Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ключові поняття

План

Тема 2. Ризик, як кількісна оцінка небезпеки

Контрольні запитання

1. Що означає поняття «безпека життєдіяльності»?

2. Скільки існує аксіом безпеки життєдіяльності?

3. Що означає поняття «системний аналіз»?

4. Що розуміють під поняттям «система»?

5. З яких елементів складається система?

6. Які існують системи?

7. Назвіть і охарактеризуйте компоненти життєвого середовища.

8. Що означає поняття «таксономія»?

9. Що розуміють під поняттям ідентифікація?

10. Які існують види небезпек?

11. Як поділяють надзвичайні ситуації залежно від причин походження?

12. Як поділяють джерела небезпек?

13. Які основні причини змін в середовищі?

14. Як поділяються екологічні ураження?

 

Література

 

1.Індивідуальний та груповий ризик. Концепція прийнятого ризику.

2.Управління безпекою через порівняння витрат та отримання вигод від зниження ризику.

3. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.

4. Застосування у розрахунках ризику імовірнісних структурно-логічних моделей.

5. Визначення базисних подій. Ідентифікація ризику.

 

 

Ризик, індивідуальний ризик, соціальний ризик, економічний еквівалент, інженерний підхід визначення ризику, імовірнісний аналіз безпеки, модельний підхід, соціологічний підхід, концепція прийнятого (допустимого), прийнятий ризик, сумарний ризик, індивідуальний ризик, управління ризиком.

 

1. Індивідуальний та груповий ризик. Концепція прийнятого ризику.

 

 

 

       
   
 
 

 


На практиці досягти нульового рівня ризику, тобто абсолютної безпеки неможливо.

Сучасна концепція безпеки життєдіяльності базується на досягненні прийнятого (допустимого) ризику.

       
 
   
Полягає у прагненні створити таку малу безпеку, яку сприймає суспільство у даний час, виходячи з рівня життя, соціально-політичного та економічного становища, розвитку науки та техніки
 

 


Прийнятний ризик поєднує в собі аспекти:

- технічні;

- економічні;

- соціальні;

- політичні.

Він є деяким компромісом між рівнем безпеки й можливостями її досягнення.

Витрачаючи надмірні засоби на підвищення безпеки, можна в технічній і соціальній сферах. Цю обставину необхідно враховувати при вибрі ризику, з якими завдати збитку соціальній сфері, наприклад, погіршити методичну допомогу. При збільшенні витрат технічний ризик зменшується, але росте соціальний. Сумарний ризик має мінімум при певній відповідності між інвестиціями

У відповідності із загальноприйнятим у світовій практиці підходом, шкала ризиків будь-якої діяльності, у тому числі в екстремальних умовах з високою вірогідністю виникнення екстраординарних ситуацій, поділяється на 4 зони:

1-а зона - галузь допустимого (у звичайних умовах життєдіяльності) ризику: будь-яка діяльність з рівнем ризику, що постійно супроводжує людину у повсякденному житті;

2-а зона – галузь прийнятого (що перевищує допустимий рівень у загальних умовах) ризику: будь-яка діяльність з підвищеним в рівнем ризику. Прикладом такої діяльності є парашутний спорт, участь в автомобільних перегонах тощо;

3-я зона – галузь гранично допустимого ризику: гранично допустимий рівень ризику (ГДРР) не має бути перевищеним, незалежно від виду тієї чи іншої діяльності. Прикладом такої діяльності є праця гірських рятувальників, що наражають себе на значний ризик в ім’я порятунку інших людей, які можуть загинути;

4 –а зона – галузь надмірного ризику: будь-яка діяльність з рівнем ризику з цієї галузі є неприйнятною через надмірно високий рівень цього ризику. Відповідно, рівень ризику, що перевищує ГДРР, слід розглядати як надмірний. Будь-яка практична діяльність, що наражає того чи іншого індивідуума на надмірний ризик, є неприпустимою.

Кількісне визначення рівня ризику тієї чи іншої діяльності людини вимагає класифікувати всі можливі в практиці складні умови екстремальної діяльності і екстремальні ситуації, що здатні вплинути на безпеку, з урахуванням ступеня створеної загрози, складності усунення можливих загроз безпеки; величини, що пред’являють організму функціональні вимоги, і показники надій.

2.Управління безпекою через порівняння витрат та отримання вигод від зниження ризику.

   
 
 
 
 
 

 



Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  7. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  8. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  9. Аудиторські докази: поняття та процедури отримання
  10. Базове поняття земле оціночної діяльності.
  11. Базові (ключові) цінності.
  12. Базові поняття




Переглядів: 723

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сучасні обставини, які формують стан життєдіяльності. | Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.