Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПЕРІОДИЗАЦІЯ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ

 

Самостійне вивчення другого питання грунтується на тому, що сучасний стан міжнародного бізнесу є результатом багатові­кового розвитку з давніх часів започаткування міжнародної тор­гівлі. Важливо враховувати й історичний досвід міжнародного бізнесу, нагромаджений на різних етапах його розвитку, адже для багатьох країн, в тому числі України, притаманно використання різних історичних форм міжнародного бізнесу.

Найвідоміша концепція періодизації розвитку міжнародного бізнесу запропонована відомим американським дослідником Річардом Робінсоном. Згідно з його концепцією протягом останніх п'яти століть виокремлюються чотири ери у розвитку міжнарод­ного бізнесу: комерційна, експансійна, концесійна та ера незалеж­них держав.

Комерційна ера (1500-1850 pp.).Починається з часів вели­ких географічних відкриттів і закінчується серединою XIX ст. Пошук величезних особистих вигід, пов'язаних з торгівлею ко­лоніальними товарами в Європі, був потужною рушійною силою, яка визначала розвиток базової форми міжнародної торгівлі. Ри­зики цього бізнесу були також надзвичайно великими (пов'язані з далекими морськими подорожами), але сама можливість отри­мання прибутків, що набагато перевищували затрати, залучала в цей найперший міжнародний бізнес дедалі нові покоління під­приємців.

Логічно розглянути далі еру експансії (1850-1914 pp.). У цей період здійснюються остаточне оформлення і структуризація колоніальних імперій на фоні бурхливого розвитку європейських країн (пізніше США), спричиненого промисловою революцією початку XIX ст. і наступними досягненнями технологічного роз­витку. Відбувся перехід від виведення екзотичних заморських товарів до видобутку сировини і систематичного плантаційного господарства в колоніальних регіонах як вигідніших і економічно перспективніших сфер міжнародного бізнесу.

Особливий інтерес слухачів викликає ера концесій (1914-1945 pp.).У першій половині минулого століття якісно змінилась роль найбільших компаній, що оперували на колоніальних рин­ках. Незалежно від того, чи йдеться про відому United Fruit, бель­гійців у Конго чи перші нафтові концесії на Середньому Сході, майже повсюдно відповідні компанії-концесіонери перетворю­ються на автономні економічні держави, що здійснюють вироб­ничі, торгові, освітні, медичні, транспортні, поліцейські функції не лише для своїх робітників, але часто для всіх жителів районів, що належать до концесій.

Далі особливу увагу слід звернути на еру національних дер­жав (1945-1970 pp.), якій притаманні дві особливості розвитку. З одного боку, це - становлення і бурхливий розвиток десятків нових національних держав, що отримали внаслідок концесійної ери в певному розумінні розвинутий економічний базис і певну кадрово-технологічну структуру. З іншого боку, у спадщину діс­талися і всі недоліки колоніального господарського розвитку: від монопродуктових економік до тяжких фінансових проблем. Це стало першим поштовхом для значного розвитку міжнародного бізнесу: незалежні держави проводили активний пошук ринків збуту традиційних продуктів свого експорту і були активними реципієнтами для будь-яких інвестицій. Таким чином розвиток міжнародних ринків капіталу дістав нового імпульсу, що зумови­ло появу і розвиток ряду нових фінансових інструментів, зрос­тання сфери міжнародного аудиту та консалтингу.

Насамкінець самостійного опанування другого питання варто звернути увагу на те, що згодом Р. Робінсон виокремив п'яту еру розвитку міжнародного бізнесу, що охоплює період після Другої світової війни і включає такі чотири періоди:

1. Післявоєнна декада (1945-1955pp.), для якої було прита­манне утворення численних міжнародних фірм, насамперед у США, які здійснювали ефективний трансфер ресурсів між краї­нами та експорт американського менеджменту.

2. Період зростання (1955-1970pp.). У цей час утворились великі міжнародні фірми і почала проявлятися міжнародна кон­куренція.

3. Кризовий період (1970-1980pp.). За умов кризи в практику міжнародного бізнесу запроваджуються конкретні корпоративні стратегії, системи управління політичними ризиками, розробля­ються механізми формування міжнародних корпоративних куль­тур, що поєднують організаційну культуру, з одного боку, та на­ціональну культуру - з іншого.

4. Новий міжнародний порядок (після 1980p.). Для сучасного періоду дедалі більшого значення набувають процеси глобаліза­ції й утворення глобальних підприємств. Це знаходить свій про­
яв, зокрема, у зростанні прямих іноземних інвестицій. їх обсяг, наприклад, зріс з 50 млрд. дол. у 1976 р. до 150 млрд.дол. в 1990 p., три чверті яких припадає на відому світову тріаду країн:
США - Європейський Союз - Японія.


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  6. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  7. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  8. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  9. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  10. Акціонерне товариство, як форма організацій бізнесу. Акції, їх суть і види.
  11. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  12. Аналіз і оцінка рівня соціальної відповідальності бізнесу




Переглядів: 842

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
СУТЬ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ | ГЛОБАЛІЗАЦІЯ ТА ІНТЕРНАЛІЗАЦІЯ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.