Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІ ТА ПОЛІТИЧНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ НА ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ

ПРИЄДНАННЯ ЗАХІДНОЇ УКРАЇНИ ДО СРСР

Інші західноукраїнські землі, які були в складі Польщі (Східна Галичина і Волинь) згідно з договором про ненапад між Німеччиною і Радянським Союзом від 23 серпня 1939 р. переходили до сфери впливу Радянського Союзу.

1 вересня 1939 р. гітлерівська Німеччина, а 17 вересня 1939 р. Радянський Союз напали на Польщу. Червона Армія за короткий час захопила західноукраїнські землі. Західноукраїнські Народні Збори (органи законодавчої влади) прийняли декларації про встановлення Радянської влади і про приєднання Західної України до складу УРСР і СРСР.

Влітку 1940 р. уряд СРСР пред’явив Румунії вимогу віддати Північну Буковину, де жили переважно українці, а також Хотинський та Ізмаїльський райони Бессарабії, тобто українські землі, які були захоплені Румунією в 1918 р. Гітлерівська Німеччина змусила свого союзника – Румунію віддати ці землі СРСР.

 

На возз’єднаних з Україною землях відбулися політичні,економічні,соціальні такультурні перетворення.

 

Специфіка перетворень на приєднаних територіях:

- вони здійснювалися за радянським зразком;

- роботою керували переважно прибулі партійні, радянські і господарські функціонери, які погано знали місцеву специфіку і мову;

- був узятий курс на форсоване будівництво соціалізму у вигляді тоталітарного режиму, для цього був застосований репресивний механізм: відбувалися депортації (9.2.), переслідування, арешти;

- до уваги брались інтереси перш за все бідних прошарків;

- задовольнялись матеріальні та духовні потреби українців.

 

9.2. Депортація – примусове виселення цілих народів або його значної частини з меж свого звичного мешкання. В роки Другої світової війни депортації зазнали біля 1 млн. західних українців, 650 тис. німців, 200 тис. татар, майже 1 млн. поляків. У 1947 р. польський режим виселив 150 тис. українців (операція “Вісла”).

 

Суперечливий (позитивно-негативний) характер перетворень:

1. Експропріація маєтків польських землевласників, перерозподіл їхньої землі між українськими селянами і, потім, примусова колективізація.

2. Українізація системи народної освіти, державних установ, судочинства і, одночасно, руйнація політичної та культурної інфраструктури, створеної місцевою українською інтелігенцією.

3. Розвиток промисловості, ліквідація безробіття, поліпшення медичного обслуговування, особливо на селі і, одночасно, репресії, депортації населення (із Західної України і Західної Білорусії було депортовано 318 тис. сімей, що становило майже 10% населення).

Отже, радянська влада принесла на західноукраїнські землі не тільки благо, а й насильство і це налаштовувало населення проти неї:

1. З радянською владою вела боротьбу політична організація ОУН, яка з самого початку кваліфікувала возз’єднання Західної України із Радянською Україною як окупацію.

2. Погані стосунки складалися у нової влади з церквою (греко-католицькою, католицькою, православною), адже священників репресували, а храми руйнували.

3. Була незадоволена і місцева інтелігенція, яка зазнавала жорсткий контроль та репресії з боку влади.


Читайте також:

  1. Адаптивні хвилькові перетворення : Хвилькові пакети.
  2. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.
  3. Безробіття: суть, причини, форми та соціально-економічні наслідки
  4. Боротьба, яка розпочалася в середині XVII ст. на українських землях, насамперед мала на меті звільнення українського народу з-під панування Речі Посполитої.
  5. Визначення перетворення за Лапласом
  6. Визначення. Матриці, отримані в результаті елементарного перетворення, називаються еквівалентними.
  7. Визначте соціальні перетворення в процесі радянізації українського суспільства.
  8. Визначте соціально-економічні та політичні фактори утворення Київської Русі.
  9. Виконаємо лінійне перетворення
  10. Вимірювальні сигнали, перетворення вимірювальних сигналів, форми вимірювальної інформації
  11. Вирішення проблеми не міститься в існуючому знанні та не може бути отримане шляхом перетворення наявної наукової інформації.
  12. Вирішення проблеми не міститься в існуючому знанні та не може бути отримане шляхом перетворення наявної наукової інформації.




Переглядів: 638

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА | МІЛІТАРИЗАЦІЯ ЕКОНОМІКИ. ЕВАКУАЦІЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.