Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Суть та види державного боргу

ВИДАТКИ БЮДЖЕТУ НА ОБСЛУГОВУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО БОРГУ

ТЕМА 11

Тести

1. Видатки на функціонування законодавчої, виконавчої, судової влади фінансуються з:

а) обласного бюджету;

б) консолідованого бюджету;

в) державного бюджету;

г) республіканського бюджету АРК.

2. Посадові оклади державних службовців залежать від:

а) освіти;

б) складності і рівня відповідальності виконуваних службових обов’язків;

в) стажу роботи;

г) рівня державного органу управління.

3. Доплата за ранг встановлюється лише в:

а) закладах освіти;

б) закладах охорони здоров’я;

в) вищих навчальних закладах;

г) органах державної влади і управління.

4. Ранг державному службовцю присвоює:

а) керівник державного органу, в межах якого він працює;

б) керівник вищестоячого органу;

в) МФУ;

г) жодна відповідь неправильна.

5. Видатки на оборону фінансуються за рахунок коштів:

а) бюджету АРК;

б) державного бюджету;

в) обласного бюджету;

г) зведеного бюджету.

6. Зведений кошторис витрат на оборону складає:

а) МФУ;

б) Державне казначейство України;

в) Міністерство оборони України;

г) заклад оборони.


 

Існування державного боргу на сьогодні є об’єктивно обумовленим явищем для країн з ринковою економікою. У період трансформації економіки питання державного боргу є актуальним і для України. Кожна держава, бажаючи найефективніше використати свої фінансові ресурси, активізувати підприємницьку діяльність, намагається залучити додатковий капітал, що є передумовою виникнення державного боргу. Невміння держави жити на власні кошти є основною причиною виникнення, а невміння використовувати залучені фінансові ресурси – зростання державного боргу.

Проблема державного боргу набула актуальності у другій половині ХХ століття, коли держави стали неспроможними акумулювати у бюджеті достатні фінансові ресурси для виконання своїх функцій і почали застосовувати боргову політику, позичаючи на внутрішньому та зовнішньому ринках.

Державний борг – це сума заборгованості держави перед кредиторами.

Головними причинами створення і збільшення державного боргу є:

- хронічний дефіцит державного бюджету;

- перевищення темпів зростання державних видатків над темпами зростання державних доходів;

- дискреційна фіскальна політика направлена на зменшення податкового навантаження без відповідного скорочення державних витрат;

- розширення економічної функції держави;

- дія автоматичних стабілізаторів (циклічне зменшення податкових надходжень та збільшення соціальних трансфертів під час економічної кризи);

- залучення коштів нерезидентів з метою підтримки стабільності національної валюти;

- мілітаризація, ведення війн.

Державний борг складається з:

- заборгованості по випущених і непогашених внутрішніх державних позиках – внутрішній державний борг;

- фінансових зобов¢язань країни по відношенню до іноземних кредиторів на певну дату – зовнішній державний борг.

За останні роки прослідковується тенденція до постійного збільшення обсягу державного боргу України (див. дані табл.). Так, із 40430 млн.грн. у 1998 році його сума збільшилася до 67720 млн.грн. у 2002 році. Згідно з розрахунками, здійсненими на виконання положень п.16 статті 2 Бюджетного кодексу України, граничний розмір державного боргу на кінець 2003 року прогнозується у сумі 65346 млн.грн., або на 2374 млн.грн. менше, ніж відповідний показник на кінець 2002 року. Такий стан справ повністю відповідає вимогам, викладеним у Постанові Верховної Ради України “Про основні напрямки бюджетної політики на 2003 рік” щодо недопущення збільшення порівняно з поточним роком обсягу державного боргу в абсолютній величині.



Читайте також:

  1. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  2. Адміністрування податкового боргу
  3. Апарат державного управління як система органів виконавчої влади.
  4. Аргументи на користь і проти державного регулювання аграрної сфери
  5. Бюджетне повноваження Державного казначейства України.
  6. Бюджетні кредити, надані за рахунок загального фонду державного бюджету
  7. Взаємодія з органами державного управління
  8. Видатки державного бюджету
  9. Видатки державного бюджету
  10. Видатки державного бюджету
  11. Видатки державного бюджету
  12. Видатки державного бюджету України, їх класифікація та напрямки використання




Переглядів: 576

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Видатки на національну оборону | Структура державного боргу України за 1998-2003 роки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.