МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Формування професійних вмінь і навичокЛекція додаткова. Психологічні механізми формування діяльності 1. Формування професійних вмінь і навичок. 2. Психологічні проблеми виробничого навчання. 3. Класифікація виробничих умінь та навичок. 4. Проблема оволодіння швидкісними навиками. 5. Вправи для розвитку і вдосконалення професійно важливих якостей. Література: 1. Баклицький І.О. Психологія праці. Посібник. – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2004. – С. 243-151. 2. Баклицький І.О. Психологія праці: Підручник. – К.: Знання, 2008. – С. 285-315. 3. Душков Б.А., Смирнов Б.А., Королев А.В. Психология труда, профессиональной и организационной деятельности: Словарь / Под ред. Б.А. Душкова. – М.: Академический Проект: Фонд «Мир», 2005. – 848 с. 4. Корольчук М.С. Психофізіологія діяльності. Підручник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Ельга, Ніка-Центр, 2004. – С. 158-172. 5. Левитов Н.Д. Психология труда. − М.: Государственное учебно-педагогическое издательство Министерства просвещения РСФСР, 1963. – С. 250-339. 6. Психология труда: учеб. для студентов вузов, обучающихся по специальности 031000 «Педагогика и психология» / под ред. проф. А.В.Карпова. – М.: Изд-во ВЛАДОС-ПРЕСС, 2005. – С. 84-97. В психології трудового навчання розрізняють такі види навиків: сенсорно-перцептивні (навики сприймання – розрізнення форми букв під час читання, фонем при прослуховуванні, визначення відстані і швидкості руху на око); моторні (рухові); інтелектуальні (прийоми рішення задач). Процес формування будь-якого навику має деякі загальні риси. Перша риса – об’єднання багатьох елементарних рухів (розумових актів) в єдине ціле на підставі закону формування тимчасових нервових зв’язків. Друга риса – поступове усунення зайвих рухів (або елементів дій) і зменшення напруженості. Третя риса – перенесення уваги з процесу на результат праці. Наприклад, опанувавши навики написання слів, людина переносить увагу з того, як писати на те, що потрібно зафіксувати на папері. Четверта риса – формування ритму виконання дій. Завдяки ритмічності людини, яка володіє навиком, може працювати довгий час без втоми. П’ята риса – набуття широких можливостей довільно змінювати темпи роботи, усвідомлено прискорювати або сповільнювати їх. Процес формування трудового навику охоплює такі основні етапи: – передуючий етап: людина отримує знання про склад дії, знаряддя і умови праці, створюється орієнтувальна основа дій; – аналітичний етап– етап опанування окремими елементами дій; – синтетичний етап– елементи об’єднуються в єдине ціле; – етап закріплення й автоматизації дії– прагнення переключити увагу з процесу на результат праці і довільно регулювати темп роботи. Навики утворюються в результаті вправ – цілеспрямованих і систематичних повторень дій. Розрізняють вправи: навчальні – спрямовані на поглиблення розуміння принципу утворення навику, програми дій; тренувальні – забезпечують автоматизацію дій і проводять в умовах, які поступово ускладнюються. Результати вправ можна зобразити графічно, у вигляді кривої кількісних показників успішності виконання дій. Ця крива дає можливість контролювати не тільки результат, й сам процес засвоєння трудового навику.
Читайте також:
|
||||||||
|