ЕНЕРГЕТИЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ МЕХАНІЧНИХ ПЕРЕТВОРЮВАЧІВ В СТАТИЧНИХ РЕЖИМАХ
Коефіцієнт потужності електроприводу
Електропривод змінного струму споживає з мережі активну Р і реактивну Q потужності. Активна потужність витрачається на здійснення електроприводом корисної роботи і покриття втрат в нім, а реактивна потужність забезпечує створення електромагнітних полів двигуна і безпосередньо корисної роботи не проводить.
Коефіцієнт потужності електроприводу ,
Втрати енергії в механічній частині електроприводу пов'язані з наявністю тертя між елементами передавальних і старанних механізмів, що взаємно переміщаються. Є два типи тертя: ковзання і кочення.
Втрати електроенергії в перехідних процесах електроприводу і способи їх зниження
у перехідних режимах струми, що протікають по обмоткам двигуна, істотно перевищують номінальні значення і викликають підвищені втрати енергії, тобто додатковий нагрів двигуна. Особливо велике значення визначення втрат електроенергії в перехідних процесах має для електроприводів, у яких динамічний режим є основним або займає помітний час протягом циклу (електроприводу прокатних станів, підйомних кранів, шахтних підйомних машин).
Втрати енергії за час перехідного процесу
,
де і – втрати енергії обумовлені, відповідно, постійними і змінними втратами потужності.
Існує два основні способи зниження втрат електроенергії в перехідних процесах:
· зменшення моменту інерції електроприводу;
· регулювання швидкості ідеального холостого ходу в перехідних процесах.
Зменшити момент інерції приводу можна наступними способами:
· застосуванням малоінерційних електродвигунів, що мають знижений момент інерції якоря або ротора (збільшена довжина якоря і зменшений діаметр);
· раціональним конструюванням механічної передачі (вибором оптимального передавального числа редуктора, раціональних розмірів і форм елементів механічної передачі і конструкційних матеріалів);
· заміною одного двигуна двома, що мають половинну потужність замінюваного двигуна (сумарний момент інерції менше моменту інерції одного двигуна на повну потужність) .Например, два двигуни типу 4АН200 потужністю по 45 кВт мають сумарний момент інерції . Двигун 4АН250 потужністю 90 кВт на тугіше швидкість має момент інерції 3,53, що майже на 30% більше.
Найбільш ефективним засобом зниження втрат є реалізація керованих перехідних процесів.