовідносини Адміністративні правовідносини - це частина суспільних відносин, що регулюються нормами адміністративного права шляхом впливу на поведінку суб'єктів у сфері державного управління, що веде до виникнення між такими суб'єктами правових зв'язків державно-владного характеру. Основні ознаки адміністративних правовідносин: 1) вони виникають на основі адміністративно-правових норм; 2) характеризуються наявністю сторін, що іменуються суб'єктами адміністративного права; 3) за змістом включають в себе адміністративні права владного характеру і юридичні обов'язки; 4) є видом суспільних відносин державних органів, фізичних або юридичних осіб, організацій і спільностей; 5) здійснення суб'єктивних прав або додержання юридичних обов'язків у правовідносинах контролюється і забезпечується державою. Адміністративні правовідносини включають такі елементи, як суб’єкти, об’єкти, зміст правовідносин. Суб’єктами адміністративних правовідносин називають державні органи, фізичних і юридичних осіб, які наділяються адміністративно-правовими нормами певним обсягом повноважень у сфері державного управління. Суб'єктами адміністративних правовідносин можуть бути: 1) Президент України; 2) державні органи виконавчої влади; 3) державні службовці; 4) громадяни України, іноземці й особи без громадянства; 5) система місцевого самоврядування; 6) об'єднання громадян . Об'єктом адміністративних правовідносин є сама управлінська діяльність у сфері державного управління. Зміст адміністративного суб'єктивного права включає такі можливості: 1) діяти відповідно до своїх повноважень; 2) вимагати певних дій від зобов'язаної сторони; 3) впливати на об'єкт управління; 4) використовувати форми й методи контролю, заохочення та примусу. Адміністративні правовідносини мають яскраво виявлений імперативний характер.
Адміністративну відповідальність слід розглядати у позитивному (перспективному)й ретроспективному (негативному) видах. У перспективному розумінні адміністративна відповідальність характеризується як відповідальне ставлення суб'єкта адміністративного права до своїх обов'язків і додержання заборон. У ретроспективному значенні — це специфічні правовідносини між державою (її органами й посадовими особами) і суб'єктом адміністративного правопорушення щодо реагування на вчинене правопорушення і на суб'єкта, який його вчинив, а також покладання на правопорушника виду й міри адміністративного стягнення. Виділяють основні й похідні ознаки адміністративної відповідальності. До основних ознак відносять те, що адміністративна відповідальність: 1) є засобом охорони встановленого правопорядку; 2) нормативно визначена й полягає у застосуванні санкцій адміністративно-правових норм; 3) супроводжується осудом з боку держави правопорушника і правопорушення; 4) пов'язана із застосуванням примусу та негативних для правопорушника наслідків; 5) реалізується у визначених законодавством процесуальних формах. До похідних ознак відносять те, що: 1) підставою адміністративної відповідальності є не тільки проступки, передбачені нормами адміністративного права, а й порушення, передбачені нормами інших галузей права (наприклад, житлового, трудового, земельного); 2) адміністративна відповідальність полягає у застосуванні до винних адміністративних стягнень; 3) право притягати до адміністративної відповідальності належить державним органам та їх посадовим особам; 4) існує особливий порядок притягнення до адміністративної відповідальності . Адміністративна відповідальність настає з досягненням 16-річного віку (ст. 12 КУпАП). Вчинення адміністративного проступку неповнолітнім є обставиною, що пом'якшує адміністративну відповідальність. За вчинення адміністративних проступків до неповнолітніх віком від 16 до 18 років можуть бути застосовані такі заходи впливу: 1) зобов'язання публічно або в іншій формі попросити вибачення у потерпілого; 2) застереження; 3) догана або сувора догана; 4) передача неповнолітнього під нагляд батькам чи особам, які їх замінюють, або під нагляд педагогічному чи трудовому колективу за згодою колективу, а також окремим громадянам на їх прохання (ст. 241 КУпАП).
Читайте також:
|
||||||||
|