МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Інноваційно-інвестиційна діяльність. Суб’єкти інноваційно-інвестиційної діяльності.
Інвестиційна діяльність (далі ІД) – сукупність практичних дій громадян, юридичних осіб і держави по реалізації інвестицій, при цьому об'єктом ІД можуть бути майно (основні і оборотні кошти), цінні папери, інтелектуальні цінності, майнові права. Державу здійснює інвестування в ті галузі і виробництва, продукція яких має загальнонаціональний характер (оборонна промисловість, магістралі, термінали). Держава, як співвласник підприємства, так само може інвестувати засоби розвитку виробництва. Суб'єктом інвестиційної діяльності в державі з ринковою економікою є його фінансово-кредитна система, до складу якої входять наступні елементи: Центральний Банк і комерційні банки, небанківська (парабанківська) система, до складу якої входять інститути спільного інвестування, страхові компанії, лізингові компанії, кредитні союзи тощо. У інвестиційній діяльності також приймають участь юридичні особи: підприємства різноманітної форми власності (акціонерні товариства, товариства з обмеженою відповідальністю), холдингові компанії, промислово-фінансові групи. Важливе значення в консультаційному процесі грають інжинірингово-консалтингові та еккаунтингові підприємства, які на договірній основі розробляють документацію для інвесторів. Інноваційна діяльність спрямована на використання й комерціалізацію результатів наукових досліджень та розробок, зумовлює випуск на ринок нових конкурентноздатних товарів (послуг). В якості об’єкта інноваційної діяльності виступають: - інноваційні програми і проекти; - нові знання і інтелектуальні продукти; - виробниче обладнання та процеси; - інфраструктура виробництва і підприємництва; - організаційно-технічні рішення виробничого, адміністративного, комерційного або іншого характеру, що істотно поліпшують структуру і якість виробництва і (або) соціальної сфери; - сировинні ресурси, засоби їх видобування і переробки; - товарна продукція; - механізми формування споживчого ринку і збуту товарної продукції. Найчастіше об’єкти інноваційної діяльності виступають у формі інноваційного проекту. Інноваційний проект – комплекс документів, що визначає процедуру і комплекс усіх необхідних заходів (у тому числі інвестиційних) щодо створення і реалізації інноваційного продукту або інноваційної продукції. Для визначення проекту як інноваційного, необхідно заявити проект на державну реєстрацію. Проекти, які визнані за результатами експертизи інноваційними, заносяться до Державного реєстру інноваційних проектів. Метою реалізації інвестиційного проекту є створення інноваційного продукту чи (і) інноваційної продукції. Інноваційний продукт – результат науково-дослідних, дослідно-конструкторських розробок нової технології чи продукції з виготовленням експериментального зразка чи дослідної партії, має відповідати наступним вимогам: - є реалізацією (впровадженням) об’єкту інтелектуальної власності, на які виробник має необхідні підтверджуючи документи (свідоцтва, патенти, ліцензії); - розробка продукту підвищуватиме вітчизняний науковий, технічний, технологічний рівень; - в Україні продукт вироблятиметься вперше, або з техніко-економічними показниками істотно вищими у порівнянні з існуючим аналогічним продуктом. Інноваційна продукція – нові конкурентноздатні товари чи послуги. Інноваційною визнається продукція, яка відповідає таким вимогам: - вона є результатом виконання інноваційного проекту; - така продукція в України буде вироблена вперше, чи в порівнянні з аналогічною продукцією, представленою на ринку, є конкурентноздатною і має суттєво вищі техніко-економічні показники. Серед об’єктів інноваційної діяльності актуальними для України, враховуючи існуючий розумовий потенціал країни, стають саме об’єкти інтелектуальної власності. Розрізняють слідуючи види інтелектуальної власності: винахід, промисловий зразок, корисна модель, товарний знак (знак для товарів і послуг). - винахід – технологічне (технічне) рішення, що відповідає умовам патентоздатності (новизні, винахідницькому рівню і промислової придатності). Право власності на винахід закріплюється патентом на 20 