МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛАІСТОРІОГРАФІЯ МЕТОДОЛОГІЯ ІСТОРИЧНОГО ПІЗНАННЯ Історію часто-густо використовують в політиці. Заідеологізований підхід до історії заважає пізнанню історичної істини, збіднює історичну культуру людини. Щоб не потрапити до полону ідеології, ми рекомендуємо керуватися методологією історичного пізнання (1.2.).
Методологічні принципиісторичного пізнання: 1. Принцип історизму передбачає розгляд історичних подій у послідовності, у всіх зв’язках і взаємозв’язках. Щоб зрозуміти історичне явище, факт, потрібно вивчити їх у розвитку й зв’язках з іншими подіями та фактами. 2. Принцип об’єктивності містить в собі погляд на історію як на об’єктивний процес, який має свої закономірності. Вивчення історії повинно бути об’єктивне, без перебільшень. Її треба відтворювати такою, якою вона була. Методологічні принципи обумовлюють застосування конкретних методів пізнання історії України, серед яких вирізняють: 1. Загальнонаукові, серед яких: - історичний, - логічний, - метод класифікації. 2. Специфічно історичні – це перед за все ті методи, в яких виявляються варіанти вивчення історичного процесу у часі. Серед них: - порівняльно-історичний, - синхронно-хронологічний, - ретроспективний (або метод історичного моделювання), - метод періодизації. 3. Спеціальні – ті методи, що були запозичені з інших наук та пристосовані до специфіки історичного пізнання. Серед них: - статистичний, - соціологічний, - метод соціальної психології.
Вивчення історії студентами неісторичних спеціальностей здійснюється передусім за підручниками та спеціальною історичною науковою літературою – історіографією (1.3.).
Існує чимало фундаментальних праць з історії України, серед яких – і книги істориків минулого (М.С.Грушевського, М.П.Драгоманова, В.Антоновича, І.Крип’якевича, Д.І.Яворницького та ін.), і сучасні дослідження, у тому числі – наукові статті, монографії, навчальні посібники. Їх розмаїття дозволяє формувати уявлення про історичні події, базуючись на різних, часто – протилежних точках зору професійних істориків.
Історію України науковці відтворюють за історичними джерелами (1.4.).
Групи історичних джерел: 1. Письмові, серед яких: - державна й міждержавна документація; - документи громадсько-політичних організацій; - праці державних, політичних і громадських діячів; - статистика; - матеріали засобів масової інформації. 2. Матеріальні, серед яких: - предмети побуту, - археологічні знахідки, - знаряддя праці, - кіно-, фоно-, фотодокументи. 3. Усна народна творчість.
Систематичне знайомство з науковою літературою та історичними джерелами дозволяє сформувати цільне розуміння сутності й характеру історичного процесу в Україні, поширює картину світу й є інтелектуальним фундаментом осягнення особливостей сучасного життя країни.
Читайте також:
|
|||||||||||
|