МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні технологічні процеси ВГР та поняття про комплекси обладнання.Техніко-економічні показники ВГР Лекція 5.
При екскаваторному способі ведення ВГР здійснюють наступні технологічні процеси: 1) підготовка гірських порід до виймання (відбій і розпушення гірської маси, відтаювання мерзлих порід) 2) виймально-навантажувальні роботи (екскавація) 3) транспортування кар’єрних вантажів 4) відвалування розкривних порід. Відбій і розпушення скельних порід здійснюються за допомогою буропідривних робіт. Верстатами шарошкового, обертального, пневмоударного або термічного буріння в масиві пробурюють свердловини діаметром від 125 до 400 мм і завглибшки 10—60 м, в яких розміщують вибухову речовину (ВВ). Продуктивність буріння складає до 100—120 м/зміну. У якості вибухової речовини (ВР) використовують амоніт, ігданіт, грамоніт, зерногрануліт і ін. Маса заряду ВР в свердловині складає від 30—50 до 500— 600 кг та більше. Буропідривні роботи на кар'єрах повинні забезпечувати: необхідну кількість підірваної породи і отримання уламків, що не перевищують певного розміру; запас висадженої гірської маси, необхідний для безперебійної роботи екскаваторів і встановлений по висоті і ширині розвал підірваної маси. Навантаження (або екскавація) полягає в переміщенні розпушених порід або корисних копалин із забою в транспортні засоби. Звичайно цю операцію виконують екскаватори. При виїмці м'яких і сипких порід, що не вимагають попереднього розпушення, відбій і навантаження поєднуються в одному процесі. Для навантаження застосовують одноковшові екскаватори — механічні лопати (мехлопати) і драглайни з ковшем місткістю від 4-5 до 35-100 м3, а також багатоковшеві екскаватори – роторні і ланцюгові. Найбільш поширені мехлопати на гусеничному ходу з ковшем місткістю 5-20 м3. Ці екскаватори використовують для навантаження гірської маси в залізничні вагони і автосамоскиди. Продуктивність їх складає 1-4 млн. м3 на рік. Крокуючі драглайни, що мають стрілу завдовжки від 40 до 150 м, звичайно використовують для перевалювання розкривних порід у внутрішні відвали і для проведення траншей. Роторні екскаватори застосовують для екскавації рихлих порід. Вони мають високу продуктивність — до 12,5 тис. м3/ч. Транспортування породи і корисних копалин здійснюється по залізниці, автосамоскидами та конвеєрами. Рідше застосовуються скіпові підйомники, гідравлічний транспорт та підвісні канатні шляхи. При залізничному транспорті у якості транспортних посудин використовуються саморозвантажувальні вагони-думпкари вантажопідйомністю 100–180 т, а в якості локомотивів – електровози і тепловози. Ширина колії нормальна, тобто 1524 мм, максимальний допустимий ухил шляхів 60°/оо, радіус повороту шляхів 180–200 м. Укладання нових залізничних колій і перекладання уступних і відвальних шляхів здійснюються ланками за допомогою залізничних кранів або шляхопересувачів. Автомобільний транспорт в умовах кар'єрів має певні переваги в порівнянні із залізничним: велику маневреність, здатність долати значні підйоми (до 140°/оо) можливість вести роботу при менших радіусах повороту (10–50 м). Основними засобами автомобільного транспорту є автосамоскиди і тягачі з напівпричепами і причепами. Вітчизняними заводами випускаються кар'єрні автосамоскиди вантажопідйомністю від 40 до 180 т. Для успішного застосування автомобільного транспорту необхідні якісні автошляхи. На уступах в кар'єрі проводять прості і поліпшені ґрунтові або щебеневі шляхи і лише при слабких ґрунтах укладають шляхи із збірного залізобетону. Головні постійні автошляхи при великому вантажообігу – бетонні. Швидкість руху автосамоскидів на з'їздах в середньому близько 10 км/ч, на головних дорогах –18-25 км/ч. На кар'єрах застосовуються стрічкові конвеєри продуктивністю від 300 до 1000 м3/ч, а в окремих випадках до 12000 м3/ч. Ширина конвеєрної стрічки від 900 до 2000 мм, швидкість її руху від 2 до 5 м/с. Використання конвеєрів забезпечує безперервність транспортування і можливість переміщення матеріалу під кутом до 18°. Відвалування здійснюється за допомогою відвальних екскаваторів, відвальних плугів, бульдозерів та консольних відвалувачів. Читайте також:
|
||||||||
|