МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Порядок створення та реєстрацiї комерційних банків
Учасниками банку можуть бути юридичнi i фiзичнi особи, резиденти та нерезиденти, а також держава в особi Кабiнету Мiнiстрiв України або уповноважених ним органiв. Власники iстотної участi у банку повиннi мати бездоганну дiлову репутацiю та задовiльний фiнансовий стан. Вимоги щодо дiлової репутацiї та задовiльностi фiнансового стану засновникiв та акцiонерiв (пайовикiв), якi набувають iстотної участi у банку, встановлюються Законом "Про банку і банківську діяльність" та нормативно-правовими актами Нацiонального банку України. Учасниками банку не можуть бути юридичнi особи, в яких банк має iстотну участь, об’єднання громадян, релiгiйнi та благодiйнi органiзацiї. Банк має повне i скорочене офiцiйнi найменування українською та iноземними мовами. Найменування банку має мiстити слово “банк”, а також вказiвку на органiзацiйно-правову форму банку. Банк має печатку зi своїм повним офiцiйним найменуванням. Слово “банк” та похiднi вiд нього дозволяється використовувати у назвi лише тим юридичним особам, якi зареєстрованi Нацiональним банком України як банк i мають банкiвську лiцензiю. Виняток становлять мiжнароднi органiзацiї, що дiють на територiї України вiдповiдно до мiжнародних договорiв, згода на обов’язковiсть яких надана Верховною Радою України, та законодавства України. Не дозволяється використовувати для найменування банку назву, яка повторює вже iснуючу назву iншого банку або вводить в оману щодо видiв дiяльностi, якi здiйснює банк. Вживання у найменуваннi банку слiв “Україна”, “державний”, “центральний”, “нацiональний” та похiдних вiд них можливе лише за згодою Нацiонального банку України. Нацiональний банк України має право вiдмовити у використаннi банком запропонованого найменування за наведених у цiй статтi пiдстав. Пiдроздiл банку використовує найменування лише того банку, пiдроздiлом якого вiн є. До назви структурного пiдроздiлу банку може додаватися найменування мiсцезнаходження цього пiдроздiлу. Статут банку складається з урахуванням положень Законів України "Про банки і банківську діяльність", “Про господарськi товариства” та iнших законiв України. Статут банку обов’язково має мiстити iнформацiю про: найменування банку; його мiсцезнаходження; органiзацiйно-правову форму; види дiяльностi, якi має намiр здiйснювати банк; розмiр та порядок формування статутного капiталу банку, види акцiй банку, їх номiнальну вартiсть, форми випуску акцiй (документарна або бездокументарна), кiлькiсть акцiй, що купуються акцiонерами; структуру управлiння банком, органи управлiння, їх компетенцiю та порядок прийняття рiшень; порядок реорганiзацiї та лiквiдацiї банку; порядок внесення змiн та доповнень до статуту банку; розмiр та порядок утворення резервiв та iнших загальних фондiв банку; порядок розподiлу прибуткiв та покриття збиткiв; положення про аудиторську перевiрку банку; положення про органи внутрiшнього аудиту банку. Рiшення про внесення змiн до статуту банку набирає сили з моменту реєстрацiї таких змiн Нацiональним банком України. Реєстрацiя змiн до статуту банку здiйснюється у порядку, визначеному Нацiональним банком України. Державна реєстрацiя банкiв здiйснюється Нацiональним банком України. Уповноваженi засновниками банку особи подають Нацiональному банку України для державної реєстрацiї такi документи: заяву про реєстрацiю банку; установчий договiр (крiм державного банку); статут банку; рiшення про створення банку (протокол установчих зборiв) або постанову Кабiнету Мiнiстрiв України про створення державного банку; бiзнес-план, що визначає види дiяльностi, якi банк планує здiйснювати на найближчий рiк, та стратегiю дiяльностi банку на найближчi три роки згiдно iз встановленими Нацiональним банком України вимогами; iнформацiю про фiнансовий