Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Моделі навчання.

1.Інформаційні моделі навчання.

Основною метою навчання є оволодіння знаннями, уміннями, навччками, відібраними на основі принципу науковості, системності, доступності, наочності.

В основі цих моделей лежить уявлення про навчання, як про інформаційний процес, що полягає у сприйманні, збереженні та відтворенні та переробці наукової інформації. На цій основі якість засвоєння визначається трьома показниками :

1) Повнотою відтворених знань;

2) Їх використанням за зразком;

3) Використанням в нестандартних ситуаціях.

Отже, оцінюється робота учня :- не знав, не вмів, не розумів, не використовував, а після навчання : - став знати, уміти, розуміти, виконувати. У цих моделях сам процес пізнання не оцінюється, суб’єктний досвід школяра теж не враховується.

2. Операційні моделі.

Автори їх В.В.Давидов, В.В.Рубцов, Г.Г.Кравцов спираються на зроблену у психології концепцію діяльності, згідно з якою у навчанні, як єдності діяльності вчителя та учня, виділені такі основні елементи : цілі, мотиви, предмет і засоби діяльності, її контроль і оцінка. Вони є загальними для будь-якого виду діяльності. Оволодіння всіма компонентами учбової діяльності відбувається не стихійно, а розробляється і задається вчителем через спеціально побудовану систему (задається еталоном дій). Отже, ці моделі будуються за нормативними схемами, у яких суб’єктний досвід (досвід учня) не враховується.

3. Розвивальне навчання, у моделюванні якого виходять з актуального рівня психічного розвитку учнів, спираються на суб’єктний досвід, орієнтуються на їх перспективний рівень психічного розвитку, тобто можливості школяра (ЗАР і ЗНР за Виготським Л.С.). Таке навчання будується на основі принципу індивідуалізації навчання.

Виділяють два напрями розвивального навчання : В.В.Давидова і Л.В.Занкова. Перший напрям грунтується на положеннях Л.С.Виготського, Д.Б.Ельконіна, О.М.Леонтьєва і, в основному. Ставить питання про можливість такої моделі навчання , яка б вчила учнів переходити від загального знання до часткового, від абстрактного – до конкретного, від системного – до одиничного. Модель такого навчання передбачає розвиток в учнів теоретичного мислення.

Другий напрям являє собою критично осмислений , творчо перероблений досвід всіх сучасних Л.В.Занкову психологічних і педагогічних досягнень та грунтується на принципах навчання на високому рівні труднощів, провідної ролі теоретичних знань, усвідомлення школярами власного учіння та розвитку можливостей усіх учнів, що передбачає врахування індивідуальних особливосей.


Читайте також:

  1. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  2. Аналіз економічноїї політики за допомогою моделі Мандела-Флемінга. Випадки вільного та фіксованого валютного курсів.
  3. Аналітичний підбір математичної моделі.
  4. Бізнес-моделювання в системі управління розвитком підприємства. Поняття та етапи формування бізнес-моделі
  5. Бінарні методи навчання.
  6. Вибір підходу до процесу соціальної роботи зале­жить від теоретичної моделі, якої дотримуються соці­альні працівники, обраної стратегії втручання і методу соціальної роботи.
  7. Види світогляду: міфологічний, релігійний та філософський (натуралістична, об’єктивно-ідеалістична, субєктивно-ідеалістичні і матеріалістичні моделі).
  8. Використання моделі Хікса – Хансена для оцінки відносної ефективності бюджетно-податкової і кредитно-грошової політики
  9. Виникнення суб'єктивних прав і юридичних обов'язків — перехід від загальних приписів правових норм до конкретної моделі поведінки конкретних господарюючих суб'єктів.
  10. Відповідність рівнів стека TCP/IP семирівневої моделі ISO/OSI
  11. Графічні і графоаналітичні моделі
  12. Графічні та матричні моделі.




Переглядів: 3575

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття учіння та научіння як шляхів засвоєння соціального досвіду. | Сучасні інноваційні технології навчання.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.