Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Попит, сукупний та граничний доход в умовах чистої монополії

Чистий монополіст буде визначати обсяг виробництва, що максимізує прибуток, виходячи із своїх витрат і попиту.

Крива попиту чистого монополіста має від’ємний нахил, тому що монополія може збільшити свій обсяг продажу, тільки призначаючи більш низьку ціну на одиницю своєї продукції. Це є причиною того, що граничний доход стає меншим за ціну для кожного рівня випуску окрім першого.

Така ситуація має місце тому, що зниження ціни буде відноситись не тільки до додатково проданої одиниці продукції, але й також до всіх інших одиниць продукції, які інакше могли бути реалізовані за більш високою ціною. Кожна додатково реалізована одиниця буде додавати до валового доходу свою ціну – меншу, ніж сума зниження ціни, яка повинна бути отримана на всіх попередніх одиницях продукції (рис. 10.1).

Граничний дохід монополістичної фірми (MR) завжди менший, ніж ціна (Р):

 

MR < P (10.1)

 

Якщо в умовах досконалої конкуренції P=MR, то в умовах монополізованого ринку P > MR.

 

P, MR

 
 
 

 

 


MR D=Р

 

Q

Q – обсяг випуску продукції;

P – ціна;

MR – граничний дохід;

D – попит

Рис. 10.1. Крива ринкового попиту на продукцію монопольної фірми

 

Там, де кожний обсяг виробництва пов’язаний з деякою особливою ціною, монополіст неминуче визначає ціну, вирішуючи, який обсяг продукції виробити. Монополіст водночас вибирає і ціну, і обсяг виробництва.

Спадаюча крива монополістичного попиту означає, що високі ціни пов’язані з низькими обсягами продажу і, навпаки, низькі ціни – з більшими обсягами виробництва. Оскільки крива попиту монополіста зафіксована, він не може підвищити ціну без втрати продажу чи збільшити продаж без призначення більш низької ціни (рис. 10.2).

Коли попит є еластичним, то зменшення ціни буде збільшувати валовий доход, коли попит є нееластичним, падіння ціни зменшить валовий доход.

Максимізуючий прибуток монополіст, буде завжди намагатись уникати нееластичного відрізку його кривої попиту на користь деякої комбінації ціна-кількість на еластичному відрізку.

P

 

Еластичний

попит Одинично еластичний

попит

 

Нееластичний

попит

 

 

MR D

Q

 


Читайте також:

  1. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  2. Аналіз динаміки та структури банківських доходів
  3. Аналіз диференціації населення за доходами
  4. Аналіз доходів і витрат підприємства
  5. Аналіз доходів та витрат від операцій з цінними паперами.
  6. Аналіз та оцінка інвестування в умовах ризику. Якісні та кількісні методи оцінювання проектних ризиків.
  7. Аналітична робота в умовах кризи.
  8. АТ – одна з найбільш зручних форм колективного підприємства в умовах ринкової економіки. Першим АТ вважають створену у 1602 році Голандсько –Ост - Індську компанію.
  9. Аудит валових витрат і валового доходу підприємства
  10. Аудит доходів і результатів діяльності
  11. Безпека в умовах кримінальної злочинності
  12. Безпека життєдіяльності людини в умовах натовпу




Переглядів: 1616

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність та основні види монополії | Короткострокова та довгострокова монопольна рівновага

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.