стан учасникiв, якi матимуть iстотну участь у банку. У разi коли засновником банку є юридична особа, надається iнформацiя про членiв ради директорiв i осiб, якi мають iстотну участь у цiй юридичнiй особi; бухгалтерську i фiнансову звiтнiсть за останнi чотири звiтних перiоди (квартали) — для учасникiв — юридичних осiб, якi матимуть iстотну участь у банку, довiдку Державної податкової адмiнiстрацiї України про доходи за останнiй звiтний перiод (рiк) — для учасникiв — фiзичних осiб, якi матимуть iстотну участь у банку; вiдомостi про кiлькiсний склад спостережної ради, правлiння (ради директорiв), ревiзiйної комiсiї; копiю платiжного документа про внесення плати за реєстрацiю банку, що встановлюється Нацiональним банком України; нотарiально завiренi копiї установчих документiв учасникiв, якi є юридичними особами та матимуть iстотну участь у банку; копiї звiту про проведення вiдкритої пiдписки на акцiї — для банку, який створюється у формi вiдкритого акцiонерного товариства; вiдомостi про професiйну придатнiсть та дiлову репутацiю голови та членiв правлiння (ради директорiв) i головного бухгалтера банку. Нацiональний банк України у тижневий термiн з дати подання документiв для державної реєстрацiї банку вiдкриває тимчасовий рахунок для накопичення пiдписних внескiв засновникiв та iнших учасникiв банку. Рiшення про державну реєстрацiю банку або про вiдмову в державнiй реєстрацiї банку приймається Нацiональним банком України не пiзнiше тримiсячного строку з моменту подання повного пакета документiв. Нацiональний банк України може вимагати вiд заявника виправлення недолiкiв у поданих документах. Реєстрацiя банкiв здiйснюється шляхом внесення вiдповiдного запису до Державного реєстру банкiв, пiсля чого банк набуває статусу юридичної особи. Нацiональний банк України видає банку свiдоцтво про його державну реєстрацiю за встановленою ним формою. Нацiональний банк України може вiдмовити в державнiй реєстрацiї банку у разi, якщо: порушено порядок створення банку; установчi документи банку не вiдповiдають законодавству України; подано неповний пакет документiв, необхiдних для державної реєстрацiї банку, або цi документи не вiдповiдають вимогам Закону "про банки і банківську діяльність" чи нормативно-правових актiв Нацiонального банку України; у Нацiонального банку України є докази, що пiдтверджують вiдсутнiсть бездоганної дiлової репутацiї чи вiдсутнiсть задовiльного фiнансового стану принаймнi одного iз засновникiв, що мають iстотну участь у банку; професiйна придатнiсть та дiлова репутацiя голови виконавчого органу i головного бухгалтера банку, а також членiв виконавчого органу банку не вiдповiдають вимогам Нацiонального банку України. Про неповноту поданого пакета документiв та/або про невiдповiднiсть професiйної придатностi та дiлової репутацiї голови правлiння (ради директорiв) та головного бухгалтера Нацiональний банк України зобов’язаний повiдомити уповноваженим особам банку не пiзнiше мiсячного строку з дати подання документiв. Про вiдмову у державнiй реєстрацiї банку Нацiональний банк України приймає мотивоване рiшення. Засвiдчена Нацiональним банком України копiя рiшення про вiдмову в реєстрацiї банку надсилається уповноваженiй особi банку рекомендованим листом або вручається пiд розпис. Вiдмова у державнiй реєстрацiї банку не може бути здiйснена з iнших пiдстав. Для створення банку з iноземним капiталом його засновники зобов’язанi отримати попереднiй дозвiл Нацiонального банку України. Для набуття дiючим банком статусу банку з iноземним капiталом його правлiння (рада директорiв) має отримати попереднiй дозвiл Нацiонального банку України. Для отримання попереднього дозволу для створення банку з iноземним капiталом або для набуття банком статусу банку з iноземним капiталом до Нацiонального банку України необхiдно подати такi документи: