МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сутність рефлексивного слухання
Критичне слухання вимагає від учасника спілкування спочатку аналізу повідомлення, потім його розуміння. Таке слухання прийнятне під час ділової наради, конференції, дискусії, на яких обговорюються проблеми, думки, ідеї, що стосуються нових проектів, досвіду та ін. Однак у процесі повідомлення нової інформації, наприклад на лекції, критичне слухання є непродуктивним, оскільки відторгнення інформації не дає змоги почерпнути з неї цінне. Емпатійне слухання передбачає, що учасник спілкування приділяє більше уваги “зчитуванню” почуттів, а не слів. Воно буває ефективним, якщо комунікатор викликає у співрозмовника (реципієнта) позитивні емоції (радість, сподівання на краще, упевненість у собі та ін.) та неефективним, якщо провокує негативні емоції (страх, тривогу, розчарування тощо). Культура слухання–це вміння слухати рефлексивно, тобто з'ясовувати реальний зміст бесіди. Основні прийоми розвитку уміння активного слухання (за Іствудом Атватером (Eastwood Atwater): § розвивайте свої здібності. Прагніть стримувати себе в спробі переривати співбесідника. Підкресліть своїми діями, що вам цікаво його слухати; § дайте співбесідникові час висловитися. Не підкреслюйте своєю поведінкою, що вам дуже важко слухати; § проявіть повну увагу до співбесідника; якщо співрозмовник вже висловився, то повторіть головні пункти його монологу своїми словами; уникайте поспішних висновків; § не лицемірте; варто партнерові відмітити це, коли його думки плутаються і він втрачає логіку; § не відволікайтеся; шукайте сенс у словах співрозмовника; § стежите за головною думкою, не відволікайтеся на окремі; § не монополізуйте розмову; пристосовуйте темп мислення і мови до слухача; § щодня щонайменше двічі по 10 хвилин повністю концентруватися і відключатися від власних думок, слухати кого-небудь: колегу, підлеглого, диктора радіо. Правила розвитку активного слуханняґрунтуються навикористанні: § стійкої уваги або мінімізованого відволікання, спрямованості уваги, візуального контакту, позитиву мови поз та жестів; § нерефлексивного слухання, яке визначається як уміння мовчати, не втручаючись у розмову своїми зауваженнями; § рефлексивного слухання – манера слухати, яка охоплює: уточнення, перефразування, вираження почуттів, резюмування; § основних налаштовувань – схвалення, самосхвалення, емпатія; § мови невербального спілкування – міміки, погляду і візуальних контактів (зміни висоти голосу, інтонації, поз і жестів), мови особистісного простору; § пам’яті, зокрема зосередження, короткочасної пам’яті, довготривалоїпам’яті. ЗАНЯТТЯ 7. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|