років. - промисловий зразок – результат творчої діяльності людини в галузі художнього конструювання, який визначає зовнішній вигляд промислового виробу і призначений для задоволення естетичних та ергономічних потреб. Патенти на промислові зразки видаються терміном на 10 років із можливим продовженням строку ще на 5 років. - корисна модель – нове і промислово придатне конструктивне виконання пристрою, яке закріплюється патентом на 5 років із можливим продовженням ще на три роки. - знак для товарів і послуг – позначення, за яким товари та послуги одних осіб відрізняються від однорідних товарів і послуг інших осіб. Об’єктом знаку можуть бути словесні, зображувальні, об’ємні та інші позначення або їх комбінації. Право власності на знаки закріплюються патентом на 10 років із можливим подовженням кожні 10 років. До інтелектуальної власності можуть належати й наукові теорії, математичні методи, інформаційні програми, художні вироби. Окремі види інтелектуальної власності реєструються в Державному комітеті України з питань інтелектуальної власності, на наукові праці, літературні, мистецькі твори поширюються норми авторського права. З огляду на час залучення до інноваційного процесу та підхід до вибору інновацій ринкові суб’єкти поділяють на чотири категорії: експлеренти, патієнти, комутанти і віоленти. Експлеренти. Вони спеціалізуються на створенні нових або радикальній зміні старих сегментів ринку. У їх межах працюють потужні дослідні відділи і конструкторські бюро. Впрова-джуючи принципово нові продукти, експлеренти отримують надприбуток за рахунок великої науко-місткості цих продуктів і внаслідок піонерного виведення їх на ринок, їхнє гасло — «Краще і дешевше, якщо вийде». Такі фірми найбільше ризикують, але в разі успіху отримують найбільшу віддачу. Патієнти. Ці фірми створюють інновації для потреб вузького сегмента ринку. Вони уникають конкуренції з великими корпораціями, вишукуючи недоступні для них сфери діяльності, надають товару унікальних властивостей, їхні товари зазвичай ексклюзивні, високоякісні і дорогі. Гасло, під яким вони працюють, — «Дорого, зате добре». Патієнтам притаманна агресивна поведінка на ринку, що зумовлено прагненням захопити уподобану нішу і довести свою здатність бути успішними. Такі фірми можуть бути творцями інновацій або їх удосконалювачами. Комутанти. Вони використовують інновації, створені іншими, надаючи їм індивідуальних особливостей, пристосовуючись до невеличких за обсягами потреб конкретного клієнта. Такі ринкові суб’єкти підвищують споживчу цінність товару не якістю (як патієнти), а завдяки індивідуалізації. Гасло комутантів — «Ви доплачуєте за те, що ми розв’язуємо саме ваші проблеми». Підвищена гнучкість комутантів (за що вони отримали назву «сірих мишей») дає їм змогу витримувати конкурентну боротьбу. Зазвичай це дрібні фірми, які використовують інновації на стадії їх старіння. Віоленти. їх діяльність зорієнтована на інновації, що здешевлюють виготовлення продукції, водночас забезпечуючи їй той рівень якості, якого вимагає основна маса споживачів. Девіз цих ринкових суб’єктів — - «Дешево, але пристойно». За рахунок низьких цін і середньої якості фірма завжди конкурентоспроможна. Віолентом може стати фірма експлерент на етапі використання інновації, що отримала масове визнання. Така класифікація фірм є умовною, оскільки вони реалізують переважно не один вид продукту, і стратегія щодо кожного з них різна. Однак існують фірми, які створюють радикальні інновації, вбачаючи у цьому спосіб отримання надприбутку через ви-ведення на ринок відсутнього на ньому продукту. За схильність до ризику вони дістали назву венчурних. Венчурні фірми — переважно малі підприємства в прогресивних з технологічного погляду галузях економіки, що спеціалізуються у сферах наукових досліджень, розробок, створення і впровадження інновацій, пов'язаних із підвищеним ризиком. Діяльність таких фірм зорієнтована на розв'язання наукових проблем і конкретних виробничих завдань з чітко визначеним кінцевим результатом. Вони найпоширеніші в наукомістких галузях економіки, що спеціалізуються на інженерних розробках, тобто на комерційній апробації науково-технічних досягнень. Читайте також:
|
||||||||
|