Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ОЗНАЙОМЛЕННЯ З РОБОЧОЮ ПРОГРАМОЮ КУРСУ, МЕТОЮ, ПРЕДМЕТОМ І ЗАВДАННЯМ КУРСУ.

 

Програма вивчення рекомендованої навчальної дисципліни "Міжнародний менеджмент" складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки магістра напряму 0501"Економіка і підприємництво" і охоплює всі змістові модулі за мінімальною кількістю академічних годин/кредитів, передбачених стандартом.

Курс «Міжнародний менеджмент» є однією із загальних дис­циплін управлінського напряму в магістратурі. Опанування су­часного досвіду управління міжнародними (транснаціональними) корпораціями дозволяє не тільки успішно працевлаштовуватися випускникам вищих навчальних закладів економічного профілю, а й ефективно підвищувати продуктивність і розширювати масш­таби зовнішньоекономічної діяльності українських підприємств.

Актуальність проблем міжнародного менеджментупов'язана з тим, що сфера діяльності міжнародних корпорацій в Україні де­далі розширюється і поглиблюється. До того ж українські компанії все впевненіше почуваються на світових ринках. Тому до розв'я­зання проблем міжнародного менеджменту залучатимуться більше і більше вітчизняних фахівців. Успішна їх діяльність залежатиме від набутих навичок і вмінь, використання кращого досвіду провід­них міжнародних компаній. Оскільки курс і будується саме на та­кому досвіді, опанування дисципліни «Міжнародний менеджмент» підвищить рівень компетенції фахівців, стане вагомим фактором їх конкурентоспроможності як в Україні, так і за її межами.

 

 

Вид роботи   Семестр 10
Загальний обсяг годин
Лекційні заняття, год
Практичні заняття, год
Всього аудиторних годин
Самостійна робота, год 99,5
Модульний контроль, год 4,5
Контрольні роботи, шт. +
Екзамен +

 

1.1 Мета викладення дисципліни "Міжнародний менеджмент" -формування системи теоретич­них знань і практичних навичок з управління діяльністю міжнарод­них корпорацій, здійснення в цих господарських формуваннях ос­новних функцій менеджменту - планування, організації, управлін­ня персоналом, комунікацій, мотивації, керівництва, контролю.

1.2 Завдання:спрямовані на формування у студентів компетентності щодо: сучасних теоретичних основ і середовища міжнародного менеджменту, сучасних технологій управління між­народними корпораціями, методів розв'язання ними ключових проблем розвитку в умовах глобалізації економіки; формування вмінь застосовувати методи та інструментарій міжнародного ме­неджменту на українських підприємствах (в організаціях).

1.3. Предмет курсу «Міжнародний менеджмент» - це система управлінських відносин, що складається у міжнародних кор­пораціях, а також притаманна їм система методів та інстру­ментів керівництва цими корпораціями на всіх рівнях управління: загальнокорпоративному, бізнесовому, функціональному, регіональному, локальному та внутрішньовиробничому.

Особливості предмета курсу порівняно з іншими управлінсь­кими дисциплінами полягають у тому, що управлінські відноси­ни, які складаються в міжнародних корпораціях, формуються з двох частин:

1) Загальноуправлінські відносини, пов'язані з розподілом пра­ці та її кооперацією і які породжують загальні функції управління: планування, організацію, мотивацію, керівництво і контроль.

2) Специфічні соціально-культурні відносини, що складають­ся всередині міжнародної корпорації між працівниками, які є но­сіями різних національних культур, і стають підставою викорис­тання специфічних інструментів реалізації загальних функцій менеджменту.

Наприклад, необхідність передбачення майбутніх змін у зов­нішньому середовищі та раціонального використання ресурсів вимагає від керівництва міжнародної корпорації ретельного планування, насамперед стратегічного, розрахованого на довгостро­ковий період й очікувані майбутні ресурси. Однак для міжнарод­ної корпорації, перш ніж розробляти стратегічний план, потрібно з'ясувати стратегічний профіль корпорації - етноцентризм, поліцентризм, регіоцентризм, геоцентризм.У національному бізне­сі цього робити непотрібно, оскільки всі компанії є природно етноцентричними. Але у міжнародному менеджменті доводиться вдава­тись до специфічного інструменту - стратегічного профілю кор­порації.

