Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Suggest the meanings of the words according to their sound-form. Check yourself by a dictionary.

Практикум к лекциям №2,3.

ЗМІСТ

ВСТУП 3

ТЕМА 1. ОСНОВИ ТЕОРІЇ ДЕРЖАВИ ТА ПРАВА 4

ТЕМА 2. ОСНОВИ КОНСТИТУЦІЙНОГО ЛАДУ УКРАЇНИ 26

ТЕМА 3. ОСНОВИ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРАВА УКРАЇНИ 51

ТЕМА 4. ОСНОВИ ФІНАНСОВОГО ПРАВА УКРАЇНИ 59

ТЕМА 5. ОСНОВИ КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВА УКРАЇНИ 71

ТЕМА 6. ОСНОВИ ЕКОЛОГІЧНОГО ПРАВА УКРАЇНИ 90

ТЕМА 7. ОСНОВИ ЦИВІЛЬНОГО ПРАВА УКРАЇНИ 96

ТЕМА 8. ОСНОВИ СІМЕЙНОГО ПРАВА УКРАЇНИ 122

ТЕМА 9. ОСНОВИ ТРУДОВОГО ПРАВА І ПРАВА СОЦІАЛЬНОГО

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УКРАЇНИ 127

ТЕМА 10. ОСНОВИ ПІДПРИЄМНИЦЬКОГО ПРАВА УКРАЇНИ 142

ТЕМА 11. СУДОУСТРІЙ ТА СУДОЧИНСТВО В УКРАЇНІ 153

ТЕМА 12. ПРАВОХОРОННІ ТА ПРАВОЗАХІСНІ ОРГАНИ В УКРАЇНІ 174

СПИСОК ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ 184

 

 

Buzz, click, bang, sizzle, boom, quack.

 

2. Analyze the meanings of the given words. State what common associations, given by the graphic/sound-clusters sp- [sp-], -ash [-aej] and gl-[gl-] unite these words.

Sprinkle (to shake small amounts of a liquid over the surface of something), spray (to send liquid through the air in tiny drops either by the wind or some instrument), splash (to wet or soil by dashing masses or particles of water), spit (send liquid out from the mouth), spatter (to scatter drops of a liquid on a surface), spill (to accidentally pour a liquid out of its container), spurt (if a liquid spurts from smth., it comes out in a sudden strong flow).

Smash (break violently into small pieces), dash (move or be moved violently), crash (strike suddenly violently and noisily), bash (to hit hard and violently), gash (a long deep cut or wound), slash (to move in a violent way that causes a lot of damage), trash (to criticize in a very strong way).

Glamour (a special quality that makes a person, place, or situation seem very exciting, attractive, or fashionable), gleam (a bright light reflected from something), glisten (to shine and look wet or oily), glossy (shiny in an attractive way), glint (to shine with quick flashes of light), glow (to shine with a soft light), glimmer (a soft weak light that is not steady).

 

3. Analyze the meanings of the italicized words. Group the words according to their type of motivation: a) words morphologically motivated; b) words semantically motivated.

Driver — someone who drives a vehicle, especially as his/her job; careless — not taking enough care; leg — the part of a piece of furniture such as a table or chair that supports it and raises it off the floor; horse -a piece of equipment shaped like a large box that is used in gymnastics; singlehood — the state of being single rather than married; wall -emotions or behaviour that prevent people from feeling close to each other; hand-made — made by hand, not machine; piggish — selfish; blue-eyed — having blue eyes; sound bite — a short comment by a politician or another famous person that is taken from a longer conversation or speech and broadcast alone because it is especially interesting or effective; leaflet — a small, often folded piece of printed paper, often advertising something, usually given free to people; streamlet — a small stream (a natural flow of water).

 


Читайте також:

  1. A) COLLOQUIAL WORDS
  2. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  3. Archaic, obsolete and historic words
  4. Classification of phraseological units and their structural types.
  5. Combine the following words into sentences.
  6. Compare the meanings of the given words. Define what semantic features are shared by all the members of the group and what semantic properties distinguish them from each other.
  7. Different phonological schools and their concept of phoneme
  8. Divergences in the semantic structure of words
  9. Free Word-Groups Versus Phraseological Units Versus Words
  10. Give their Ukrainian equivalents.
  11. Identify the period of borrowing of the French, Greek, Russian and German words given in task 6.
  12. International Words




Переглядів: 1785

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Система органів і посадових осіб, які вчиняють нотаріальні дії. | Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.