Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Критерії засвоєння

ПОНЯТІЙНИЙ АПАРАТ

Важливою частиною вивчення історії України є оволодіння її понятійним апаратом (1.5.).

 

1.5. Понятійний апарат історії – це система термінів і понять історії як науки й навчальної дисципліни.

 

Терміни і поняття, які складають понятійний апаратпредмету історії України,надалі будуть вживатися при вивченні курсу,треба запам’ятовувати і знати їх зміст.

Серед множини історичних понять чи не найчастіше будуть використовуватися етноніми “Русь”, “Україна”, “український народ” В цьому контексті відразу треба вказати їхнє походження.

 

Теорії походження слова “Русь”:

1. Місцева (південна, руська, українська). Так у VІ-ІХ ст. стали зватися слов’янські племена, які жили в середньому Подніпров'ї згідно з назвами річок – Рось, Росава, Росавиця. За іншою гіпотезою слово “Русь” пішло від назви кочового племені роксоланів і походить від іранського “рос”, що означає “світ”, “світлий”.

2. Норманська (північна, варязька). Так звалося плем’я, яке жило на Скандинавському півострові, представники якого спустилися на південь до дніпровських порогів. Заснували там державу і дали їй своє ім’я.

Термін “Україна” вперше зустрічається в Київському літописі в 1187 р. і ймовірно походить від слова “край” або “країна”, тобто земля, яка лежить на краю Європи. Це слово вживалося в ХVІ-ХІХ ст., а в ХХ ст. після національно-демократичної революції 1917-1920 рр. воно одержало офіційний статус як назва держави.

 

Тлумачення терміну “український народ”:

1. Етнічне. Вбирає всіх етнічних українців, які жили і живуть не тільки в Україні, а й в інших країнах.

2. Територіальне (громадянське) – це люди різних національностей, які постійно живуть в Україні і є громадянами держави Україна. Це трактування закладене в Конституції, тому при вивченні історії України як держави, додержуються саме нього.

 

Таким чином, вивчення історії України як історії нашої Батьківщини є неодмінною складовою частиною гуманітарної освіти майбутніх спеціалістів незалежної держави Україна. Воно має здійснюватися на методологічних засадах, на науковій основі шляхом опрацювання історичних джерел, праць історіографії, а також засвоєння понятійного апаратуісторичної науки.

 

За результатами вивчення даної теми Ви повинні РОЗУМІТИ, що з набуттям Україною незалежності, із зростанням почуття національної самосвідомості значно підвищилися інтерес до минулого свого народу та соціальна й державна потреба засвоєння курсу історії України майбутніми спеціалістами. Предметом історії України є вивчення історичного шляху українського народу, його країни, держави, внеску українців у світову цивілізацію. Це вивчення базується на методологічних засадах, опрацюванні історичних джерел та надбань історіографії, а також на знанні понятійного апаратуісторичної науки.

За результатами засвоєння теми Ви повинні ЗНАТИ, що таке: актуальність вивчення історії України; предмет історії України як навчальної дисципліни; методологія історичного пізнання; методологічні принципи; методи вивчення історії України; історіографія; історичні джерела; понятійний апарат.

Повне засвоєння навчального матеріалу по даній темі жадає від Вас УМІННЯ:

- визначати особливості вивчення предмету історії України як навчальної дисципліни;

- розрізняти методологічні принципи та методи вивчення історії України;

- розрізняти історіографічні праці й історичні джерела;

- порівнювати різні теорії походження історичних понять.

 

1.4. Вихід теми в інші дисципліни

Дана тема є базовою для розуміння всіх наступних тем курсу з історії України.

 


Читайте також:

  1. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  2. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  3. V. Засвоєння знань
  4. Алгебраїчні критерії стійкості
  5. В якості критеріїв для оцінки або вимірювання предмета завдання з надання впевненості не можуть використовуватись очікування, судження або власний досвід аудитора.
  6. Види критеріїв оптимальності
  7. Види планів щодо різних критеріїв
  8. Види та критерії вибору заходів медичного характеру
  9. Вимоги до критеріїв прийняття управлінських рішень
  10. Вимоги до критеріїв прийняття управлінських рішень
  11. Групи та критерії відповідності для права перебувати на спрощеній системі
  12. Для того щоб віднести конкретну країну (або групу країн) до певної соціально-економічної підсистеми, потрібна наявність усіх трьох згаданих критеріїв.




Переглядів: 606

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА | Ранній палеоліт

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.119 сек.