МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Формування професійних вмінь і навичокЛекція додаткова. Психологічні механізми формування діяльності 1. Формування професійних вмінь і навичок. 2. Психологічні проблеми виробничого навчання. 3. Класифікація виробничих умінь та навичок. 4. Проблема оволодіння швидкісними навиками. 5. Вправи для розвитку і вдосконалення професійно важливих якостей. Література: 1. Баклицький І.О. Психологія праці. Посібник. – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2004. – С. 243-151. 2. Баклицький І.О. Психологія праці: Підручник. – К.: Знання, 2008. – С. 285-315. 3. Душков Б.А., Смирнов Б.А., Королев А.В. Психология труда, профессиональной и организационной деятельности: Словарь / Под ред. Б.А. Душкова. – М.: Академический Проект: Фонд «Мир», 2005. – 848 с. 4. Корольчук М.С. Психофізіологія діяльності. Підручник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Ельга, Ніка-Центр, 2004. – С. 158-172. 5. Левитов Н.Д. Психология труда. − М.: Государственное учебно-педагогическое издательство Министерства просвещения РСФСР, 1963. – С. 250-339. 6. Психология труда: учеб. для студентов вузов, обучающихся по специальности 031000 «Педагогика и психология» / под ред. проф. А.В.Карпова. – М.: Изд-во ВЛАДОС-ПРЕСС, 2005. – С. 84-97. В психології трудового навчання розрізняють такі види навиків: сенсорно-перцептивні (навики сприймання – розрізнення форми букв під час читання, фонем при прослуховуванні, визначення відстані і швидкості руху на око); моторні (рухові); інтелектуальні (прийоми рішення задач). Процес формування будь-якого навику має деякі загальні риси. Перша риса – об’єднання багатьох елементарних рухів (розумових актів) в єдине ціле на підставі закону формування тимчасових нервових зв’язків. Друга риса – поступове усунення зайвих рухів (або елементів дій) і зменшення напруженості. Третя риса – перенесення уваги з процесу на результат праці. Наприклад, опанувавши навики написання слів, людина переносить увагу з того, як писати на те, що потрібно зафіксувати на папері. Четверта риса – формування ритму виконання дій. Завдяки ритмічності людини, яка володіє навиком, може працювати довгий час без втоми. П’ята риса – набуття широких можливостей довільно змінювати темпи роботи, усвідомлено прискорювати або сповільнювати їх. Процес формування трудового навику охоплює такі основні етапи: – передуючий етап: людина отримує знання про склад дії, знаряддя і умови праці, створюється орієнтувальна основа дій; – аналітичний етап– етап опанування окремими елементами дій; – синтетичний етап– елементи об’єднуються в єдине ціле; – етап закріплення й автоматизації дії– прагнення переключити увагу з процесу на результат праці і довільно регулювати темп роботи. Навики утворюються в результаті вправ – цілеспрямованих і систематичних повторень дій. Розрізняють вправи: навчальні – спрямовані на поглиблення розуміння принципу утворення навику, програми дій; тренувальні – забезпечують автоматизацію дій і проводять в умовах, які поступово ускладнюються. Результати вправ можна зобразити графічно, у вигляді кривої кількісних показників успішності виконання дій. Ця крива дає можливість контролювати не тільки результат, й сам процес засвоєння трудового навику.
Читайте також:
|
||||||||
|