 

1.4. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні вміти:

- Виявляти зміст і принципи діяльності менеджера в міжнародних корпораціях. - Оцінювати залежності міжнародної корпорації від змін зовнішнього середовища. Пояснювати вплив зовнішнього середовища на процеси прийняття стратегічних рішень. Визначати особливості аналізу зовнішнього середовища та з’ясовувати методи і принципи дослідження впливу зовнішнього середовища, які реалізуються аналітиками міжнародних корпорацій. - З’ясовувати сутності стратегічного менеджменту і стратегічного планування в міжнародних корпораціях. - Визначати особливостей прийняття рішень у міжнародних корпораціях в сучасних умовах. - Визначати проблеми організаційного розвитку в міжнародних корпораціях. Аналізувати теоретичні основи організаційного розвитку міжнародних корпорацій. Визначати складові процесу організаційного вдосконалення в міжнародних корпораціях. Проводити порівняння альтернативних шляхів використання змінних факторів (стратегії, структури, персоналу) організаційного розвитку. Визначати основні розбіжності між втручаннями у формальні і неформальні елементи міжнародної корпорації. Пояснювати основні методи організаційного розвитку. - Розбиратися, в чому полягає зміст і значення міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ). - Обґрунтовувати необхідність складання приміток до фінансової звітності. - Пояснювати причини виникнення міжнародних економічних конфліктів і оцінювати етичне положення всесвітньої етики. У результаті вивчення курсу ММ студенти повинні знати:
- Зміст і роль міжнародного менеджменту в міжнародному бізнесі. - Характеристику особливостей сучасного міжнародного бізнесу, міжнародних корпорацій. - Основні концепції міжнародного менеджменту. - Класифікацію моделей міжнародного менеджменту. - Характеристику секторів зовнішнього середовища. - Основні етапи процесу стратегічного планування. - Фактори внутрішнього середовища МК. - Рівні здійснення стратегічного планування в міжнародних корпораціях. - Стратегії корпоративного функціонального рівня та рівня структурних підрозділів. - Основні напрямки прийняття рішень на корпоративному, функціональному рівнях та рівнях структурних підрозділів. - Етапи прийняття рішень згідно з раціональним підходом. - Вимоги до інформації, на основі якої приймаються управлінські рішення, та про основні інформаційні джерела. - Характеристика джерел організаційних змін у МК. - Основні етапи організаційного розвитку МК та їх структурні підрозділи. - Система управління персоналом міжнародних корпорацій. встановлення особливостей планування, пошуку, добору і наймання персоналу в міжнародних корпораціях. - Зміст адаптації персоналу в міжнародних корпораціях. - Роль і зміст мотивації співробітників. - Аспекти оцінки й атестації персоналу в МК. - Основні відмінності в побудові системи обліку в МК різних країн. - Зміст фінансової звітності МКу різних країнах. - Основні показники фінансової звітності МК. -Основні порушення бізнес-етики МК. -Роль уряду і міжнародних організацій у формування етичної поведінки економічних агентів. -Зміст концепції соціальної відповідальності бізнесу. -Особливості розробки і реалізації етичної політики МК. -Тенденції та проблеми глобальних процесів у світовій економіці. Особливості глобального менеджменту в Україні. Сертифікація. Системи якості МК. Розвиток систем якості в Україні.

2. Зміст дисципліни

Номер теми Назва тем
Суть і характерні риси міжнародного менеджменту
Середовище міжнародного менеджменту
Стратегічне планування в міжнародних корпораціях
Прийняття рішень у міжнародних корпораціях
Організаційний розвиток міжнародних корпорацій
Управління людськими ресурсами в МК
Керування і комунікації в міжнародних корпораціях
Контроль і звітність міжнародних корпорацій
Технологічна політика міжнародних корпорацій
Фінансовий менеджмент міжнародних корпорацій
Торговельні операції міжнародних корпорацій
Інвестиційні операції міжнародних корпорацій
Етика і соціальна відповідальність міжнародних корпорацій
Становлення глобального менеджменту

Читайте також:

  1. Cisco Packet Tracer - Знайомство з програмою. Інтерфейс
  2. II. Мета вивчення курсу.
  3. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  4. Види та жанри образотворчого мистецтва, методика ознайомлення з ними у початковій школі.
  5. Вступ. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ І МЕТА КУРСУ. НАУКОВА ПЕРІОДИЗАЦІЯ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. ІСТОРІОГРАФІЯ
  6. Вступ. Основні завдання курсу.
  7. Головним завданням розвитку економіки України на сучасному етапі є забезпечення сталого економічного зростання.
  8. З практичними завданнями 10 страница
  9. З практичними завданнями 11 страница
  10. З практичними завданнями 12 страница
  11. З практичними завданнями 13 страница
  12. З практичними завданнями 14 страница




Переглядів: 652

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 6. Фінансова та цінова політика на туристичному підприємстві – 2 години. | МІЖНАРОДНИХ КОРПОРАЦІЙ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.