Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття вартості та її модифікації.

Оцінка потенціалу підприємства: поняття, цілі та сфери застосування.

Оцінка – це результат визначення і аналізу якісних , кількісних характеристик об’єкту , а також процесу управління ним. При оцінці потенціалу підприємства повинно враховувати такі аспекти:

· об’єктні складові потенціалу підприємства (кількісна оцінка);

· суб’єктні складові (якісна оцінка).

Потенціал підприємства необхідно оцінювати з 2-х позицій. Для об’єктних складових потенціал підприємства краще використовувати кількісну оцінку. Якісна оцінка включає експертні методи, що дають можливість оцінити суб’єктні складові – якісні. Для оцінки потенціалу підприємства необхідна система показників , при чому в основу конструювання такої системи повинна бути покладена структурна модель , що враховує не тільки фактичну динаміку, але й теоретичні передумови.

Механізм процесу оцінки потенціалу підприємствав рамках загальної системи управлінні розробляються інструменти процесу оцінки: критерії, одиниці або ж шкала вимірювання, показник, система показників. Оцінка вартості потенціалу підприємства – це упорядкований , цілеспрямований процес визначення у грошовому виразі вартості об’єкту з урахуванням потенційного і реального доходу , який має місце в певний проміжок часу в умовах конкретного ринку. Оцінку бізнесу проводять у цілях: збільшення ефективності поточного управління підприємством або фірмою; визначення вартості цінних паперів у випадку купівлі – продажу акцій підприємства на фондовому ринку; визначення вартості підприємства у випадку купівлі - продажу цілком; при реструктуризації підприємства; при розробці розвитку; при визначенні кредитоспроможності підприємства і вартості залогу при кредитуванні; страхування в процесі якого виникає необхідність визначення вартості активів; при оподаткуванні; при прийнятті обґрунтованих управ рішень для того щоб виправити помилки у фін звітності , що були викликанні інфляційними процесами.

Вартістьце втілена й уречевлена в товарі суспільна праця; економічна категорія, яка виражає відносини між суб’єктами господарської діяльності, що пов’язані з суспільним поділом праці та обміном товарами і послугами.

Ціна – відображає витрати на покупку подібних об’єктів в минулих угодах, а також теперішніх.

Існують така модифікація вартості:

1) Вартість в обміні – це ціна яка переважає на вільному, відкритому конкурентному ринку, вона визначається на основі рівності між реальними економічними фактами , тому ї називають об’єктивною вартістю.

До вартості в обміні включають такі види: ринкова, ліквідаційна, заставна, орендна вартість;

2) Вартість в користуванні - це міра цінності власності для окремого користувача що є складовою частиною діючого під-ва без урахування найбільш ефективного її використання і величини грошового еквіваленту від можливого продажу. До вартості в користуванні належать: інвестиційна, балансова, податкова вартості, вартість заміщення, вартість відтворення, залишкова вартість, утилізаційна вартість, страхова вартість.

 

8. Графоаналітична модель оцінки потенціалу підприємства «Квадрат потенціалу»

Графоаналітичний метод аналізу дає змогу системно встановлювати кількісні та якісні зв’язки між окремими елементами потенціалу, рівень його розвитку та конкурентоспроможності і на підставі цього своєчасно обґрунтувати та реалізовувати управлінські рішення щодо підвищення ефективності функціонування підприємства.

В загальному вигляді графічна модель, що призначена для діагностики, має форму сфери, але як свідчить практика важко використовувати сферичну форму, тому здійснюється аналіз за формою кола або квадрата.

Діагностику потенціалу доцільно проводити методом порівняльної комплексної рейтингової оцінки за допомогою системи показників за такими функціональними блоками: 1. Виробництво, розподіл та збут продукції., 2. Організаційна структура та менеджмент., 3. Маркетинг., 4. Фінанси.

Алгоритм графоаналітичного методу оцінки потенціалу підприємства «Квадрат потенціалу» має вигляд: 1.Вихідні дані подаються у вигляді матриці (аij), тобто таблиці, де по строкам записані номера показників (i = 1,2,3,..., n), а по стовпцях – назва підприємств, що розглядаються (j = 1,2,3,..., m)., 2. По кожному показнику знаходиться найкраще значення при урахуванні коефіцієнта чутливості і проводитьсяранжування підприємств, з визначенням зайнятого місця, 3. Для кожного підприємства знаходимо суму місць (Рj), отриманих у ході ранжування по формулі: Pj=сума(aij)*kч,де aij місце підприємства серед конкурентів, kч коефіцієнт чутливості., 4. Трансформуємо отриману у ході ранжування суму місць (Рj) у довжину вектора, що створює квадрат потенціалу підприємства.

Отже, довжину вектора, що створює квадрат потенціалу підприємства (Вk), знаходимо за допомогою формули:

Визначивши довжину усіх векторів створюємо квадрат потенціалу підприємства і робимо відповідні висновки.

 


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  7. Альтернативні теорії вартості
  8. Аналіз вартості капіталу
  9. Аналіз витрат на 1 грн. вартості продукції
  10. Аналіз показників валового прибутку і собівартості реалізованої продукції
  11. Аналіз собівартості окремих видів продукції.
  12. Аналіз собівартості продукції за статтями витрат.




Переглядів: 817

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Формування потенціалу підприємства: сутнісна характеристика, постулати та загальнотеоретична модель. | Особливості оцінки конкурентоспроможності ПП

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.