Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Класифікація фізичних вправ

Ритм – це послідовна, закономірна зміна швидкостей виконання окремих рухів рухової дії. Ритм рухової дії залежить від індивідуальних особливостей учнів та умов її виконання. Руховий ритм можна визначити як відносно правильно організований розподіл зусиль у просторі і часі.

Ритмічні характеристики рухів

Динамічні характеристики

Просторово-часові характеристики

Часові характеристики рухів

3 позицій біомеханіки у часі рухи характеризуються його моментами тривалістю і темпом.

Під темпом розуміють частоту повторення циклів руху або кількість рухів за одиницю часу. Так, наприклад, ми говоримо про темп ходьби - 120-140 кроків за хвилину, про темп веслування - 30-40 гребків за хвилину.

Вдосконалення “відчуття часу” і формування вмінь точно регулювати рухи в межах заданих часових параметрів - входять до числа основних завдань навчання рухових дій учнів.

 

До просторово-часових характеристик належить швидкість руху, яка визначається переміщенням тіла просторі за одиницю часу. Швидкість залежить від темпу й амплітуди рухів.

Якщо швидкість руху однакова в усіх точках шляху, то такий рух називають рівномірним, якщо вона змінюється, - нерівномірним. Зростання швидкості за одиницю часу називається прискоренням.

Рухи, що здійснюються без різких змін швидкості, називаються плавними. Рухи, які починаються раптово з великих швидкостей, і рухи нерівномірно-прискорені та нерівномірно-сповільнені називаються різкими.

Сили, що впливають на рух тіла людини, можна поділити на внутрішні і зовнішні.

До внутрішніх сил належать: активні сили рухового апарату - сили тяги м'язів; пасивні сили опорно-рухового апарату - еластичні сили м'язів.

До зовнішніх сил належать: гравітаційні сили (сила ваги власного тіла*; сила реакції опори; сила опору зовнішнього середовища (вода, повітря* і фізичних сил (суперники в боротьбі, партнери з акробатики та ін.*; інерційні сили предметів, які переміщує людина тощо. Взаємодія внутрішніх і зовнішніх сил утворює силову динамічну структуру рухових дій. При цьому головною силою, яка забезпечує ефективність рухових дій, є сила тяги м'язів.

 

У практиці фізичного виховання використовують якісні характеристики рухів і рухових дій. Вони відповідають на питання як виконується рухова дія, а саме: точно, економно, енергійно, плавно.

Точні рухи і рухові дії характеризують високу ефективність досягнення мети, наприклад: попадання баскетбольним м’ячем у кошик, волейбольним м’ячем у певну зону волейбольного майданчика, гандбольним або футбольним м’ячем у ворота. Або відсутністю відхилень від ідеальної техніки виконання вправи, наприклад у стрибках у воду, гімнастиці, фігурному катанні.

Економні рухові дії характеризуються відсутністю або мінімумом лишніх непотрібних рухів з найменшими затратами енергії.

Енергійні рухові дії характеризуються яскраво вираженою силою і пружністю, що дає змогу долати великі сили опору.

Плані рухові дії відзначаються плавною зміною м’язових напружень, поступовим сповільненням або прискоренням рухів, раціональними траєкторіями рухів.

Класифікація фізичних вправце розподіл їх на групи у відповідності до певного класифікаційного признаку. За допомогою класифікації учитель, викладач, тренер можуть визначати характерні ознаки тих, чи інших фізичних вправ, цілеспрямовано і ефективно підбирати ті вправи, які в більшій мірі відповідають вирішенню конкретних педагогічних завдань, індивідуальним та віковим особливостям учнів, характеру діяльності та умовам проведення занять.

В даний час відомо більш як 300 класифікацій фізичних вправ. У зв’язку з тим, що теорія і практика фізкультурної освіти безперервно збагачується новими даними, класифікації не залишаються незмінними. Найбільш поширеними, для практичного використання, застосовуються класифікації фізичних вправ за такими ознаками.

  1. 1. За ознаками переважного впливу на прояв і розвиток фізичних якостей:

силові, швидкісні, швидкісно-силові, на витривалість, на спритність, на гнучкість, на рівновагу;

  1. 2. За їх значенням для вирішення освітніх завдань: основні (змагальні*, підготовчі, підвідні;
  2. 3. За їх значенням для розвитку тої чи іншої групи м’язів: вправи для розвитку м’язів рук і плечового поясу, для м’язів тулуба та шиї, для м’язів ніг і тазу;
  3. 4. За видами спорту: гімнастичні, ігрові, легкоатлетичні та ін.;
  4. 5. За структурою рухів: циклічні, ациклічні, змішані, статичні, динамічні;
  5. 6. За інтенсивністю роботи: вправи максимальної, субмаксимальної, великої, середньої та помірної потужності.

Знання класифікації фізичних вправ має велике значення для роботи вчителя фізичної культури, та допомагає правильно підібрати необхідні засоби для ефективного розв’язання завдань фізичного виховання учнів.

6. Значення оздоровчих сил довкілля та гігієнічних чинників,


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.
  3. V. Класифікація і внесення поправок
  4. V. Класифікація рахунків
  5. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  6. АДАПТАЦІЯ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ ТА ФУНКЦІОНАЛЬНИХ СИСТЕМ ОРГАНІЗМУ ДО ФІЗИЧНИХ НАВАНТАЖЕНЬ
  7. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  8. Акробатичні вправи
  9. Акробатичні вправи.
  10. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  11. Банківська платіжна картка як засіб розрахунків. Класифікація платіжних карток
  12. Банківський кредит та його класифікація.




Переглядів: 2439

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Просторові характеристики | Види, завдання та вимоги до проведення практичних(семінарських) занять

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.