Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ключові слова та поняття

АНТИФЕОДАЛЬНИЙ, НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНИЙ РУХ

ТЕМА 3. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ XIV СТ. – ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XVII СТ. УКРАЇНСЬКЕ КОЗАЦТВО.

Критерії засвоєння

За результатами вивчення даної теми Ви повинні РОЗУМІТИ, що заселення території сучасної України було тривалим процесом, і тільки з сер. І тис. н.е. з’являється стале населення – східнослов’янські племена, чий суспільно-політичний, господарський та культурний розвиток призвів до формування державності. Утворена ними держава – Київська Русь – пройшла етапи розвитку від заснування до періоду феодальної роздрібненості та розпаду. Державою, що успадкувала традиції Київської Русі, стало Галицько-Волинське князівство.

За результатами засвоєння теми Ви повинні ЗНАТИ, що таке: Трипільська культура; кіммерійці; скіфи; сармати; Боспорське царство; східні слов’яни; літописні племена східних слов’ян; Київська Русь; ознаки держави Київська Русь; концепції виникнення держави Київська Русь; етапи політичної історії держави Київська Русь; політичний устрій Київської Русі; система влади Київської Русі; основні галузі господарства Київської Русі; характер соціально-економічних відносин Київської Русі; Галицько-Волинська держава; політичний устрій Галицько-Волинської держави; магдебурзьке право.

Повне засвоєння навчального матеріалу по даній темі жадає від Вас УМІННЯ:

- визначати племена, які заселяли територію України в давні часи;

- робити зрівняльний аналіз концепцій виникнення держави Київська Русь;

- розрізняти особливості політичного розвитку держави Київська Русь на різних етапах її існування;

- визначати вплив соціально-економічного розвитку на формування системи політичної влади;

- встановлювати риси, які свідчили, що Галицько-Волинська держава стала спадкоємицею державних традицій Київської Русі.

 

2.4. Вихід теми в інші дисципліни

Дана тема використовується:

- в курсіполітологіїз точки зору розуміння сутності понять централізованої держави, федерації, конфедерації, монархії, демократії;

- в курсі культурології щодо розуміння особливостей формування культурного життя Київської Русі в темі “Культура Київської Русі”;

- у темах 3-4 щодо розуміння спадкоємності традицій державотворення на українських землях.

 

Унія; козацтво; козак; Запорізька Січ; козацько-селянські повстання.

 

3.1. Вхідна інформація для самоконтролю

Успішне засвоєння змісту цієї теми вимагає відновлення і використання наступних знань:

-з курсу історії України у загальноосвітній школі– про національне, політичне та соціально-економічне гноблення українського народу польсько-шляхетською державою; про козацтво як соціально-економічне явище українського народу; сутність фільварочної системи, панщини, статусу магнатів;

- з курсу всесвітньої історії у загальноосвітній школі– про діяльність Польської, Литовської, Московської держав та Кримського ханату.

 

3.2. Зміст теми:

 

3.2.1.Структурно-логічна схема змісту теми

1. Українські землі у складі Литви та Польщі.

2. Козацтво.

3. Козацько-селянські повстання.

3.2.2. Тематичний зміст


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Аваль виражається словами
  5. Агропромислова інтеграція. Агропромисловий комплекс (АПК).
  6. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  7. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  8. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  9. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  10. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  11. Аудиторські докази: поняття та процедури отримання
  12. Ахарактеризуйте социально – политической жизни украинских земель в межвоенный период в составе Польши. Сравните с положением украинцев в составе Румунии и Чехословакии.




Переглядів: 653

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Південна Русь після монгольського завоювання | Входження Русі-України до складу Литовського князівства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.