Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Форми і засоби фінансування нововведень

Структура джерел фінансування інноваційних програм

Таблиця 8.1

 

Група Тип Організаційна структура джерел у групі
Державні ресурси Власні · Державний бюджет. · Бюджети регіонів, місцеві. · Позабюджетні фонди (Пенсійний фонд, Фонд соціального страхування, Державний фонд зайнятості, інші фонди)
Залучені · Державна кредитна система. · Державна страхова система
Запозичені · Державні запозичення (державні позики, зовнішні запозичення, міжнародні кредити та ін.)
Ресурси організацій Власні · Власні інвестиційні ресурси організацій.
Залучені · Внески, пожертвування, продаж акцій, додаткова емісія акцій. · Інвестиційні ресурси інвестиційних компаній-резидентів, у тому числі пайових інвестиційних фондів. · Інвестиційні ресурси страхових компаній-резидентів. · Інвестиційні ресурси недержавних пенсійних фондів-резидентів
Запозичені · Банківські, комерційні кредити, бюджетні й цільові кредити. · Інвестиційні ресурси іноземних інвесторів, враховуючи комерційні банки, міжнародні фінансові інститути, інституціональні інвестори, організації

 

 

Найважливішим фінансовим джерелом, що забезпечує вирішення великомасштабних науково-технічних проблем, є засоби державного бюджету.

 

Засоби для підтримання фундаментальних наукових досліджень виділяє фонд на конкурсній основі незалежно від відомчої приналежності і правового статусу наукової організації, а також віку, вченого звання, вченого ступеня чи посади, займаної фахівцем. Засоби даного фонду формують у національній та іноземній валюті за рахунок державних асигнувань (від сум, призначених у бюджеті України на фінансування науки), добровільних внесків підприємств, установ, організацій і громадян (у тому числі іноземних юридичних і фізичних осіб), інших джерел.

Ці засоби використовують на субсидії (гранти) для фінансування ініціативних проектів фундаментальних наукових досліджень, проведених науковими колективами й окремими вченими. Частина засобів йде на:

· дотації науково-дослідним організаціям і вищим навчальним закладам з метою розвитку їх матеріально-технічної бази;

· виплату стипендій і посібників особам, що навчаються в аспірантурі і докторантурі;

· стажування вчених і фахівців у наукових центрах України і за кордоном;

· видання і придбання наукової літератури;

· встановлення і підтримання наукових контактів;

· отримання інформації з вітчизняних та іноземних баз даних.

 

Фонд сприяння розвитку малих форм підприємств у науково-технічній сферіпокликаний надавати фінансову підтримку і сприяти створенню малих наукомістких фірм, інкубаторів бізнесу, інноваційних інжинірингових центрів та інших аналогічних підприємств. Засоби фонду можуть витрачати і на заохочення конкуренції в науково-технічній сфері шляхом надання фінансової підтримки високоефективним наукомістким проектам, які розробляють малі інноваційні підприємства.

Даний фонд є державною некомерційною організацією. Основними завданнями фонду є:

· сприяння проведенню державної політики, формування ринкових відносин у науково-технічній сфері шляхом підтримування створення і розвитку інфраструктури малого інноваційного підприємництва;

· участь у реалізації федеральних, галузевих і регіональних програм та проектів, що забезпечують демонополізацію процесу створення й освоєння нових технологій, насичення ринку зробленими на їх основі конкурентоспроможними товарами;

· сприяння створенню нових робочих місць для ефективного використання наявного в країні науково-технічного потенціалу;

· підтримування упровадження нових технологій, ноу-хау з використанням патентів і ліцензій;

· залучення суб'єктів малого підприємництва до реалізації державних науково-технічних програм і замовлень.

 

Основними джерелами формування засобів цього фонду є бюджетні асигнування, добровільні внески підприємств, установ, організацій і громадян, у тому числі іноземних юридичних і фізичних осіб.

 

Джерела недержавної системи фінансування інноваційних проектів:

· власні засоби підприємств;

· засоби, мобілізовані шляхом емісії цінних паперів;

· кредити комерційних банків;

· спеціалізовані й благодійні фонди;

· засоби інвестиційних компаній, інших підприємств і організацій, зацікавлених у якнайшвидшому випуску нової продукції.

 

На великих підприємствах упровадження конструктивних і технологічних новинок часто здійснюють за рахунок власних коштів (фонду розвитку виробництва і фонду амортизаційних відрахувань). Як правило, статутом підприємства передбачається відрахування до фонду розвитку виробництва частини прибутку, що залишається в розпорядженні підприємства після сплати податків, інших обов'язкових платежів і формування резервного фонду.

