Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Освітньо-кваліфікаційна характеристика програміста

1.2.1. Галузь знань 0403 Системні науки та кібернетика

Напрям підготовки 040302 - Інформатика [33]:

  • бакалавр (строк навчання 4 роки, кваліфікація: фахівець з інформаційних технологій);
  • спеціаліст (строк навчання 1 рік, кваліфікація: інженер-програміст);
  • магістр(строк навчання 1 рік, кваліфікація: магістр з інформатики).

Узагальнений об'єкт діяльності - математичне моделювання, проектування, розробка та експлуатація комп'ютерних програмних засобів, викладання інформатики у ВНЗ.

Домінуючими сферами діяльності випускників цієї спеціальності являються:

  • консультування з питань створення програмного забезпечення та надання допомоги щодо технічних аспектів комп'ютерних систем;
  • розроблення індивідуального програмного забезпечення (на замовлення) та адаптування пакетів програм до специфічних потреб користувачів;
  • надання послуг з системного аналізу, програмування та супроводу, а також інших спеціалізованих послуг у сфері інформатизації,
  • консультування щодо типу та конфігурації комп'ютерних технічних засобів та використання програмного забезпечення: аналіз інформаційних потреб користувачів та пошук оптимальних рішень
  • надання даних у певному порядку чи послідовності шляхом вибирання чи прямого доступу до даних (автоматизоване ведення даних): дані можуть бути доступні для всіх або для обмеженої кількості користувачів і сортуватися на замовлення;
  • видання будь-якої інформації у Інтернеті, у т. ч. книг, газет, журналів, якщо вони не мають іншої форми публікації, крім Інтернет;
  • створення баз даних у оперативному режимі "он-лайн";
  • створення каталогів, адресних списків тощо в оперативному режимі;
  • розроблення web-сторінок;
  • діяльність, пов'язану з порталами пошуку у web-мережі.

Функції у межах компетенції фахівця даного напрямку:

Інженер-програміст має володіти методами та засобами математичної обробки інформації, зберігання та накопичування великих обсягів даних, їх архівації та захисту, ефективно використовувати для цих цілей комп'ютерну техніку і відповідні програмні засоби та забезпечувати їх працездатність на належному рівні. Випускники цієї спеціальності опановують навичками роботи з інформаційними технологіями і комп'ютерними середовищами на рівні системних програмістів, програмістів-розроблювачів і корегувальників, навичками управлінської і педагогічної діяльності на рівнях викладачів комп'ютерних дисциплін.

Можливі посади:

  • інженер-програміст;
  • фахівець з інформаційних технологій;
  • фахівець з розробки та тестування програмного забезпечення;
  • науковий співробітник;
  • викладач ВНЗ.

Результати підготовки фахівців:
знання

  • методології системних досліджень, методів дослідження та аналізу складних природних, техногенних, економічних та соціальних об'єктів та процесів, розуміння складності об'єктів та процесів різної природи, їх різноманіття, багатофункціональність, взаємодію та умови існування для розв'язання прикладних і наукових завдань в галузі системних наук та кібернетики;
  • базових принципів організації та функціонування апаратних засобів сучасних комп'ютеризованих систем та мереж, їх основних характеристик, можливостей і застосуванню в різних предметних областях;
  • основних парадигм проектування та мов моделювання програмного забезпечення комп'ютеризованих систем, методів планування життєвого циклу програмного забезпечення та розроблення моделі керування ресурсами;
  • методів розробки проекту локальної комп'ютерної мережі на основі стандартних протоколів і інтерфейсів, планування мережної інфраструктури, програмного та апаратного забезпечення, розроблення логічної та фізичної моделей локальної комп'ютерної мережі, топологію структурованих кабельних систем, використовуючи методи захисту інформації;
  • методів, нормативів, державних стандартів та чинного законодавства стосовно організації, планування, контролю та управління роботами з проектування та розроблення комп'ютеризованих систем колективом розробників.

