МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Цивільні й народні рухи в Понаддніпрянській УкраїніРеформи 60-70 рр. Селянська реформа, 19.02.1861г.: Олександр II видав монифест про скасування кріпосного права в Росії. Селяни стали особисто-вільними. В Україні було 5 млн. 300 тис. кріпаків . У теж час зберігалася економічна несвобода - селяни зобов'язані були викуповувати свої земельні наділи в поміщиків у плині 49 років. Судова реформа, 1864г.: суд став не становим, голосним; суд став незалежним; у суді брали участь присяжні засідателі від усіх станів; обвинувачення підтримував прокурор, захист - адвокат. Земська реформа, 1864г.: створювалися виборні органі влади в масштабах губернії, повіту - земства; у земствах були представники всіх станів; земства займалися господарськими й культурними питаннями. Військова реформа, 1862-1874рр.: уводилася загальна військова повинність для чоловіків по досягненню 21 року; скорочувався термін військової служби (піхота - 6 років, флот - 7 років); армію почали оснащувати сучасним озброєнням. Була поліпшена підготовка офіцерів. Шкільна реформа, кінець 70- х років Xixв.: збільшили кількість початкових навчальних закладів, відкрили земські школи, створили недільні школи для навчання дорослих; збільшили кількість середніх і вищих навчальних закладів; відкрили жіночі гімназії й школи. Реформи 60-70рр. носили буржуазний характер, але зберегли багато феодальних пережитків, а саме: власність поміщиків на землю, відсутність демократичних воль, необмежена влада царських чиновників і поліції. В Україні виникли пром. центри: Донецький вугільно-металургійний басейн; Придніпровський металургійний; Криворізький залізорудний. У величезних масштабах велося ж/д будівництво. Розвивалося транспортне машинобудування. В XIX в. вступили в лад Харківський і Луганський паровозобудівні заводи. Широко залучався іноземний капітал. Усі металургійні заводи й шахти були побудовані на ср- ва англійських, німецьких, бельгійських і французьких капіталістів.80- е рр. XIX століття в Україні завершився промисловий переворот, тобто перехід від мануфактури до машинної індустрії. Він обумовив переворот і в соціальній сфері. Сформувавши 2 класу: робітники й буржуазії. Діяльність громад: видавали журнал "Основа", який редагували колишні кирилло-мефодиевцы - В.М. Бєлозерський, Н.І. Костомаров, П.А. Кулиш (1861-1862рр.); в 1873-1876рр. організували за допомогою Російського географічного суспільства вивчення історії, економіки, географії, фольклору України й за підсумками роботи провели з'їзд; видавали за кордоном (у Швейцарії) українською мовою журнал "Громада" і інші друковані видання. Головним організатором видань був М.П. Драгоманів; відкривали суспільні українські школи для дорослих і дітей; організовували фольклорні й історичні свята. В 70- е роки почалася революційна діяльність народників. Організації народників виникли спочатку в Росії, а в 1873г. Ф. Вольховский заснував організацію народників в Одесі, потім і в Києві, Харкову, Чернігову й ін. містах. Мети народництва: підвищити культуру селян; організувати селянську революцію, установити соціалізм; після революції ввести самоврядування селянських громад; усю землю передати у власність селянам. Народники погано знали життя селян, тому що в основному їхній організації складалися з інтелігентів. Вони ідеалізували селян, не розуміли їхньому життя й переконань. Для реалізації своїх цілей народники почали "ходіння в народ" (приїжджали в села, де працювали вчителями, лікарями, письменниками й вели революційну пропаганду; навчали селян грамоті й міським професіям; народники носили селянський одяг, намагалися бути схожими на селян у поведінці, помилково думаючи, що селяни більше повірять їм; не змогли підняти селян на революцію) і організували "Чигиринську змову" (бачачи, що селяни вірять в "добро пануючи", народники сфабрикували "царську грамоту"; селян призивали не платити податки, захопити землю, готовити загальне повстання; в 1877г. змова була розкрита царськими владою, члени групи арештовані, присуджені до каторги й посиланню). НАПРИКІНЦІ XIX в. роль народників у суспільно-політичнім житті країни значно знизилася. В 1881 г. після вбивства петербурзькими народниками пануючи Олександра II організації народників були ліквідовані. Суспільство розчарувалося в їхніх ідеях.
Читайте також:
|
||||||||
|