Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Класифікація виробничих умінь та навичок

Психологічні проблеми виробничого навчання

Ефективна трудова діяльність в сучасних умовах неможлива без постійного навчання. Для цього існують періодичні курси підвищення кваліфікації працівників, перенавчання тощо.

Сформована професійна діяльність повинна:

1) досягати наміченої мети – виробляти продукт заданого зразка;

2) послідовно виконувати дії та операції, які реалізують відповідну технологію виробничого процесу;

3) відповідати визначеній нормі продуктивності;

4) виконувати свідомо, керуючись метою;

5) виконувати легко, вільно, в швидкому і рівномірному темпі зі значною мірою автоматизації навиків.

У світовій практиці професійного навчання виділяють три концепції підготовки:

1) фрагментарний підхід – дає базову підготовку в центрах тренінгу, не пов’язаний з цілями конкретної організації, його визнають неперспективним;

2) формалізований підхід розглядає навчання як частину професійного зростання, як сумісну з потребами організації і особистісними інтересами працівників; базові знання доповнюють структурними з розвитку умінь і навиків, які одержують за допомогою викладачів-тренерів;

3) цільовий підхід – це безперервне навчання, яке пов’язане зі стратегією організації й індивідуальними цілями того, кого навчають; реалізують за допомогою курсів по вибору, які пов’язані з характеристиками роботи, що виконують без директив лінійних керівників; її визнають перспективною.

Головна особливість організації професійного навчання – відповідність цілей і змісту вимогам виробництва. Система професійної освіти безпосередньо пов’язана з економікою країни. Мета – підготувати соціально і професійно компетентних працівників. Найважливіший компонент підготовки кваліфікованих працівників – здатність легко і безконфліктно адаптуватися до виробничих умов, інтегруватися в будь-якому виробничому колективі, співпрацювати з колегами.

Діє мобільна система допрофесійної та професійної підготовки, удосконалення, підвищення і перепідготовки кадрів, різні форми підготовки і підвищення кваліфікації майстрів і вчителів системи професійної освіти.

Найпопулярніше поєднання виробничого навчання на підприємствах і відвідування професійної школи. Держава скеровує і контролює навчання в професійних школах, торговельно-промислова і реміснича палати наглядають за навчання на виробництві. Учні відвідують школи 1-2 рази на тиждень, а підприємства – 3-4.

 

Виробничі уміння і навики розрізняють насамперед за складністю. З цієї точки зору можна виділити навики виконання окремих трудових прийомів, навики виконання операцій і навиків виконання комплексних робіт. Виконання комплексних робіт включає виконання операцій, які в свою чергу включають виконання прийомів.

З психологічної точки зору можна дати таку класифікацію навиків як закріплених вправами умінь.

А. Сенсорні навики, пов’язані з гостротою чутливості і точністю сприйняття: навики визначення температури за кольором вогню, впізнавання сорту матеріалу за його зовнішнім виглядом, слухове орієнтування у стані працюючого станка. Їх вправляння повільне.

Б. Рухові навики, що вимагають рухи руками, нерідко разом з рухами ніг. Високий ступінь успішного вправляння.

В. Орієнтувальні навики, що вимагають спостережливості й орієнтування у виробничій ситуації: стан станка, раціональні дії за показниками контрольних приборів. Автоматизування незначне.

Г. Навики планування і контролю роботи, порядку на робочому місці, підготовки інструментів, матеріалів тощо.

 


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  3. V. Класифікація і внесення поправок
  4. V. Класифікація рахунків
  5. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  6. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  7. Автоматизація виробничих процесів
  8. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  9. Аналіз факторів і причин відхилень від плану введення виробничих потужностей і основних фондів
  10. Аналіз часткової рівноваги Крива виробничих можливостей
  11. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  12. Аудит матеріально-виробничих запасів




Переглядів: 704

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Формування професійних вмінь і навичок | Вправи для розвитку і вдосконалення професійно важливих якостей

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.061 сек.