Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Франція

США

Організація місцевого самоврядування на прикладі США, Великої Британії, Франції, Італії, ФРН, Канади.

У США не існує єдиної системи місцевих органів влади, оскільки кожен штат має право вирішувати це питання на свій розсуд відповідно до встановленої ним же адміністративно-територіальної системи. Панівною є концепція самоврядування, яка грунтується на визнанні самостійності обраних населенням органів управління в межах своєї компетенції. Місцеве самоврядування справедливо розглядається в США як важливий елемент демократії і вільного громадянського суспільстваГрафства
Це основні адміністративно-територіальні одиниці, на які діляться штати (крім Род-Айленда і Коннектикуту). У країні налічується більше трьох тисяч графств, але розмір їх територій і чисельність населення різні. Системи самоврядування в графствах визначаються конституціями і законами штатів. Існує дві основні форми рад графств: рада комісіонерів і рада контролерів. Перша передбачає обрання населенням 3-5 членів Ради, які керують усім практичною роботою по конкретних напрямках. Друга передбачає представництво в раді виборних посадових осіб муніципальних утворень, що входять в графство (число таких представників може доходити до 100). Особливістю американської системи місцевого самоврядування є таун і Тауншип, тобто самоврядні громади, що входять в графство.

Міста

Статус міста визначається легіслатурою штату, внаслідок чого критерії для віднесення того або іншого поселення до категорії міст різні. Містом визнається величезний мегаполіс з населенням у кілька мільйонів жителів і містом вважається (в деяких штатах) селище всього з 1 тис. жителів. Як правило, великі міста мають свою хартію, тобто своєрідну конституцію, положення якої закріплюють деякі традиційні привілеї та автономію. Міста управляються муніципалітетами, які багато в чому нагадують системи управління приватними корпораціями. Вони мають право володіти і розпоряджатися власністю, робити і надавати позики, укладати контракти
Системи управління містами відрізняються великою різноманітністю, але в цілому можуть бути зведені до трьох основних. Система "мер-рада" - найстаріша і поширена (охоплює приблизно половину всіх міст). При цій системі, населення обирає однопалатний рада (від 5 до 50 чол.), Який виконує роль маленького парламенту, скликуваного приблизно раз на місяць. Така рада видає акти, що нагадують закони. Паралельно населення обирає мера (на 2-4 роки), який втілює виконавчу владу (але іноді є головою ради). Мер і рада ділять повноваження за призначенням керівників відділів та управлінь, координують їх діяльність, але буває і так, що деякі посадові особи міського управління обираються безпосередньо населенням. Мер має право вето, складає проект бюджету та ін
Система "рада-управляючий" (поширена в 40 відсотках міст) відрізняється від попередньої головним чином тим, що керуючий, що є головою адміністрації, не обирається населенням, а призначається радою з числа досвідчених менеджерів, тобто виступає як наймана посадова особа. Тому порада завжди вправі його звільнити. У руках у керуючого практично зосереджена вся повнота влади, хоча при цьому може існувати і обираний населенням мер, але тільки для суто представницьких функцій.
Нарешті, комісійна форма міського самоврядування (поширена менш інших) як би відкидає поділ влади, з'єднуючи законодавчі та виконавчі функції в руках єдиної комісії. Цю комісію у складі 5-7 членів на термін 2-4 роки обирають жителі міста, вона сама видає необхідні правові акти та сама через членів комісії організовує їх виконання. Кожен член комісії очолює управління в муніципалітеті і, отже, діє безконтрольно. Один з членів комісії (іноді по черзі) стає головою комісії. У деяких містах один з комісіонерів виступає як мера, але тільки для представницьких цілей.
Велика Британія

На всіх рівнях адміністративно-територіального поділу Сполученого Королівства місцева влада представлена органами місцевого самоврядування. Самоврядування в адміністративно-територіальних одиницях здійснюється радами, що обираються населенням. Виняток становлять графства Північної Ірландії і "столичні" графства Англії, а також Великий Лондон.
Порядок формування і склад органів місцевої влади. Члени місцевих рад (радники) обираються громадянами на певний термін. Вони здійснюють свою діяльність на безоплатній основі та у поєднанні з основною професійною діяльністю. При цьому за чинним законодавством радники мають право на звільнення від роботи на певний термін при виконанні своїх депутатських обов'язків. Роботодавець зобов'язаний не тільки надавати раднику таку можливість, але й оплачувати цей час по середній ставці заробітної плати.
Рада обирає з числа радників голови (у столичних районах і в округах "столичних" графств він іменується мером) і формує комітети, до складу яких можуть входити поряд з радниками та інші особи. Основна форма роботи ради - сесія, на якій розглядаються найбільш важливі питання місцевого самоврядування.
Компетенція. Законодавство визначає компетенцію органів місцевого самоврядування кожного рівня адміністративно-територіального поділу. Поради графств займаються питаннями: а) транспортного розвитку; б) дорожнього руху; в) охорони порядку (поліції); г) освіти; д) соціального обслуговування; е) пожежної безпеки.
До компетенції рад округів належить: а) охорона здоров'я; б) місцеве планування; в) житлове будівництво.
Поради парафій або загальні збори виборців (у тих парафіях, де населення налічує менше 150 виборців, ради не можуть створюватися за законом) вирішують всі ті питання, які не входять до компетенції вищих рад.
Акти. Рішення нормативного характеру, що приймаються органами місцевого самоврядування, є, як правило, актами делегованого законодавства

