Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Модель життєдіяльності людини. Головні визначення – безпека, небезпека, надзвичайна ситуація, ризик.

Відповідальність за порушення законодавства про працю і ОП.

Праця жінок і неповнолітніх.

Небезпечні і шкідливі виробничі фактори.

Положення по розслідуванню й обліку нещасних випадків.

Навчання й інструктаж з ОП.

Трудовий договір і ОП.

Державний нагляд за ОП.

Класифікація НС за причинами походження і територіального поширення.

Таксономія, ідентифікація та квантифікація небезпек.

Модель життєдіяльності людини. Головні визначення – безпека, небезпека, надзвичайна ситуація, ризик.

Тема 1. Категорійно-понятійний апарат з безпеки життєдіяльності, таксономія небезпек. Ризик як кількісна оцінка небезпек.

План:

З моменту своєї появи на Землі Людина перманентно живе і діє в умовах постійно змінюються потенційних небезпек, тобто діяльність Людини потенційно небезпечна . Перефразовуючи аксіому про потенційну небезпеку, можна констатувати - життєдіяльність людини потенційно небезпечна.
Аксіома зумовлює, що всі дії людини і всі компоненти середовища існування, насамперед технічні засоби і технології, крім позитивних властивостей і результатів, мають здатність генерувати травмуючі і шкідливі фактори. При цьому будь-яка нова позитивна дія або результат неминуче супроводжується виникненням нових негативних факторів.
В даний час перелік реально діючих негативних факторів значний і нараховує більше 100 видів. До найбільш поширених відносяться шкідливі виробничі фактори: запиленість і загазованість повітря, шум, вібрації, електромагнітні поля, іонізуючі випромінювання, підвищені або знижені параметри атмосферного повітря (температури, вологості, рухливості повітря, тиску), недостатнє і неправильне освітлення, монотонність діяльності, важка фізична праця та ін.
Реалізуючись у просторі та часі, небезпеки спричиняють шкоду здоров'ю Людини. У свою чергу, люди є складовою частину тієї чи іншої соціальної групи, суспільства, держави. Отже, небезпеки - це те, що загрожує не тільки Людині, але й суспільству та державі в цілому. Значити, профілактика небезпеки і захист від них - найактуальніша гуманна і соціально-економічна проблема, у вирішенні якої Держава не може не бути зацікавленим.
Забезпечення безпеки діяльності - задача першочергового пріоритету для особистості, суспільства держави. Абсолютної безпеки не буває. Під безпекою розуміється такий рівень небезпеки з яким на даному етапі наукового і економічного розвитку можна змиритися. Безпека - це прийнятний ризик. Як досягти цю мету? Єдиний спосіб полягає в освіті Людини. Іншого шляху просто немає.
Безпека життєдіяльності - область наукових знань, що вивчає небезпеки і способи захисту від них людини в будь-яких умовах її проживання.
Здоров'я - природний стан організму, що характеризується його врівноваженістю із навколишнім середовищем та відсутністю будь-яких хворобливих змін.
"Здоров'я - це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя" - Статут Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ).
Небезпека - явище, процеси, об'єкти, властивість предметів, здатні за певних умов завдавати шкоди здоров'ю людини.
Безпека - стан діяльності, при якому з певною ймовірністю виключено прояв небезпек, або відсутність надмірної небезпеки, або, безпека - стан об'єкта захисту, при якому вплив на нього всіх потоків речовини, енергії та інформації не перевищує максимально допустимих значень.

 

Надзвичайна ситуація (НС) — обстановка на певній території, що склалася в результаті аварії, небезпечного природного явища, катастрофи, стихійного або іншого лиха, які можуть спричинити або спричинили за собою людські жертви, збиток здоров'ю людей або навколишньому природному середовищу, значні матеріальні втрати і порушення життєдіяльності людей.

Ризик - кількісна оцінка небезпеки. Визначається як частота або імовірність виникнення однієї події при настанні іншої події. Зазвичай це безрозмірна величина, що лежить в інтервалі від 0 до 1 (або від 0 до 100%).
Ризик (R) визначається як відношення кількості подій з небажа­ними наслідками (п) до максимально можливої їх кількості (N) за конкретний період часу:

R = n/N.

Наведена формула дозволяє розрахувати розміри загального та групового ризику. При оцінці загального ризику величина N визначає макси­мальну кількість усіх подій, а при оцінці групового ризику — максималь­ну кількість подій у конкретній групі, що вибрана із загальної кількості за певною ознакою. Зокрема, в групу можуть входити люди, що належать до однієї професії, віку, статі; групу можуть складати також транс­портні засоби одного типу; один клас суб'єктів господарської діяльності тощо.

 

 


Читайте також:

  1. G2G-модель електронного уряду
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  5. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  6. Ocнoвнi визначення здоров'я
  7. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  8. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  9. Абстрактна модель
  10. Абстрактна модель
  11. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  12. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.




Переглядів: 819

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання 24 Сучасна українська Держава. | Таксономія, ідентифікація та квантифікація небезпек.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.