клопотання про надання попереднього дозволу; iнформацiю про склад засновникiв, їх дiлову репутацiю та наявнiсть необхiдних коштiв для заснування банку; дозвiл iноземного контролюючого органу на участь у створеннi банку в Українi або письмове запевнення iноземного засновника про вiдсутнiсть у законодавствi країни його походження вимог щодо отримання такого дозволу; iнформацiю про андеррайтера та його дiлову репутацiю, угоду з андеррайтером, якщо банком прийнято рiшення про продаж акцiй банку на мiжнародних ринках шляхом андеррайтингу. Клопотання розглядається Нацiональним банком України протягом одного мiсяця з дня його отримання. Вiдмова Нацiонального банку України у наданнi дозволу має надаватися у письмовiй формi iз зазначенням вiдповiдних мотивiв. При будь-якому набуттi банком статусу банку з iноземним капiталом, за умови, що iноземний iнвестор набуває iстотної участi, для державної реєстрацiї банку з iноземним капiталом андеррайтер чи будь-яка iнша юридична або фiзична особа, що має доручення вiд iноземного iнвестора, подає такi документи: нотарiально засвiдчену за мiсцем видачi копiю рiшення уповноваженого органу управлiння iноземного iнвестора про участь у банку в Українi; письмову згоду на участь iноземного iнвестора у банку в Українi, видану держаним або iншим уповноваженим контролюючим органом країни, в якiй зареєстровано головний офiс iноземного iнвестора, якщо законодавством такої країни вимагається одержання зазначеного дозволу, або письмове запевнення iноземного iнвестора про вiдсутнiсть вимог щодо попередньої згоди на здiйснення iнвестицiї за кордон; нотарiально засвiдчений за мiсцем видачi витяг з торгового (банкiвського) реєстру або iнший офiцiйний документ, що пiдтверджує реєстрацiю iноземного учасника в країнi, в якiй зареєстровано головний офiс iноземного iнвестора; нотарiально засвiдчену за мiсцем видачi копiю висновку iноземної аудиторської органiзацiї про фiнансовий стан iноземного iнвестора на кiнець останнього повного календарного року. Якщо визначений висновок надається iноземною аудиторською органiзацiєю, яка не входить до перелiку iноземних аудиторських органiзацiй, визнаних Нацiональним банком України, то такий висновок має бути пiдтвердженим українською аудиторською органiзацiєю. Документи, зазначенi в пунктах 1, 2 (крiм письмового запевнення iноземного iнвестора), 3, 4 частини першої цiєї статтi, повиннi бути легалiзованi в установленому порядку, якщо iнше не передбачено мiжнародними договорами, згода на обов’язковiсть яких надана Верховною Радою України. У разi, якщо iноземний iнвестор є фiзичною особою, вiн подає: письмову згоду на участь iноземного iнвестора у банку в Українi, видану державним або iншим уповноваженим контролюючим органом країни, якщо законодавством такої країни вимагається отримання зазначеного дозволу, або письмове запевнення iноземного iнвестора про вiдсутнiсть вимог законодавства країни його перебування щодо попередньої згоди на здiйснення iнвестицiї за кордон. Письмова згода має бути легалiзована в консульськiй установi України, якщо iнше не передбачено чинним мiжнародним договором, згода на обов’язковiсть якого надана Верховною Радою України; анкету, яка повинна мiстити зокрема iнформацiю про вiдсутнiсть судимостi. Якщо документи, зазначенi в цiй статтi, складенi iноземною мовою, вони повиннi супроводжуватися нотарiально завiреним перекладом українською мовою. Нацiональний банк України має право вiдмовити у державнiй реєстрацiї банку з iстотною iноземною участю за умови вiдсутностi принаймнi одного з документiв, визначених цiєю статтею, або неналежного оформлення будь-якого з них. Вiдмова надається в письмовiй формi iз зазначенням вiдповiдних пiдстав. Фiлiї банкiв вiдкриваються за згодою Нацiонального банку України, яка надається на пiдставi таких документiв: клопотання банку про вiдкриття