МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Конкурентоспроможність підприємстваУ залежності від об'єкта приложення терміну "конкурентоспроможність" розрізняють: - Кс продукції; - Кс підприємства; - Кс галузі. Узагальнюючим фактором для всіх категорій є здатність об'єкта, що досліджується,ефективно виконувати свої функції в умовах формування конкурентного середовища. В сучасних умовах робиться наголос на Кс підприємства, тому що товар виступає як результат виробничо-господарської діяльності підприємства. Саме на підприємстві в ході виробничого процесу закладаються ті характеристики товару, які формують його споживчу цінність, що відповідає вимогам ринку. З точки зору макроекономічних процесів Кс галузі, регіону та і держави в цілому може бути реалізована лише через виробничо-господарську діяльність відповідних підприємств. Незважаючи на важливість цієї категорії аналіз вітчизняної і зарубіжної літератури свідчить про відсутність єдиного підходу щодо визначення поняття Кс. Російські економісти (Градов, Круглов) вважають, що: Кс – порівняльна перевага одного підприємства над іншим, однієї продукції над аналогічною продукцією іншого підприємства. Кс – система економічних категорій, елементами якої є Кс продукції та фінансова Кс. Це економічна категорія, за допомогою якої виявляється перевага одного виробника по рівню задоволення споживачів продукцією над іншим з урахуванням фінансово-господарської діяльності. Українські економісти вважають, що: Кс – здатність діяти в умовах ринкових відносин і отримувати при цьому прибуток, достатній для науково-технічного вдосконалення виробництва, стимулювання працівників, підтримки продукції на високому якісному рівні. Кс – це віносна характеристика, яка проявляється при наявності конкуренції як здатність залучити необхідні ресурси та виготовити за їх допомогою конкурентоспроможний товар, яка залежить від продуктивності використання виробничих ресурсів, що визначає його місце на ринку та залежить від аналітичних якостей галузі та держави. Таким чином: 1. Кс не є іманентною якістю підприємства (внутрішньо йому притаманною, що виходить з його природи). 2. Кс підприємства обумовлена продуктивністю використання залучених у виробничий процес ресурсів. Деякі визначення Кс ототожнюють Кс підприємства і Кс продукції, що методологічно не вірно. Спільним є: наявність Кс і продукції, і підприємства виявляється на ринку споживачем, а кількісне значення цих показників відносно показників конкурентів визначається кожним підприємством самостійно. Відмінні риси: 1. Кс продукції визначається по кожному виду продукції окремо, у той час як Кс підприємства враховує всю номенклатуру продукції, а також усі види діяльності. 2. При оцінюванні Кс продукції її споживача не цікавить рівень витрат на виробництво, у той час як підприємство з метою підвищення ефективності своєї діяльності розробляє та впроваджує заходи, спрямовані на скорочення витрат. 3. Товар і підприємство мають різні часові рівні життєвого циклу. При дослідженні Кс в довгостроковому періоді необхідно мати на увазі, що життєвий цикл підприємства більш тривалий життєвого цикла продукції, і протягом одного життєвого цикла підприємства проходить значна кількість поколінь товару. Усі визначення, які наводяться в теорії Кс, базуються на теорії конкурентних переваг, у відповідності з якою Кс може бути визначена в рамках групи підприємств, що входять до складу однієї галузі або до підприємств, що випускають товари-замінники. Кс підприємства тісно повязана з Кс товару. Одне з найбільш розповсюджених визначень Кс товару наступне: 1. Кс товару являє собою сукупність якісних та вартісних характеристик, що задовольняє конкретні потреби споживача. 2. Кс товару – це ступінь відповідності конкретного товару по даному ринку у даний проміжок часу вимогам цього ринку. 3. На побутовому рівні під Кс товару розуміють усе те, що забезпечує йому перевагу на ринку, сприяє успішному збуту в умовах конкуренції. З цього виходить, що Кс товару проявляється лише на ринку в момент реалізації і в кінцевому рахунку визначається покупцем, який купуючи продукцію, признає її відповідність своїм потребам. Потреби споживачів на різних ринках різні, тому оцінка Кс товару завжди по'вязана з певним ринком. Рішення покупця про придбання товару залежить від трьох груп параметрів: - споживацька цінність або корисність (рівень якості, економічний ефект від використання продукту); - витрати споживача на задоволення власної потреби за допомогою даного виробу (витрати на придбання, ремонт, технічне обслуговування та інші витрати, що визначають ціну споживання); - комплекс умов продажу товарів покупцеві (упаковка, розфасовка, сервісне обслуговування тощо). Читайте також:
|
||||||||
|