Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ

Робота менеджера ґрунтується на основі загальних принципів менеджменту: чітке визначення мети і завдань управління; розробка конкретних заходів з їх досягнення; розділення завдань на окремі види і розподіл відповідальності між людьми, які є членами організації, за їх вирішення; розподіл робіт; координація діяльності різних підрозділів, у середині організації, покращення процесів прийняття рішень членами організації; пошук ефективних стилів керівництва та ін. Менеджер – це не теоретик, не консультант; вказані принципи він сам реалізує у своїй практиці. Тому основний предмет праці фахівця людина -виступають групи або колективи людей (соціальні системи – виробничі колективи, регіони країни, галузі економіки, міста і навіть держава), якими необхідно управляти, та знакова система -процеси виробництва, які необхідно організовувати. Провідною метою праці менеджера є перетворювальна -забезпечення виконання реальної роботи (випуску продукції, організації послуг) конкретними людьми, перетворення ресурсів у вигляді матеріалів, технологій, інформації у бажані кінцеві продукти, одержання фірмою прибутку, а також винахідницька -пошук нових шляхів та методів управління людьми і виробництвом в ринкових умовах. Основними знаряддями праці є механізовані -телефон, диктофон, магнітофон, телефакс, факс, калькулятор, автоматизовані- комп'ютер, можливі засоби факсимільного зв'язку та інша оргтехніка управління, функціональні -накази, розпорядження, прохання, поради, підказки і т.п., які менеджер реалізує за допомогою інтелектуальних здібностей та мови, яка повинна бути логічна, грамотна, ділова, вільна і ділового стилю поведінки. Працює менеджер в основному в кабінеті з побутовими умовами і, якщо фірма має успіх, то він досить комфортабельний. Але часом його робоче місце залежить від обставин, де вирішуються питання - на виробництві, у фірмі замовника чи партнера тощо. При цьому він повинен спиратися на свої моральні якості, відповідаючи за людей, якими він керує.

Часто професію менеджера ототожнюють з підприємцем. Основні відмінності між підприємцем і менеджером полягають у тому, що останній повинен уміти ефективно керувати організацією, установою, виконуючи функції з управління, особливо такі, як планування і організація, мотивація та контроль, розуміти людей і організовувати їх роботу. На підприємство і менеджмент покладаються дві основні функції: маркетинг та інновації. Інновація – це розробка нових товарів та послуг, як правило високої якості. У рамках інновацій керівникам підприємств рекомендується звертати увагу на підвищення рентабельності використання матеріальних засобів і зменшення забруднення навколишнього середовища. До функцій менеджменту також відносять забезпечення автоматизації складної, брудної і небезпечної роботи, а також залучення співробітників більш високої кваліфікації.

У роботі менеджера виділяють такі основні ознаки: постановка мети, організація роботи співробітників, успішне задоволення потреб клієнтів. Зміст і об'єм роботи менеджера визначається ролями керівника. Роль – набір певних правил поведінки, які відповідають конкретній установі або конкретній посаді. Менеджери займають певні посади в якості керівників відповідних організаційних підрозділів і саме це визначає їх службову поведінку. У його діяльності розрізняють 10 ролей, які беруть на себе керівники у різні періоди в різних ступенях:

міжособистісні ролі:

1) у ролі головного керівника передбачається виконання обов'язків символічного голови, де він бере участь у церемоніалах, діях, що обумовлені його становищем, клопотаннях;

2) у ролі лідера він виконує фактично всі дії по управлінню з участю підлеглих, відповідає за мотивацію та активізацію підлеглих, за набір, підготовку працівників;

3) у ролі сполучної ланки – забезпечує роботу мережі зовнішніх контактів та джерел інформації, він веде листування, бере участь у нарадах за межами організації, виконує іншу роботу з зовнішніми організаціями та особами;

інформаційні ролі:

4) у ролі приймальника інформації розшукує і отримує різноманітну інформацію, в основному біжучу, спеціалізованого характеру, яку використовує в інтересах своєї справи (обробка пошти, здійснення контактів, пов'язаних з отриманням інформації, робота з інформаційними виданнями, ознайомлюючі поїздки тощо);

