МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Моделі глобальної освітиГлобальна освіта – це один із нових напрямів розвитку сучасної педагогічної теорії та практики, що ґрунтується на необхідності підготовки того, хто навчається, до життя в умовах швидкозмінного та інтегрованого світу. Останній розвивається в умовах наростаючих проблем і криз, які стосуються усього людства. При цьому глобальна освіта орієнтується на: · актуалізацію прав, свобод та ідеалів людини; · подолання зниження інтересу до освіти; · пошук найбільш ефективних методик та технологій відбору і трансляції знань в умовах інформаційного вибуху; · освоєння якісно нового етапу ліквідації неписемності, пов’язаного зі зміною її критеріїв, які тепер окрім уміння читати та писати передбачають необхідність ще й розуміння результатів навчальної діяльності; · створення системи безперервної освіти як однієї з умов повноцінного використання людських ресурсів. Означені орієнтири суттєво вплинули на мету глобальної освіти, яка передбачає подолання: · розділення світу на протиборчі угрупування, що приводять до озброєних конфліктів у різних регіонах; · розладу між людиною та природою, що загрожує екологічною катастрофою; · роздвоєності людської свідомості і душі. Реалізація цих завдань передбачає застосування інтеграційного навчання, заснованого на поєднанні існуючого змісту освіти з проблемами виживання людства. Дане об’єктивне та необхідне доповнення виступає одним із критеріїв якості сучасної освіти. У свою чергу втілення інтеграційного навчання ґрунтується на таких принципах глобальної освіти як: · педоцентризм: передбачає орієнтацію на особистість тих, хто навчається; · когерентність: забезпечується через органічну єдність усіх компонентів освітянського процесу; · неперервність: реалізується через створення умов для розкриття творчого потенціалу особистості протягом усього життя; · холістичність: забезпечує цілісність сприйняття людиною світу; · інтегративність: полягає у доповненні змісту освіти глобальними проблемами людства; · технологічність: виступає засобом, що гарантує формування активної особистості, яка успішно адаптується до умов глобального середовища. Сьогодні йде активний пошук моделей освіти, що дозволять у повній мірі реалізувати ці підходи. До теперішнього часу найбільшу популярність мають дві моделі глобальної освіти, авторами яких є американські філософи Р.Хенві та Дж.Боткін. Згідно Р.Хенві, суть глобальної освіти полягає у сукупності наступних основних вимірювань: · формування неупередженого погляду на світ через усвідомлення неоднорідності сприйняття світу; · усвідомлення стану планети; · сформованість кросс-культурності як результату розуміння культури інших народів; · наявність знання глобальної динаміки суспільного розвитку; · усвідомлення вибору поведінкових актів. На думку цього автора, освіта є однією з найважливіших основ, покликаних допомогти кожній людині увійти до світу, гармонійно вписатися у систему взаємозв’язків на культурному, соціальному, економічному і інших рівнях сучасного життя. З моделлю Р.Хенві перегукується і модель Дж.Боткіна, головна теза якої – необхідність переходу кожного індивідуума від несвідомого пристосування до світу на позиції активної та осмисленої соціалізації, свідомого передбачення й особистісної причетності до світових проблем. При цьому поняття «передбачення» виступає у Дж.Боткіна своєрідною широкою вимогою введення у навчання нових ситуацій, що раніше не зустрічалися в житті індивідуума, передбачення і прогнозування подій та їх наслідків, співвідношення минулого з сьогоденням і майбутнім, особистої ініціативи у визначенні альтернатив й ухваленні відповідальності за ті або інші рішення. Особистісна причетність означає здібність до активної співпраці, діалогу, взаєморозуміння і співпереживання. Реалізацію принципово нових підходів до організації освіти можливо здійснити за умови сформованості у інженера-педагога відповідного педагогічного інструментарію, у якості якого сьогодні виступає інноваційна культура.
Читайте також:
|
||||||||
|