Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні рекомендації.

План

ІІІ. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО

СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ

 

Семінарське заняття №1 ( І семестр)

 

Тема: «Формування ранньофеодальної держави у східних слов'ян. Державно-правові інститути Київської Русі (VI - початок XII ст.).»

1. Виникнення Давньоруської держави – Київська Русь.

2. Правове становище населення Київської Русі.

3. Характеристика державного устрою Київської Русі.

4. Джерела права на Русі «Руська Правда»

5. Цивільне та шлюбно-сімейне право (право власності, зобов’язальне право, еволюція шлюбно-сімейного права).

6. Кримінальне право за “Руської Правдою”

7. Процесуальне право.

Теми рефератів:

1. Правове становище жінки у Київської Русі.

2. Злочин та покарання за Руською Правдою.

3. Особливості процесуального права Київської Русі.

4. Теорії походження державності Київської Русі.

Опрацьовуючи перше питання необхідно з’ясувати процес розвитку державності у східних слов’ян: причини політичної консолідації і перші протодержавні утворення. Літописні джерела про заснування Київської Русі. Охарактеризувати етапи розвитку Київської Русі, звернувши увагу на їх особливості (територіальний рост, розквіт держави, занепад). Надати сучасну оцінку теоріям походження Давньоруської держави (норманська, пантюркінська, антинорманська тощо). Підготуватися до дискусії про етнічну приналежність Київської Русі (концепції М. П. Погодіна, М. С. Грушевського та “Єдиної давньоруської народності”).

Характеризуючи суспільний лад Київської Русі, слід приділити увагу правово-му становищу феодалів і залежного населення (князі, бояри, духовенство, вільні общинники, міське населення, смерди, закупи, рядовичі, челядь і холопи).

Розглядаючи третє питання надайте характеристику державного ладу Київської Русі як ранньофеодальної монархії. Розкрийте компетенцію центральних органів влади (великий київський князь, боярська рада, віче, з’їзди князів), посадових осіб виконавчої влади (двірський, стольник, тіун, конюший тощо). Аналізуючи систему місцевого управління з’ясуйте її поступову зміну (удільні князі, посадники, намісники) та принцип кормління. Судову систему Київської Русі слід розглянути шляхом вивчення видів судів ( княжий, церковний, боярський та суд общини), при цьому з’ясувавши, що судова влада не була відокремлена від адміністративної. Зверніть увагу на місто православної церкви в державному ладі Русі (опора княжої влади, встановлення церковної десятини).

Далі студентам слід засвоїти процес виникнення та розвиток основних галузей права у східних слов’ян. Спочатку виявити джерела права: звичаєве право, князівське законодавство, русько-візантійські договори, церковне право. Більш детальніше треба ознайомитися з текстом Руської Правди (по хрестоматії), надати їй характеристику: історію створення, основні списки і редакції тощо. Користуючись статтями Руської Правди, розповісти про розвиток права влас-ності, зобов’язального права, спадкове право, дати поняття злочину, виділити види злочинів та види покарань, з’ясувати процес судочинства через аналіз “звіда”, “заклича”, “гоніння сліду”, видів доказів, а також особливості колективної відповідальності селянської общини. Розкриваючи сутність та еволюцію шлюб-но-сімейного права Русі, зверніть увагу на церковні устави князів Володимира і Ярослава.

Література

1. Історія держави і права України: підруч. / за ред. В.Я. Тація. А.Й. Рогожина, В.Д. Гончаренка. – [у 2-х т.]. – Т.1. - К., 2003.

2. Хрестоматія з історії держави і права України / за ред.. В. Д. Гончаренка. – К., 2003.

3. Буркацький Л. Спадкування за княжої доби Київської Русі – України // Юридичний вісник України. – 2006. – 20 - 26 травня (№20). - С.8.

4. Давня історія України: У 2 кн. - К.: Либідь, 1995. -Кн. 2.

5. Дещинський Л. Є. Історія України та її державності. - Львів, 2005.

6. Іванов В.М. Історія держави і права України: Навч. посібник. К.: Атака, 2007. – 728с.

7. Історія держави і права України - /За ред.. О.М. Бондаруки., - Х., 2004.

8. Кудін С. Поняття злочину в кримінальному праві Київської Русі // Право України. – 2000. - №7.

9. Кудін С. Поняття «поток і пограбування» у кримінальному праві України XI - першої пол.XYII ст.: історично-правовий аналіз. // Право України. –2003. - №6.

10. Музыченко П.П. История государства и права Украины.- К., 2003. – 500с.

11. Музыченко П.П., Н.И. Далматова. История государства и права Украины. – Ч.1.- Х., 2006. - 288 с.

12. Пушкарева Н. Л. Женщины в Древней Руси. – М., 1989.

13. Рогов В.А. Государственный строй Древней Руси. – М., 1984.

14. Терлюк І.Я. Історія держави і права України: навч. посіб. / І.Я. Терлюк; Львів. держ. ун-т внутр. справ. – К., 2011.

15. Толочко П.П. Київська Русь. – К., 1996.

16. Трофанчук Г. І. Історія держави і права України: навч. посіб. / Г. І. Трофанчук. – К., 2011.

17. Хачатуров Р.Л. Становление права (на материале Киевской Руси) / Р.Л. Хачатуров. – Тбилиси, 1988.

 


Читайте також:

  1. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  2. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  3. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  4. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  5. Завдання, джерела інформації і методичні прийоми контролю
  6. Завдання, джерела інформації, методичні прийоми і послідовність процедури контролю
  7. Завдання, об’єкти, джерела інформації і методичні прийоми контролю розрахунків
  8. Завдання, об’єкти, джерела інформації та методичні прийоми ревізії
  9. Завдання, послідовність, джерела інформації і методичні прийоми контролю доходів і фінансових результатів діяльності підприємницьких структур
  10. Загальні методичні рекомендації до проведення занять фізичними вправами з учнями СМГ
  11. Загальні правила та методичні положення конструювання
  12. І. Методичні рекомендації до проведення семінарських занять




Переглядів: 640

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Методичні рекомендації.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.