5) у ролі розповсюджувача інформації передає відомості, як всередину своєї організації, так і за її межі (відправляє пошту, проводить огляди, бесіди з метою передачі інформації підлеглим);

6) у ролі представника фірми передає інформацію для зовнішніх контактів організації відносно планів, політики дій, результатів роботи, а також діє як експерт з питань певної галузі (бере участь у засіданнях, зверненнях через пошту, Internet, усних виступах);

ролі, пов'язані з прийняттям рішень:

7) у ролі підприємця вишукує можливості як всередині самої організації, так і за її межами, розробляє і запускає "проекти з вдосконалення", контролює розробку цих проектів, які спрямовані на вдосконалення діяльності (бере участь у засіданнях з обговорення стратегії фірми, аналізує ситуації, які включають ініціювання або розробку проектів);

8) у ролі керівника, який усуває порушення, відповідає за корекцію роботи організації у випадках важливих і несподіваних порушень (бере участь в обговореннях стратегічних і біжучих питань, які включають проблемні ситуації і кризи);

9) у ролі розподілювача відповідає за розподіл усіх можливих ресурсів фірми, що зводиться до прийняття або схвалення всіх значимих рішень в організації (складає графіки, запити повноважень, виконує дії по складанню і виконанню бюджетів, програмуванню роботи підлеглих);

10) у ролі ведучого переговорів відповідає за представництво організації на всіх важливих переговорах та їх ходом.

Всі ролі взаємопов'язані між собою і випливають із повноважень і статусу керівника у фірмі і охоплюють сферу його взаємодії з людьми. Менеджер може працювати на трьох рівнях управління. Керівник низової ланки (підвідділів та інших підрозділів) - організаційний рівень, що знаходиться безпосередньо над робітниками та іншими працівниками. Приклади посад: майстер, майстер зміни. Керівник середньої ланки (управління і самостійні відділи) - поєднує і координує роботу молодших начальників. Приклади посад: завідувач відділом у бізнесі, керуючий збутом у регіоні, начальник виробництва, цеху тощо. Керівник вищої ланки (генеральний директор та інші члени правління) – відповідає за прийняття рішень. Приклади посади: голова Ради у бізнесі, президент фірми, віце-президент корпорації, директор тощо.

Для успішного виконання своїх ролей менеджеру необхідні знання з основ законодавства України; менеджменту як міждисциплінарної галузі знань, що поєднує в собі науку, досвід "ноу-хау", помножені на мистецтво управління; наукової організації праці, економіки, господарського права, фінансів, аналізу господарської діяльності; основ загальної, інженерної і соціальної психології, соціології, математики, маркетингу; організації і управління виробництвом; основ роботи з ЕОМ, справочинства, ділового адміністрування і спілкування, бухгалтерського обліку. Спеціалісту необхідно вмітивиділяти головні цілі управління і шляхи їх досягнення, жити з групою людей і організовувати їх роботу, керувати собою, досягати високої кваліфікації у справах, свідомо йти на обдуманий ризик і не боятися відповідальності, приймати вірні і своєчасні, інколи нестандартні рішення, не зупинятися на досягнутому, розширяти масштаби своєї діяльності, швидко і на високому рівні навчатися новому, постійно самовдосконалюватися, підбирати розумних та енергійних підлеглих з метою делегування їм частини своїх повноважень і звільняти себе для стратегічного управління фірмою.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  5. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  6. Автокореляційна характеристика системи
  7. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  8. Аплікація як вид образотворчої діяльності дошкільнят, його характеристика.
  9. Архітектура СЕП та характеристика АРМ-1, АРМ-2, АРМ-3
  10. Аспекти незалежності аудиторської професії
  11. Аспекти незалежності аудиторської професії.
  12. Афіксальні морфеми. Загальна характеристика




Переглядів: 1296

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ | ВИМОГИ ПРОФЕСІЇ ДО ІНДИВІДУАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ФАХІВЦЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.