Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Портові станції. Залізничні пристрої в портах

Тема 13. ПОРТОВІ ТА ПОРОМНІ СТАНЦІЇ

 

Порти і поромні переправи є самостійними об'єктами водяного транспорту, що працюють у взаємозв'язку з іншими видами магістрального, а також міського транспорту.

Порт - це складний комплекс пристроїв і споруд різного призначення. Порти бувають морські, річкові і гирлові. У морських і річкових портах здійснюється передача вантажів з водяного на сухопутний транспорт. У гирлових портах, що знаходяться в районах упадання судноплавних рік у море, відбувається, крім цього, перевалка вантажів з морських судів на річкові і навпаки.

План території порту визначається характером і обсягом вантажообігу і конфігурацією берегової лінії водяного басейну. У залежності від характеру берегової лінії морські порти розташовуються в бухті чи невеликій затоці-бухті, на відкритому березі чи в усті судноплавних рік.

Для взаємодії портів із залізничним транспортом улаштовуються портові станціїі необхідні пристрої.

У морських і річкових портах для обслуговування пасажирів у змішаному залізнично-водяному сполученні іноді передбачаються об'єднані залізнично-водяні вокзали з перонними коліями і платформами.

Для обслуговування великих морських портів проектуються станції: передпортова (сортувальна), портова (типу дільничної) і кілька районних парків; для середніх портів - портова (сортувальна чи дільнична) і районні парки; для малих - одна портова станція.

Рис. 13.1. Схеми морського порту розташованого у затоці-бухті: 1 – сортувальна станція; 2 – портова станція; 3 – районний парк; 4 – пірси; 5 – об'єднаний залізничний і морський вокзал.

Приклад розміщення залізничних пристроїв і станцій у морському порту приведений на рис. 13.1. Портова станція призначена для прийому і відправлення передаточних поїздів, сортування вагонів по основним вантажним ділянкам і окремим перевантажувальним фронтам, накопичення і формування передаточних поїздів на передпортову сортувальну станцію.

При незначному видаленні порту (до 2 км) від сортувальної станції і вантажообігу до 15 млн. т у рік обслуговування може здійснюватися цією сортувальною станцією, що грає роль передпортової. Різновидом портових станцій є районні парки, що споруджуються в спеціалізованих районах порту по родах вантажів (генеральні, навалювальні, лісові, контейнерні й ін.) при відстані між портом і передпортовою станцією до 7-8 км і вантажообігу порту до 10 млн. т у рік.

Схеми портових станцій і районних парків відрізняються взаємним розташуванням окремих парків колій і підрозділяються на станції з послідовним, напівпоздовжнім і паралельним розташуванням парків прийому і сортування. З метою скорочення заняття території порту портові станції і районні парки найбільш доцільно розташовувати за паралельною схемою.

У залежності від прийнятої системи обслуговування порту районні парки і портові станції можуть використовуватися або для подачі до фронтів вагонів, що прибули підібраними в групи з передпортової сортувальної станції, або для проведення такої добірки до подачі в порт. У першому випадку на портовій станції (у районному парку) є приймально-відправні, виставочні і ходові колії, а також передбачаються витяжні колії і вагарна колія з вагонними вагами. В другому випадку на портовій станції (у районному парку), крім зазначених колій, передбачається сортувальний парк, що має колії для груп вагонів, що направляються з порту на сортувальні станції.

Сортувальний парк має колії для добірки груп вагонів по фронтах навантаження-вивантаження і накопичення вагонів, економічно доцільно затримуваних через вплив об'єктивно діючих факторів, що виникають при взаємодії морського і залізничного транспорту.

На портовій станції (районних парках), крім службово-технічних будівель (піст ЕЦ, товарна контора, ПТО) і вагонних ваг, розміщати інші споруди і пристрої (локомотивне і вагонне депо, пункти підготовки вагонів і ін.), як правило, не допускається.