У Франції зараз є три види територіальних самоврядних колективів. Це регіон, департамент і комуна.
Регіональні територіальні колективи. Вся територія Франції ділиться в даний час на 20 регіонів, кожен з яких є одночасно самоврядним територіальним колективом. Функції органу виконавчої влади здійснює голова регіональної ради. Це одна з найважливіших новел, здійснених в ході реформ з децентралізації у Франції. До 1982 р. ці функції здійснював призначається з центру чиновник - префект регіону. В даний час префект, який іменується регіональним комісаром Республіки, зберігає тільки повноваження по контролю за законністю рішення регіональної ради. Він може на цій підставі опротестувати будь-яке рішення органів територіального самоврядування, але не користується правом їх самостійної скасування. У разі незгоди з рішенням територіального колективу він може звернутися в органи адміністративної юстиції, які й виносять шляхом застосування судової процедури остаточне рішення. Проте вплив регіонального префекта залишається досить значним. Слід відзначити наявність на регіональному рівні ще одного важливого органу, який відсутній у інших територіальних колективів. Це економічний і соціальний комітет регіону. Отримання його укладення у відповідних областях є обов'язковим для регіональної ради, хоча сам висновок обов'язкової сили не має.
Департамент. Департамент - найстаріша адміністративно-територіальна одиниця Франції. У рамках департаменту діє орган загальної адміністрації в особі префекта, призначеного Президентом Республіки в Раді міністрів за поданням міністра внутрішніх справ. Офіційно він іменується комісаром Республіки, однак частіше використовується його колишнє найменування. Департамент утворює також самоврядний територіальний колектив.. До компетенції його органів передані такі питання, як дорожнє будівництво і організація транспорту (за винятком міського), ряд питань со ¬ ціального забезпечення, організація Представницький орган департаменту іменується генеральною радою, він має право приймати рішення з усіх питань, віднесених до відання департаменту. Члени генеральної ради, іменовані генеральними радниками, обираються шляхом загального прямого і таємного голосування. Застосовується мажоритарна система виборів у два тури. Виборчим округом на виборах є кантон, звідси й сама назва цих виборів - "кантональні вибори". Генеральні радники обираються строком на 6 років, склад ради оновлюється кожні три роки.
Комуна. Комуна утворює головну базову адміністративно-територіальну одиницю Франції. У той же час комуна - це найстаріший самоврядний територіальний колектив, у якого порівняно широкими повноваженнями. Одна з головних особливостей правового статусу комун полягає в тому, що в їх межах ніколи не було органу загальної адміністрації в особі призначається Урядом чиновника. Функції представника Уряду в комуні здійснював і здійснює мер комуни, який має в своєму розпорядженні як би подвійним статусом. Він одночасно представник держави в комуні і представник самоврядного територіального колективу.
Представницький орган комуни, який обирає мера, - муніципальна рада. Число членів муніципальної ради та порядок його обрання у вирішальній мірі залежать від чисельності населення. Муніципальні радники обираються шляхом загального прямого голосування виборцями, які внесені у виборчі списки комун. У комунах з населенням менше 3 500 осіб використовується мажоритарна система виборів у два тури. У комунах з великим числом жителів використовується комбінована виборча система голосування в два тури, але при поєднанні мажоритарної системи до принципу пропорційного представництва..

 


Читайте також:

  1. Основні моделі організації зарубіжних парламентів (ФРН, Франція, США, Велика Британія).
  2. Франція
  3. ФРАНЦІЯ
  4. Франція
  5. Франція
  6. Франція
  7. Франція
  8. Франція
  9. Франція
  10. Франція




Переглядів: 948

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Повноважження органів місцевого самоврядування в ЗК. | Взаємовідносини муніципальних органів з державною владою.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.