 

Фактори, що зумовлюють необхідність проведення емісії акцій:

· необхідність фінансування перспективних інноваційних проектів;

· необхідність розвитку матеріально-технічної бази підприємства і створення оптимальних умов для роботи його структурних підрозділів;

· необхідність фінансування перспективних пошукових досліджень, які виконують наукові і конструкторські підрозділи підприємства;

· доцільність поповнення оборотних коштів, які використовують як в основних, так і допоміжних сферах діяльності підприємства;

· можливість підвищення фінансової стійкості підприємства й отримання банківських кредитів;

· можливість отримання додаткових замовлень, зумовлена вимогами замовників до надійності й стабільності підприємства.

 

Основні критерії номінальної суми емісії:

· величина потреби у фінансових ресурсах, необхідна для реалізації поставлених цілей;

· рівень віддачі на капітал і розмір дивіденду на акцію після закінчення емісії;

· розмір засобів, які можна зібрати в інвесторів у ході емісії і/чи мобілізувати за рахунок власних джерел фірми (додатковий капітал, нерозподілений прибуток і т.п.).

 

Вибір видів акцій, їх номінальної вартості й ціни продажу, а також можлива форма їх поширення залежать від того, яку політику стосовно акціонерів проводить підприємство і наскільки привабливі акції даного підприємства з погляду інвесторів. Звичайні акції не вимагають обов’язкової виплати дивідендів, за привілейованими акціями виплата дивідендів обов'язкова.

Проведені емісії акцій підприємства повинні враховувати ряд специфічних моментів.

По-перше, варто дуже ретельно підходити до збереження контрольного пакета акцій, оскільки при втраті контролю нові реальні господарі підприємства можуть у погоні за високими прибутками здійснити перепрофілювання підприємства.

Другою істотною особливістю емісій акцій на підприємстві є, як правило, наявність конкретних інноваційних проектів, для яких необхідні інвестиції.

Дуже важливе місце у фінансовому забезпеченні роботи підприємства відводять сьогодні й комерційному кредиту. Цей вид економічних відносин постійно розвивається й усе ширше використовує нові, нетрадиційні форми. У даному випадку мова йде про порядок видавання кредиту, способах його погашення, організації банківського контролю над дотриманням договірних умов.

 

Організація довготермінового кредитування базується на трьох основних принципах: забезпеченості, терміновості, платності.

Останнім часом досить значного поширення набуває фінансовий лізинг як одна з форм інвестицій інноваційної діяльності – вид підприємницької діяльності, спрямований на інвестування тимчасово вільних чи залучених фінансових засобів, коли за договором фінансової оренди (лізингу) орендодавець (лізингодавець) зобов’язується придбати у власність обумовлене у договорі майно у визначеного продавця і надати це майно орендареві (лізингоотримувачу) за плату в тимчасове користування для підприємницьких цілей. При цьому право власності на зазначені матеріальні цінності на весь термін договору зберігається за орендодавцем і враховується на його балансі.

У сучасній господарській практиці використовують дуже різноманітні схеми лізингових договорів. Головними особливостями фінансового лізингу, що відрізняють його від оперативного лізингу (прокату), поворотного лізингу і ряду інших його форм, є:

1. Участь третьої сторони — виробника чи постачальника об'єкта лізингової угоди.

2. Об'єктом лізингу виступає, як правило, нове обладнання, цілеспрямовано придбане для потреб лізингоотримувача.

3. Об’єкти лізингових угод відрізняються високою вартістю.

4. Тривалість лізингової угоди звичайно близька до терміну служби об’єкта угоди.

5. Технічне обслуговування устаткування здійснюється підприємством-постачальником або лізингоотримувачем.

6. Після завершення терміну договору лізингоотримувач має одну з наступних можливостей:

· придбати об'єкт угоди, але за залишковою вартістю (якщо термін лізингового договору дорівнює амортизаційному термінові устаткування, воно просто переходить у власність лізингоотримувача);

· укласти новий договір на менш тривалий термін і за пільговою ставкою;

· повернути об'єкт угоди лізингової компанії.


Читайте також:

  1. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.
  2. L2.T4/1.2. Засоби безперервного транспортування матеріалів. Транспортери.
  3. L2.T4/1.3. Засоби дозування сипучих матеріалів.
  4. L3.T4/2. Засоби переміщення рідин.
  5. V Засоби навчання
  6. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  7. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  8. Автоматизовані форми та системи обліку.
  9. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  10. Адреноблокуючі засоби.
  11. Акредитив та його форми
  12. Активні форми участі територіальної громади у вирішенні питань ММС




Переглядів: 1202

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Суть системи фінансування інноваційної діяльності | Інноваційна діяльність і ризики

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.