МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||
ПРЕДМЕТ ІСТОРІЇ УКРАЇНИАКТУАЛЬНІСТЬ ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ Понятійний апарат. Історичні джерела. Історіографія. Методологія історичного пізнання. Предмет історії України. Актуальність вивчення історії України. Зміст теми Ключові слова та поняття Тема 1. ВСТУП
Предмет історії України; методологія історичного пізнання; історіографія; історичне джерело; понятійний апарат історії.
1.1. Вхідна інформація для самоконтролю Успішному вивченню змісту цієї теми сприяє відновлення і використання наступних знань: - з курсу історії України в загальноосвітній школі стосовно визначення місця дисципліни у системі наукових знань.
1.2.1. Структурно-логічна схема змісту теми
1.2.2. Тематичний зміст До 1991 р. історію України в технічних ВНЗ майже не вивчали. З набуттям Україною незалежності, із зростанням почуття національної самосвідомості значно підвищився інтерес до минулого свого народу. В історії шукають відповіді на суперечливі питання сучасної дійсності. Якщо знаєш минуле, краще розумієш сучасне. Українці – нація молода. В її консолідації важливу роль має відіграти знання всіма членами суспільства спільного минулого. Знання спільної історії, спільного минулого зближує людей один до одного, об’єднує їх в народ, який спроможний самовизначитися і створити гідне для сучасної людини середовище в складі загальнолюдського співтовариства. Цим визначається національне значення вивчення історії України майбутніми фахівцями народного господарства, інтелігенцією, яка покликана духовно об’єднувати людей. Так виникла соціальна й державна потреба вивчення курсу історії України у всіх без винятку ВНЗ країни. Періодизація історії України базується на національних засадах – історичні періоди відповідають етапам із спільними політичними, економічними, соціальними та культурними процесами, пов’язаними з територією та населенням України: 1. Давня історія України (з найдавніших часів до ІХ ст.). 2. Княжий період (ІХ-ХІVст.). 3. Литовсько-польський період (ХІVст. – середина ХVІІ ст.). 4. Козацько-гетьманський період (середина ХVІІ ст. – 1764 р.). 5. Імперський період (1764-1917 рр.). 6. Період національно-визвольної революції (1917-1920 рр.). 7. Радянський період (1920-1991 рр.). 8. Період незалежності (з 1991 р. до теперішнього часу).
Вивчення історії України зосереджується на вузлових питаннях, які становлять предмет історії України (1.1.).
При визначенні предмету історії Українинас передусім цікавлять об’єктивні процеси, які складають закономірності історичного розвитку. Оскільки історію України вивчають у загальноосвітній школі, предмет історії Україниу ВНЗ не охоплює весь спектр проблем багаторічної історії.
Увага зосереджується на наступних питаннях: - виникнення і розвиток державності України; - політичні дії, які супроводжували ці процеси; - особливості економічного розвитку й соціальної структури суспільства; - місце України в світовій цивілізації.
Читайте також:
|
|||||||||
|