На передпортовій сортувальній станції, при обслуговуванні порту цією станцією чи в сполученні з районними парками, повинні передбачатися додаткові колії для вагонів і передач на адресу порту. Крім того, на передпортовій станції чи в районному парку порту повинні передбачатися додаткові колії для вагонів, які були затримані на економічно виправданий термін через об'єктивно діючі фактори для перевантаження по прямому варіанту (вагон-судно).

Поїзди прибувають із залізничної лінії на станцію загального призначення. Тут їхні склади розформовуються, і вагони, що ідуть на адресу порту, збираються на окремих коліях і потім у передаточних поїздах подаються на портову залізничну станцію, де сортуються по вантажним районам, причалам, складам. Підібрані групи вагонів розвозяться по відповідним районним паркам, відкіля окремі групи вагонів подаються до певних причалів. Аналогічно, але в зворотному напрямку відбувається прибирання вагонів з порту і передача їх на залізничну станцію загального призначення.

У морських і річкових портах окремі райони (причали) спеціалізуються по роду вантажу (генеральні, вугільні, лісові, зернові тощо), що дає можливість застосовувати спеціальні вантажно-розвантажувальні машини і використовувати глибинні райони для причалювання судів певного типу.

Характер розташування вантажно-розвантажувальних колій на території порту визначається формою причальної лінії, що споруджується у виді пірсів і причалів-набережних. Пірси збільшують довжину причальної лінії і забезпечують зручні підходи судів до причалів. Ширина пірсів приймається звичайно 200-240 м, а довжина - на два-чотири причали з кожної сторони. Причали-набережні, що споруджуються уздовж берегів, розтягують фронт робіт і збільшують довжину території порту.

Річкові порти споруджуються на вільних і шлюзованих ріках, каналах, озерах і водоймищах. На вільних ріках розрізняють порти: руслові - із причальною лінією, що йде уздовж берега; позаруслові - розташовані в природних затоках чи затонах, з'єднані з основним руслом каналом; змішані - з частиною причалів, розміщених уздовж берега, а частиною - у затоці чи затоні.

 

Рис 13.2. Схема розташування залізничних і портових пристроїв на одному березі судноплавної ріки.

Для обслуговування річкових портів при великому обсязі роботи будуються портові і районні станції, при середньому - один портова, при малому - районний парк. Приклад розташування залізничних і портових пристроїв у річковому порту приведений на рис. 13.2.

На відміну від морських портів причальні лінії річкових з'єднуються із сортувальною чи допоміжною сортувальною станцією не через районні парки, а системою з'єднувальних колій. Всі основні операції по розформуванню-формуванню поїздів провадяться на сортувальній станції. Існують два основних способи розташування залізничних колій у плані стосовно причальної лінії: 1) перпендикулярно; 2) паралельно причальній лінії. Перший спосіб вимагає порівняно широкої берегової смуги, другий спосіб - вузької, але часто дуже довгої берегової смуги.

 


Читайте також:

  1. Cпрямляючі пристрої
  2. А. КАТЕГОРІЯ СУБСТАНЦІЇ.
  3. Акумуляторні батареї та зарядні пристрої.
  4. Багатокаскадні передавальні пристрої - 30 хв.
  5. Бензинові моторні пилки та звалювальні пристрої
  6. Вантажні пристрої
  7. Вентиляційні пристрої в підземних виробках
  8. Вибір мікропроцесорного комплекту для проектування обчислювальних пристроїв і систем
  9. Вибір, розміщення, режими роботи компенсуючих пристроїв.
  10. Види передавальних пристроїв РЛС РТВ та їх параметри
  11. Визначення необхідного технологічного обладнання та пристроїв для виконання технологічних операцій і розробка вимог, яким повинний відповідати кожен тип оснастки
  12. Виконавчі пристрої. Регулюючі органи. Виконавчі механізми. Гідравлічні виконавчі механізми.




Переглядів: 1717

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Спеціалізація станцій | Портові станції, що обслуговують поромні переправи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.