МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
СКУЛЬПТУРАТісно пов'язана з архітектурою стилю Відродження скульптура. Після прийняття християнства цей вид образотворчого мистецтва занепав, оскільки православна церква вбачала в ньому зв'язок з язичництвом. У XIV-XV ст. найпоширенішим різновидом скульптури було декоративне різьблення, в якому переважали народні традиції. Під впливом ідей Ренесансу стає помітним прагнення до реалістичного відтворення натури. Скульптура відігравала важливу роль в оздобленні споруд. Чимало будівель Львова цього часу (Чорна кам'яниця, будинок Корнякта, каплиця Трьох святителів, Успенська церква та ін.) прикрашені майстерно виконаною декоративною скульптурою. Популярні орнаментальні мотиви – грона винограду, листя аканту, квіти гранату, фігурки янголят – характерні для мистецтва епохи Відродження. Визначні пам'ятки скульптурного різьблення – львівські каплиці Боїмів та Кампіанів. Особливою пишнотою та врочистістю вражає каплиця Боїмів, усипальниця родини заможного купця Георгія Боїма. її фасад становить суцільний декоративний рельєф, виконаний з надзвичайною майстерністю. Не поступається йому й вишукане оформлення інтер'єру. У ньому крім багатої декоративної пластики особливу увагу привертають алебастрові та мармурові бюсти – портрети членів родини Боїмів. У їх створенні брала участь група митців, серед яких відомі скульптори Г. Шольц, А. Бемер, Я. Пфістер. Скульптурний портрет становить окремий жанр скульптури. В Україні він з'являється й набуває поширення в XVI ст., що також є свідченням впливу культури Відродження. В українській скульптурі портрет виник раніше, ніж у живопису. Найранніші його зразки зустрічаються у надгробних пам'ятниках, зокрема у вже згадуваній каплиці Боїмів. Надгробки замовляли заможні люди для увічнення та уславлення образу померлого. Одним із завдань виконавця було відтворення реальних портретних рис цієї людини. У цей період сформувалася композиційна схема надгробка, що складався зі скульптури померлого (найчастіше зображували постать, що напівлежить на кам'яному ложі саркофага), та ніші, увінчаної складним архітектурним обрамленням. Таким був надгробок князя Костянтина Острозького, встановлений 1579 р. в Успенському соборі Києво-Печерської лаври. З часом надгробні пам'ятники стають дедалі складнішими та величнішими. На зміну рельєфам приходить кругла скульптура (відокремлена від площини). В обличчях людей посилюються психологічні ознаки. Взірцем такого твору є надгробок київського воєводи Адама Кисіля, встановлений у родовій усипальниці – церкві с. Низкиничі на Волині. За традицією померлого зображено в лицарських строях, зі зброєю. Скульптор надав його образу суворого й героїчного вигляду і водночас відтворив індивідуальні риси цієї відомої історичної особи. У XVI – на початку XVII ст. українська скульптура першою серед образотворчих мистецтв зробила значний крок до становлення суто світського мистецтва. Це стало результатом поширення світогляду та ідей загальноєвропейської культури Відродження. Отже, історія української скульптури також свідчить про те, що мистецтво України з усією його національною своєрідністю належить до Європейського культурного регіону. Читайте також:
|
||||||||
|