Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Резервування їх складових

Забезпечення надійності систем шляхом

У процесі аналізу функціонування навіть такої складової служби обслуговування повітряного руху як окремий диспетчерський пункт його, як правило, розглядають як складну ергатичну систему. А будь-яка складна система складається з підсистем і елементів, які пов’язані між собою. При цьому зв’язки між ними можуть бути більш-менш складними, а надійність всієї системи залежить не тільки від надійності її складових, а й від того, як вони з’єднані між собою.

В теорії надійності розрізняють послідовне, паралельне і змішане з’єднання підсистем (елементів) в системі. З’єднання складових системи вважають послідовним, коли відмова будь-якої з них призводить до відмови всієї системи. Приклад схематичного зображення такого з’єднання показаний на рис. 4.1,а , де складові системи означені 1, 2, ..., n.

В теорії ймовірностей розрізняють залежні і незалежні події. Незалежними вважають події, ймовірність однієї з яких не залежить від ймовірності іншої. Якщо послідовно з’єднані n об’єктів ( див. рис. 4.1,а ), ймовірності Р1с, Р2с, …, Рnс справного стану яких незалежні, то ймовірність справного стану такої системи :

 

Це випливає з означення ймовірності стану як відносного часу, протягом якого система перебуває у даному стані.

Тоді ймовірність несправного стану такої системи :

де Рiн - ймовірність несправного стану і-го елемента з’єднання.

Для випадку n=2 остання рівність приймає таку форму :

Як випливає з викладеного, у випадку послідовного з’єднання складових ймовірність справного стану системи не може бути більше ймовірності справного стану будь-якої її складової. Але не зважаючи на такий “недолік” послідовного з’єднання складових, воно досить часто зустрічається, в тому числі – в системі обслуговування повітряного руху. Зокрема, послідовно з’єднаний будь-який радіотехнічний засіб управління повітряним рухом і його джерело електроживлення, в системі радіозв’язку диспетчера управління повітряним рухом і екіпажу повітряного судна слід вважати, що вони послідовно з’єднані не тільки між собою, а й з технічними засобами, які при цьому використовуються на землі і на повітряному судні, і з повітряним простором, в якому розповсюджується радіосигнали. Разом з тим в останньому прикладі диспетчер і екіпаж у деяких випадках можуть оцінити правильність інформації, яку повідомляє один з абонентів іншому, тобто абоненти в деякій мірі “підстраховують”, “резервують” один одного. Наприклад, при наявності засобів радіолокаційного контролю диспетчер в зоні його відповідальності визначає положення повітряного судна відносно лінії заданого шляху і виявить помилку у повідомленні екіпажу судна. Така і інша подібна “підстраховка” однією підсистемою іншої є елементом резервування, що властиво підсистемам, які включені між собою паралельно. Взагалі кажучи, в авіації у більшості випадків діяльність будь-якого члена екіпажу повітряного судна в певній мірі контролюється іншими членами екіпажу, що можна вважати резервуванням. Це ж можна віднести до діяльності диспетчерів процедурного і радіолокаційного контролю тощо.

У тому випадку, коли система, яка складається з певної кількості підсистем (елементів), справна за умови справного стану хоча б однієї її підсистеми (елемента), вважають, що підсистеми (елементи) з’єднані між собою паралельно (рис. 4.1,б). Тому паралельне з’єднання елементів в системі звичайно розглядають як резервування одних таких елементів іншими. Зокрема, в системі управління повітряним рухом паралельно з’єднаними між собою є основна і резервна радіостанції зв’язку, основне, резервне і аварійне джерела електроживлення тих же радіостанцій, основний і резервний аеродроми тощо.

Очевидно, при паралельному з’єднанні n елементів, ймовірності справного (несправного) стану яких незалежні, ймовірність відмови системи (несправного стану всіх її елементів) :

де Рiн - ймовірність несправного стану і-го елемента ; Рiс - ймовірність справного стану і-го елемента.

Зокрема, якщо n=2, то :

,

,

де Рспр.сист.- ймовірність справного стану системи.

Оскільки Р1с<1, Р2с<1, то Р1сР2с<Р1с, Р1сР2с<Р2с і на підставі останньої рівності робимо висновок, що ймовірність справного стану системи паралельно з’єднаних елементів не може бути меншою від ймовірності справного стану будь-якого з таких елементів. Отже, якщо передбачена “паралельна робота” технічних засобів або різних службових осіб, то вона має за мету підвищення надійності системи, що забезпечується тільки за умови виконання своїх функцій у повному обсязі кожним з елементів системи.

В теорії систем доказано, що паралельне з’єднання, тобто резервування, є економічно вигідним на рівні елементів – найпростіших складових системи. Разом з тим підсистеми в системах вигідно з’єднувати послідовно.

Схема змішаного з’єднання об’єктів в системі може мати різні конфігурації. Зокрема, на рис. 3.1,б відображена схема, в котрій елементами 1,2 і 3 можуть бути основне, резервне і аварійне джерела електроживлення, а елементами 4 і 5 – основна і резервна радіостанції зв’язку і т. п.


Читайте також:

  1. БУДОВА І РОБОТА СКЛАДОВИХ ЧАСТИН ВИРОБУ ННП-21
  2. Визначення складових для побудови матриці SPACE-аналізу
  3. Відображення у навчальній програмі предмета «Я у світі» складових загальнокультурної компетентності
  4. Діагностика окремих складових економічної безпеки
  5. Загальне резервування
  6. Кристалізація й перекристалізація складових частин осадку
  7. Метод бухгалтерського обліку та характеристика складових
  8. Метод симетричних складових
  9. Методики діагностики формованості складових Я-концепції у старших дошкільників та молодших школярів.
  10. Найменування основних складових частин станції
  11. Облік інших складових капіталу банку
  12. Організаційний розвиток як поєднання організаційно-структурної та соціально-психологічної складових, що забезпечують ефективність стратегічних змін




Переглядів: 485

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Приклад розв’язання задачі методом статистичного моделювання | Ефективність об’єднання резервів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.