Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Практичне заняття 5

Опис управляючої дії повторення у програмних специфікаціях

 

Мета – дослідити та набути практичних навичок з використання управляючої дії повторення при складанні програмних специфікацій

 

Приклад складення специфікацій

Задача 1.5. Задана послідовність А1...Аn. Знайти суму елементів послідовності

Рішення

Програмні специфікації запишемо у псевдокоді (рис.1.9) та графічній формі (рис.1.10)

Крок 1. Визначимо основні дії (рис. 1.9,а і 1.10,а)

Крок 2. Деталізуємо дію знаходження суми з використанням повторення. Повторення буде виконуватися N разів, тобто поки i не стане рівним N + 1; i := i + 1 - збільшення номера значення в послідовності на 1, тобто спочатку і = 1, після виконання команди i := i + 1, i стає рівним 2 (i = 1 + 1) і т.д. (рис. 1.9,б і 1.10,б)

Крок 3. Деталізуємо дію знаходження суми. Суму значень послідовності А1,...,Аn будемо шукати як S := S + A[i] , де і - номер значення в послідовності. Перед виконанням ітерації S присвоєно значення 0. Виконання S := S + A[i] приведе до збільшення суми.

(рис. 1.9,в і 1.10,в)

 

початок Знайти суму елементів А1..Аn кінець початок S := 0 i := 1 поки i <= n повторити Знайти S i := i + 1 все повторити кінець початок S := 0 i := 1 поки i <= n повторити S := S + A[i] i := i + 1 все повторити кінець

а) крок б) крок 2 в) крок 3

 

Рис.1.9. Програмна специфікація розв’язання задачі 1.5 у псевдокоді

а) крок 1 б) крок 2 в) крок 3

 

Рис.1.10. Програмна специфікація розв’язання задачі 1.5 у графічній формі

 

Задачі для самостійного розв’язання

1) Задана послідовність А1...Аn. Знайти середнє арифметичне значень елементів послідовності (Sp)

2) Задана послідовність А1...Аn. Знайти добуток елементів послідовності

3) Задана послідовність А1...Аn. Знайти нову послідовність, збільшивши кожне число вдвічі

4) Задана послідовність А1...Аn. Знайти нову послідовність, збільшивши кожне число на суму елементів послідовності

5) Задана послідовність чисел і деяке число, не рівне нулю. Знайти нову послідовність, розділивши кожен елемент заданої послідовності на задане число

6) Задана послідовність чисел, не рівних нулю, і деяке число. Знайти нову послідовність, розділивши задане число на кожний елемент заданої послідовності

7) Задана послідовність А1...Аn. Перемістити елементи послідовності у такому порядку: перший елемент на останню позицію послідовності (n), останній елемент на першу позицію в послідовності (1), другій елемент на передостанню позицію послідовності ( n - 1), передостанній елемент на другу позицію (2), і т.д.

 


Читайте також:

  1. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  2. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  3. VІ. План та організаційна структура заняття
  4. Алергія та анафілаксія, їх практичне значення .
  5. Бактеріофаг, його природа і практичне застосування. Вплив бактеріофага на мінливість мікроорганізмів.
  6. Вид заняття: лекція
  7. Вид заняття: лекція
  8. Вид заняття: лекція
  9. Вид заняття: лекція
  10. Вид заняття: лекція
  11. Відповідь на практичне завдання.
  12. Вступне заняття




Переглядів: 158

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.