МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Вступ. Основні завдання курсу.Тема : Системність та комплексність у розвитку природи та суспільства
План
В суспільній практиці нині всебічно використовуються ряд термінів та понять близьких за змістом, але таких які, розкривають різні сторони буття сучасного людського суспільства. Серед них: «навколишнє середовище», «навколишнє природне середовище», «географічне середовище», «техногенне середовище» «навколишній простір» тощо. У всіх цих поняттях так чи інакше фокусується поєднання (перетин, взаємопроникність, співіснування, взаємовизначеність) всіх основних сфер Землі як планети: літосфери, атмосфери, гідросфери. Крім цього слід, виокремити біосферу – сферу існування живої речовини (біоти), ця сфера утворена та функціонує на стику нижньої частини атмосфери та верхньої частини літосфери. Біосфера разом із гідросферою в сукупності утворюють ландшафтну оболонку. Саме в цій оболонці живе, розвивається, змінюється людське суспільство. Розвиток людства досяг такого рівня, що нині слід говорити про антропосферу, техносферу та навіть про ноосферупланети. Головними завданнями курсу «Загальні закономірності розвитку геосистем» є, якраз, усвідомлення впливу людського суспільства на розвиток ландшафтної оболонки, впливу діяльності людини на окремі сфери планети та загалом на навколишнє середовище, на кругообіг речовин та енергії. Важливим завданням курсу є, також, вивчення загальних закономірностей функціонування та динаміки змін у соціосфері. Ця сфера включає людство та освоєну ним частину ландшафтної оболонки. Соціосферу часто називають географічним середовищем – це складова частина ландшафтної оболонки, яка до певної міри освоєна людиною, використовується нині в життєдіяльності або може бути використана в майбутньому. Одним із важливих завдань курсу є також усвідомлення наслідків господарської діяльності суспільства, необхідність передбачати та моделювати ситуації при прийнятті управлінських рішень в тій чи іншій галузі господарювання. А на основі цього завдання виникає необхідність формувати в сучасної людини відповідний рівень географічного мислення, географічної культури загалом та управлінської географічної культури зокрема. Тому в даному курсі маємо також на меті розглянути роль географічних знань та завдання географічної науки у виявленні головних закономірностей розвитку середовища проживання людського суспільства.
Читайте також:
|
||||||||
|