МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Класифікація фізичних вправРитм – це послідовна, закономірна зміна швидкостей виконання окремих рухів рухової дії. Ритм рухової дії залежить від індивідуальних особливостей учнів та умов її виконання. Руховий ритм можна визначити як відносно правильно організований розподіл зусиль у просторі і часі. Ритмічні характеристики рухів Динамічні характеристики Просторово-часові характеристики Часові характеристики рухів 3 позицій біомеханіки у часі рухи характеризуються його моментами тривалістю і темпом. Під темпом розуміють частоту повторення циклів руху або кількість рухів за одиницю часу. Так, наприклад, ми говоримо про темп ходьби - 120-140 кроків за хвилину, про темп веслування - 30-40 гребків за хвилину. Вдосконалення “відчуття часу” і формування вмінь точно регулювати рухи в межах заданих часових параметрів - входять до числа основних завдань навчання рухових дій учнів.
До просторово-часових характеристик належить швидкість руху, яка визначається переміщенням тіла просторі за одиницю часу. Швидкість залежить від темпу й амплітуди рухів. Якщо швидкість руху однакова в усіх точках шляху, то такий рух називають рівномірним, якщо вона змінюється, - нерівномірним. Зростання швидкості за одиницю часу називається прискоренням. Рухи, що здійснюються без різких змін швидкості, називаються плавними. Рухи, які починаються раптово з великих швидкостей, і рухи нерівномірно-прискорені та нерівномірно-сповільнені називаються різкими. Сили, що впливають на рух тіла людини, можна поділити на внутрішні і зовнішні. До внутрішніх сил належать: активні сили рухового апарату - сили тяги м'язів; пасивні сили опорно-рухового апарату - еластичні сили м'язів. До зовнішніх сил належать: гравітаційні сили (сила ваги власного тіла*; сила реакції опори; сила опору зовнішнього середовища (вода, повітря* і фізичних сил (суперники в боротьбі, партнери з акробатики та ін.*; інерційні сили предметів, які переміщує людина тощо. Взаємодія внутрішніх і зовнішніх сил утворює силову динамічну структуру рухових дій. При цьому головною силою, яка забезпечує ефективність рухових дій, є сила тяги м'язів.
У практиці фізичного виховання використовують якісні характеристики рухів і рухових дій. Вони відповідають на питання як виконується рухова дія, а саме: точно, економно, енергійно, плавно. Точні рухи і рухові дії характеризують високу ефективність досягнення мети, наприклад: попадання баскетбольним м’ячем у кошик, волейбольним м’ячем у певну зону волейбольного майданчика, гандбольним або футбольним м’ячем у ворота. Або відсутністю відхилень від ідеальної техніки виконання вправи, наприклад у стрибках у воду, гімнастиці, фігурному катанні. Економні рухові дії характеризуються відсутністю або мінімумом лишніх непотрібних рухів з найменшими затратами енергії. Енергійні рухові дії характеризуються яскраво вираженою силою і пружністю, що дає змогу долати великі сили опору. Плані рухові дії відзначаються плавною зміною м’язових напружень, поступовим сповільненням або прискоренням рухів, раціональними траєкторіями рухів. Класифікація фізичних вправ – це розподіл їх на групи у відповідності до певного класифікаційного признаку. За допомогою класифікації учитель, викладач, тренер можуть визначати характерні ознаки тих, чи інших фізичних вправ, цілеспрямовано і ефективно підбирати ті вправи, які в більшій мірі відповідають вирішенню конкретних педагогічних завдань, індивідуальним та віковим особливостям учнів, характеру діяльності та умовам проведення занять. В даний час відомо більш як 300 класифікацій фізичних вправ. У зв’язку з тим, що теорія і практика фізкультурної освіти безперервно збагачується новими даними, класифікації не залишаються незмінними. Найбільш поширеними, для практичного використання, застосовуються класифікації фізичних вправ за такими ознаками.
силові, швидкісні, швидкісно-силові, на витривалість, на спритність, на гнучкість, на рівновагу;
Знання класифікації фізичних вправ має велике значення для роботи вчителя фізичної культури, та допомагає правильно підібрати необхідні засоби для ефективного розв’язання завдань фізичного виховання учнів. 6. Значення оздоровчих сил довкілля та гігієнічних чинників, Читайте також:
|
||||||||
|