Ряд вантажних станцій обслуговує підприємства, бази і склади.
Під'їзні колії, по яких прибувають чи відправляються маршрути, необхідно примикати до горловини станції так, щоб забезпечувалися: безпосередній вихід з під'їзної колії на колії приймально-відправного парку, одночасний прийом поїздів чи передач з під'їзної колії і відправлення чи прийом поїздів з головної лінії і проведення маневрової роботи.
Під'їзні колії, вагонопотоки яких переробляються на станції примикання, можна примикати безпосередньо до однієї з горловин сортувального парку чи в інших місцях горловин станції, але так, щоб у найменшому ступені утруднялася робота станції по пропуску поїздів і маневровій роботі, при забезпеченні безпеки руху.
Якщо по головних коліях пропускається велике число транзитних вантажних і пасажирських поїздів, то для під'їзних колій, що примикають з іншої сторони головних колій, влаштовуються в необхідних випадках при відповідному техніко-економічному обґрунтуванні шляхопроводні розв'язки. Така розв'язка необхідна, наприклад, у схемі, показаній на рис. 8.3, при спорудженні другої головної колії, якщо на під'їзну колію 3 ідуть значні вагонопотоки з боку А.
Рис. 8.3. Схема вантажної станції, що обслуговує під'їзні колії.
Можливе утворення групи під'їзних колій, що примикають один до іншого удалині від станції (під'їзні колії 4-6 на рис. 8.3). Для скорочення пробігів маневрових локомотивів при подачі на під'їзні колії і розвантаження станції примикання в районі розгалуження під'їзних колій укладають «районний» парк із кількох коротких колій для добірки і розміщення вагонів по пунктах навантаження-вивантаження. Устрій районних парків обґрунтовують необхідними техніко-економічними розрахунками.