уміння

  • використовувати основні парадигми проектування програмного забезпечення: структурну, об'єктно-орієнтовану, компонентну, аспектно-орієнтовану, сервіс-орієнтовану, мультиагентну, розподілену тощо для розробки проекту комп'ютеризованої системи;
  • володіти методами опису основних понять програмування, вміти задавати семантику та синтаксис конструкцій мов програмування, володіти мовами моделювання програмного забезпечення комп'ютеризованих систем (UML, GPSS тощо).
  • планувати життєвий цикл програмного забезпечення та розробляти модель керування ресурсами, проводити аналіз дефектів, помилок та ризиків у життєвому циклі програмного забезпечення, обирати та формувати вимоги до характеристик якості.
  • розробляти фізичну модель (компонентну модель, модель розгортання тощо) програмного забезпечення;
  • проектувати тести для перевірки окремих компонентів програмного забезпечення, застосовувати алгоритми та методи захисту інформації у проектах комп'ютеризованих систем.
  • розробляти модель та структуру Інтернет-серверу за допомогою сучасних технічних і програмних засобів, використовуючи Інтернет-технології та технології розподілених застосувань, розробляти інтерактивні WEB-сторінки, інтегрувати зовнішні дані, програмні продукти до інформаційного web-вузла за допомогою скрипт-модулів, Використовувати сучасні засоби графічного моделювання та дизайну для проектування WEB-сторінок;
  • підвищувати швидкодію сучасної операційної системи за рахунок оптимізації планування системи, створювати ядро операційної системи для конкретного втілення, монтувати файлові системи різних типів, аналізувати код ядра та вносити в нього зміни, створювати прикладні системи прийняття рішень та інтелектуальні системи засобами візуального програмування.

1.2.2. Галузь знань 0501 Інформатика і обчислювальна техніка

Напрям підготовки: 050103 - Програмна інженерія [34]:

  • бакалавр (строк навчання 4 роки, кваліфікація: технік-програміст);
  • спеціаліст (строк навчання 1 рік, кваліфікація: інженер-програміст);
  • магістр (строк навчання 1,5 роки, кваліфікація: магістр з програмного забезпечення автоматизованих систем).

Узагальнений об'єкт діяльності - програмне забезпечення автоматизованих систем.

Фахівці-програмісти одержують знання в сфері сучасних інформаційних технологій проектування, впровадження й експлуатації систем керування автоматизованими об'єктами. Студентів навчають розробці власних програмних продуктів і використанню різноманітного програмного забезпечення.

Домінуючими сферами діяльності випускників цієї спеціальності являються:

  • послуги відносно типу і конфігурації комп'ютерних технічних засобів, а також пов'язаного з ними програмного забезпечення;
  • аналіз потреб і проблем користувачів комп'ютерних технічних засобів, пошук найбільш оптимальних рішень;
  • аналіз проектів та програм готових систем;
  • розробка, виготовлення, постачання і документування програмного забезпечення на замовлення користувачів;
  • розробка, виготовлення, постачання стандартного програмного забезпечення, коректування програм за бажанням користувачів;
  • обробка даних з використанням програмного забезпечення клієнта чи власного програмного забезпечення розробника, повна обробка даних, сервісні програми з ведення;
  • обробка даних та складання таблиць;
  • керування та постійна експлуатація комп'ютерної техніки, що належить третій стороні;
  • створення баз даних: збирання даних з одного чи декількох носіїв інформації;
  • зберігання баз даних: підготовка комп'ютерного запису певної інформації відповідно до обумовленого формату;
  • організація доступу до баз даних.

