Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Моделі глобальної освіти

Глобальна освіта – це один із нових напрямів розвитку сучасної педагогічної теорії та практики, що ґрунтується на необхідності підготовки того, хто навчається, до життя в умовах швидкозмінного та інтегрованого світу. Останній розвивається в умовах наростаючих проблем і криз, які стосуються усього людства.

При цьому глобальна освіта орієнтується на:

· актуалізацію прав, свобод та ідеалів людини;

· подолання зниження інтересу до освіти;

· пошук найбільш ефективних методик та технологій відбору і трансляції знань в умовах інформаційного вибуху;

· освоєння якісно нового етапу ліквідації неписемності, пов’язаного зі зміною її критеріїв, які тепер окрім уміння читати та писати передбачають необхідність ще й розуміння результатів навчальної діяльності;

· створення системи безперервної освіти як однієї з умов повноцінного використання людських ресурсів.

Означені орієнтири суттєво вплинули на мету глобальної освіти, яка передбачає подолання:

· розділення світу на протиборчі угрупування, що приводять до озброєних конфліктів у різних регіонах;

· розладу між людиною та природою, що загрожує екологічною катастрофою;

· роздвоєності людської свідомості і душі.

Реалізація цих завдань передбачає застосування інтеграційного навчання, заснованого на поєднанні існуючого змісту освіти з проблемами виживання людства. Дане об’єктивне та необхідне доповнення виступає одним із критеріїв якості сучасної освіти.

У свою чергу втілення інтеграційного навчання ґрунтується на таких принципах глобальної освіти як:

· педоцентризм: передбачає орієнтацію на особистість тих, хто навчається;

· когерентність: забезпечується через органічну єдність усіх компонентів освітянського процесу;

· неперервність: реалізується через створення умов для розкриття творчого потенціалу особистості протягом усього життя;

· холістичність: забезпечує цілісність сприйняття людиною світу;

· інтегративність: полягає у доповненні змісту освіти глобальними проблемами людства;

· технологічність: виступає засобом, що гарантує формування активної особистості, яка успішно адаптується до умов глобального середовища.

Сьогодні йде активний пошук моделей освіти, що дозволять у повній мірі реалізувати ці підходи. До теперішнього часу найбільшу популярність мають дві моделі глобальної освіти, авторами яких є американські філософи Р.Хенві та Дж.Боткін.

Згідно Р.Хенві, суть глобальної освіти полягає у сукупності наступних основних вимірювань:

· формування неупередженого погляду на світ через усвідомлення неоднорідності сприйняття світу;

· усвідомлення стану планети;

· сформованість кросс-культурності як результату розуміння культури інших народів;

· наявність знання глобальної динаміки суспільного розвитку;

· усвідомлення вибору поведінкових актів.

На думку цього автора, освіта є однією з найважливіших основ, покликаних допомогти кожній людині увійти до світу, гармонійно вписатися у систему взаємозв’язків на культурному, соціальному, економічному і інших рівнях сучасного життя.

З моделлю Р.Хенві перегукується і модель Дж.Боткіна, головна теза якої – необхідність переходу кожного індивідуума від несвідомого пристосування до світу на позиції активної та осмисленої соціалізації, свідомого передбачення й особистісної причетності до світових проблем. При цьому поняття «передбачення» виступає у Дж.Боткіна своєрідною широкою вимогою введення у навчання нових ситуацій, що раніше не зустрічалися в житті індивідуума, передбачення і прогнозування подій та їх наслідків, співвідношення минулого з сьогоденням і майбутнім, особистої ініціативи у визначенні альтернатив й ухваленні відповідальності за ті або інші рішення. Особистісна причетність означає здібність до активної співпраці, діалогу, взаєморозуміння і співпереживання.

Реалізацію принципово нових підходів до організації освіти можливо здійснити за умови сформованості у інженера-педагога відповідного педагогічного інструментарію, у якості якого сьогодні виступає інноваційна культура.

 


Читайте також:

  1. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  2. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  3. Аналіз економічноїї політики за допомогою моделі Мандела-Флемінга. Випадки вільного та фіксованого валютного курсів.
  4. Аналітичний підбір математичної моделі.
  5. Бізнес-моделювання в системі управління розвитком підприємства. Поняття та етапи формування бізнес-моделі
  6. Більш широке залучення до управлінської діяльності талановитої молоді, жінок, а також виховання лідерів у сфері освіти.
  7. Болонська конвенція як засіб створення зони європейської вищої освіти.
  8. Болонський процес як засіб інтеграції і демократизації вищої освіти
  9. Болонський процес як засіб інтеграції і демократизації вищої освіти країн Європи.
  10. В системі вищої освіти і науки України
  11. Вдосконалення системи освіти
  12. Взаємозв’язок з освітніми системами інших країн, відповідність вищої освіти України світовому рівню.




Переглядів: 18519

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Навчальне заняття у глобалізаційних вимірах

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.