МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Біографія перехожогоНа одну букву Речі на столі На що це схоже? Леонардо да Вінчі рекомендував художнику розвивати свою фантазію, розглядаючи плями на стінах: "Ти можеш побачити там різні битви, – затверджував він, – швидкі рухи дивних фігур, вирази осіб, одяг і нескінченно багато віщого". Фантазія виявляється в роботі уяви у людини з розвинутим асоціативним мисленням, з тренованою зоровою пам'яттю, основою образного мислення. Все, що нас оточує в кімнаті, може бути об'єктом фантазії – лінії старовинних шарів паркету, тіні на стелі, складки завіс, скатертин, одягу. Кинемо на стіл декілька сірників, хай вони впадуть абияк. Вдивіться, – що це вам нагадує? На столику розкладені речі: блокнот, авторучка, футляр від окулярів, папір, монети. — Підійдіть до столу і сфотографуйте своїм внутрішнім зором всі предмети. Фотографувати будемо з короткою витримкою – до рахунку п'ять. Тепер відверніться або закрийте очі і проявіть фотографію на своєму екрані внутрішнього зору. Розкажіть, які предмети лежать на столі, в якому порядку. Пригадайте їх. — Перевірте. Для цього – розплющте очі і подивіться. Відверніться. Про що забули, що пропустили? Подивіться. Відверніться. Які зміни відбулися? Що нового з'явилося на столі? Розкладіть речі так, як вони лежали спочатку. Звіряйте з фотографією, яка зберігається у вашій пам'яті. Чи варто говорити, що ніяких фотографій немає. Де ці уявні зображення? Там, де їх оригінали, – на столі!.. Ще одна вправа, що тренує зорову пам'ять і спостережливість. — Поки я порахую до тридцяти, знайдіть і запам'ятайте всі предмети в кімнаті, назва яких починається з букви С. — Стілець, стіл, сірники, стіна, скло, скоба, сидіння, сигарети, сережки, срібло, сталь, серветка, сітка, сторінки, скріпки... — Отже, загальними зусиллями, за 30 секунд ми відшукали в кімнаті понад тридцяти предметів на букву С. Тепер за 15 секунд відшукайте всі предмети на букву В. Одна з індивідуальних вправ, що тренують зорові сприйняття і зорову пам'ять для розвитку спостережливості і фантазії, – спостереження за випадковим попутником в автобусі або за перехожим на вулиці. Треба вирішити, що це за людина, де і ким вона може працювати, що у неї за сім'я, хто близький їй, з ким ворогує, що любить і чого уникає, про що думає, куди йде. — Не віддавайтесь у владу перших вражень. Кожну нову здогадку неодмінно перевіряйте, зіставляючи всі дії цієї людини за весь час спостереження. Ви йдете по вулиці. Скільки біографій навкруги вас, скільки доль, характерів! Придивіться до людей уважніше; по деталях одягу, по дрібницях поведінки, по тому, як йде перехожий, на що і як дивиться, на що не звертає увагу, – розгадайте людину! Це схоже на заняття Шерлока Холмса? Що ж, не слід нехтувати і його досвідом, раз він може нам допомогти зрозуміти пружини життєвої поведінки. Конан-Дойль так говорив про людину, що уміє мислити логічно: "Хай він, поглянувши на першого стрічного, навчиться відразу визначати його минуле і його професію. Спочатку це може показатися дитячістю, але такі вправи загострюють спостережливість і учать, як дивитися і на що дивитися. По нігтях людини, по його рукавах, взутті і згині брюк на колінах, по потовщеннях на великому і вказівному пальцях, по виразу обличчя і обшлагу сорочки – по таких дрібницях можна вгадати його професію..." — Дивлячись на людину, постарайтеся уявити собі її на роботі, в домашній обстановці, на прогулянці за містом. Уявіть собі, як вона обідає в їдальні, як розмовляє з дітьми, як сердиться і як радіє, як займається улюбленою справою. Вгадайте, якою вона була десять років тому і якою стане через десять років. А якби вона виграла велику суму, на що б витратила гроші? А якби з нею трапилася біда і круто змінила її життя, як би вона поводилась в нових обставинах?.. Спостережливість – це відмітна особливість всякої художньо обдарованої людини, це її потреба. Ось Гоголь в "Мертвих душах" згадує про звички своєї юності (вона вичерпно ілюструє цю внутрішню потребу спостерігати і фантазувати): "...Мені було весело під'їжджати вперше до незнайомого місця: все одно, чи було це село, бідне містечко повіту, слобода, цікавого багато відкривав в ньому дитячий цікавий погляд... ніщо не вислизало від свіжої тонкої уваги, і, висунувши ніс з похідного воза свого, я дивився і на піхотного офіцера, занесеного бог знає з якої губернії на нудьгу повіту, що йшов осторонь, і на купця, що промайнув в сибірці на бігових дрогах, і нісся в думках за ними. Урядовець повіту пройди мимо – я вже і замислювався: Куди він йде? чи на вечір до якого-небудь свого брата, або прямо до себе додому, щоб, посидівши з півгодини на крильці, поки не зовсім ще згущувалися сутінки, сісти за ранню вечерю, з матінкою, з дружиною, з сестрою дружини і всією сім'єю, і про що буде вестись розмова у них в той час, коли дворова діва в моністах, або хлопчик в товстій куртці, принесе вже після супу, сальну свічку в довговічному сальному свічнику. Під'їжджаючи до села якого-небудь поміщика... старався я вгадати, хто такий сам поміщик, чи товстий він, і чи сини у нього, або цілих шістьох дочок з дзвінким дівочим сміхом, іграми і вічною красунею меншою сестричкою, і чи чорноокі вони, і чи веселий він сам, або похмурий як вересень в останніх числах..." Багатьом людям властиві такі мріяння. Вони – не просто прояв цікавості, а насущний необхідний матеріал для творчості.
Висновки. Учні з високим творчим потенціалом упевнено, легко досягають результатів, збільшений обсягу матеріалу не викликає у них труднощів, їм властива розумова зібраність, початок роботи і сама праця не потребує додаткової мотивації, вони ініціативні і наполегливі. Оскільки творчість в певній мірі залежить і від спадкових рис, яка виявляється в задатках, важливою складовою роботи по розвитку творчих здібностей учнів є виявлення їх природнього потенціалу. В тренінговій роботі варто враховувати ряд принципів. А саме: обов’язкове використовувати фантазію, уяву; підтримувати впевненість учнів у своїх творчих можливостях; створювати умови для самовираження в межах можливостей кожного; фіксувати прогрес у розвитку творчих можливостей, підкріплюючи їх.
Таким чином, огляд проблеми розвитку творчих здібностей дозволяє зробити наступні висновки: 1. відсутні певні критерії оцінки “творчого” (існують підходи, які беруть за критерій – створення нового продукту, а також – реалізація людиною власної індивідуальності, при цьому зовсім не обов'язково створення якогось продукту і ін.); 2. природа феномена “креативність” не має єдиного пояснення: максимальний вираз інтелектуальних здібностей, визнання самостійної творчої здатності, явище особливого типа особистості; 3. існують різні підходи до розгляду творчої здатності як природженої (характеристиці, що не змінюється) і як тієї, що піддається змінам (при цьому розвиток креативності здійснюється різними способами); 4. творчі здібності піддаються розвитку, сенситивними періодами для їх формування є дошкільний вік та старше підлітництво.
Читайте також:
|
||||||||
|