Функції у межах компетенції фахівця даного напрямку:

Програмна інженерія якісно відрізняється від інших інженерних дисциплін нематеріальністю програмного забезпечення і дискретною природою його функціонування. Програмна інженерія здійснює розробку систематичних моделей та надійних методів виробництва високоякісного програмного забезпечення, і при цьому кожний програмний інженер має глибокі знання щодо всіх аспектів комп'ютингу. Така підготовка дає програмному інженеру змогу з легкістю працювати в суміжних з програмною інженерією галузях діяльності - комп'ютерній інженерії, комп'ютерних науках, розробці та застосуванні інформаційних систем. Через це програмні інженери на цей час і в найближчому майбутньому найбільш конкурентоспроможні не тільки на ринку праці України, а й будь-якої країни світу.

Можливі посади:

  • інженер-програміст,
  • керівник підрозділу,
  • науковий співробітник,
  • фахівець з розробки та тестування програмного забезпечення.

Результати підготовки фахівців:
знання

  • визначення етапів проектування продукту і процесів у виробництві. Аналіз застосування функціонально-вартісного підходу до проектування виробничих процесів. Аналіз та обґрунтування етапів проектування виробничих процесів. Виконання проектування організації виробничих процесів у просторі;
  • можливостей сучасних поширених об'єктно-орієнтованих мов програмування для різних умов користування, виділення можливості компіляторів та інтерпретаторів, історичної еволюції об'єктно-орієнтованого підходу;
  • можливості сучасних об'єктно-орієнтованих баз даних, причини виникнення;
  • видів похибок експерименту, методів математичного моделювання в наукових дослідженнях та методів перевірки ефективності моделей. Аналіз складних систем та процесів. Розробка програмного забезпечення обробки і аналізу результатів експериментальних досліджень.

уміння

  • огляд існуючих CAD/CAM систем: AutoCAD, Компас, P-Cad, ArhiCad, DataCad для операційних систем Windows та Linux. Аналіз вимог до технічних параметрів персональних комп'ютерів та спеціалізованого обладнання;
  • застосування сервісних LISP програм, користувацьких LISP програми, VBA програм, ARX програм. Виконання імпорту та експорту даних. Формування програмних бібліотек. Використання засобів захисту файлів;
  • визначати особливості структури та програмування мобільних засобів. Вибирати інструментальні засоби. Побудова алгоритмів функціонування мобільних систем. Вибір необхідного системного та прикладного програмного забезпечення;
  • розглядати програмні засоби для наступних видів операційних систем: PalmOs, PocketPc., емулятори для КПК, редактори: баз даних, електронні таблиці, мови програмування: Java, C++. Конвертувати данні РС-КПК та КПК-РС;
  • визначати засоби опису комплексу робіт проекту, зв'язків між роботами та їхніх часових характеристик. Обґрунтовувати засоби підтримки інформації про ресурси і витрати за проектом. Обґрунтовувати засоби за ходом виконання проекту. Визначати графічні засоби подання структури проекту і звітів за проектом. Робота з Microsoft Project, Time Line, Primavera Project Planner, SureTrak, Artemis Views, Spider Project, Open Plan;
  • застосовувати універсальний локатор ресурсу. Визначати домени Internet. Обґрунтовувати структуру HTML: тегів, назви документу, заголовків та підзаголовків. Форматувати, формувати списки, виділяти текст, посилання. Попередньо форматувати текст, адресу, спеціальні символи, відтворення звуку. Розподіляти посилання на картинці, загальний шлюзовий інтерфейс і форми HTML. Застосовувати фрейми, створювати фрейми. Обґрунтовувати опис фреймів, властивостей фреймів. Створювати web-сторінки в Microsoft FrontPage Express.

Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  5. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  6. Автокореляційна характеристика системи
  7. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  8. Аплікація як вид образотворчої діяльності дошкільнят, його характеристика.
  9. Архітектура СЕП та характеристика АРМ-1, АРМ-2, АРМ-3
  10. Афіксальні морфеми. Загальна характеристика
  11. Банківська система України і її характеристика
  12. Банківські ризики та їх характеристика




Переглядів: 844

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Предмет діяльності програмістів | Особливості професії програміста

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.