фiлiї iз зазначенням мiсцезнаходження та основних видiв дiяльностi фiлiї; рiшення спостережної ради банку про вiдкриття фiлiй; положення про фiлiю, затвердженого спостережною радою банку; iнформацiї про керiвника та головного бухгалтера фiлiї. Нацiональний банк України перевiряє вiдповiднiсть примiщення i обладнання фiлiї вимогам, встановленим Нацiональним банком України. Нацiональний банк України має право вiдмовити у наданнi згоди на вiдкриття фiлiї з таких пiдстав: наданi документи не вiдповiдають вимогам цього Закону чи нормативно-правових актiв Нацiонального банку України; примiщення та обладнання фiлiї не вiдповiдають вимогам Нацiонального банку України щодо безпеки зберiгання цiнностей (якщо фiлiя має намiр самостiйно працювати з готiвковими коштами та цiнностями); запропонованi кандидатури керiвника та головного бухгалтера фiлiї не вiдповiдають вимогам щодо професiйної вiдповiдностi та дiлової репутацiї; у банку-заявника виявлено фiнансовi або правовi проблеми, що вказують на можливiсть негативних наслiдкiв для клiєнтiв чи потенцiйних клiєнтiв банку в результатi вiдкриття фiлiї. Реєстрацiя фiлiй банку здiйснюється Нацiональним банком України протягом одного мiсяця з моменту надання усiх необхiдних документiв шляхом внесення вiдповiдної iнформацiї до Державного реєстру банкiв. Банки зобов’язанi надавати iнформацiю Нацiональному банку України про вiдкриття представництва, яка вноситься до Державного реєстру банкiв. Реєстрацiя представництв банкiв-нерезидентiв здiйснюється Нацiональним банком України. Для реєстрацiї подаються такi документи: клопотання про реєстрацiю представництва iноземного банку за пiдписом уповноваженої особи; витяг з банкiвського (торговельного) реєстру або iнший офiцiйний документ, що пiдтверджує реєстрацiю iноземного банку; положення про представництво; доручення вiд iноземного банку на здiйснення представницьких функцiй. Зазначенi документи, крiм клопотання про реєстрацiю представництва iноземного банку, мають бути нотарiально завiренi за мiсцем їх видачi, легалiзованi в консульськiй установi України, якщо мiжнародним договором, згода на обов’язковiсть якого надана Верховною Радою України, не передбачено iнше, i супроводжуються нотарiально завiреним перекладом українською мовою. Нацiональний банк України може вiдмовити у реєстрацiї представництва iноземного банку у разi порушення порядку реєстрацiї, невiдповiдностi наданих документiв законодавству України, недостовiрностi iнформацiї, а також недотримання умов реєстрацiї або перевищення повноважень щодо сфер дiяльностi представництва. Вiдмова надається в письмовiй формi iз зазначенням вiдповiдних пiдстав. Українськi банки мають право створювати дочiрнi банки, фiлiї чи представництва на територiї iнших держав на пiдставi дозволу Нацiонального банку України. Для вiдкриття дочiрнiх банкiв, фiлiй або представництв українських банкiв на територiї iнших держав пред’являються такi самi вимоги, якi встановленi для вiдкриття фiлiй чи представництв банкiв на територiї України, за умови надання Нацiональним банком України дозволу на здiйснення iнвестицiї за кордон у зв’язку iз створенням фiлiї чи представництва банку на територiї iншої держави. Для створення дочiрнього банку, фiлiї чи представництва українського банку за кордоном цей банк подає до Нацiонального банку України бiзнес-план та економiчне обґрунтування доцiльностi створення дочiрнього банку, фiлiї чи представництва банку за кордоном. Дочiрнiй банк, фiлiя чи представництво українського банку на територiї iншої держави реєструються вiдповiдно до вимог законодавства цiєї держави. Банк у мiсячний термiн має повiдомити Нацiональний банк України про вiдкриття дочiрнього банку, фiлiї чи представництва на територiї iншої держави з наданням копiй вiдповiдних документiв про їх реєстрацiю.
Читайте також:
|
||||||||
|