Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Генеральна угода з по тарифам та торгівлі

ГАТТ була підписана в 1947 р. 23 країнами. В 1996 р. їх кількість становила 125 країн, а на початок 2000 року – 138 країн. З колишніх республік СРСР лише Киргизія і три країни Прибалтики є членами ГАТТ/СОТ.

На країни, що входять в ГАТТ/СОТ припадає 91% світової торгівлі. Таким чином можна зробити висновок, що ГАТТ/СОТ є глобальною організацією, оскільки:

- майже вся торгівля здійснюється за її правилами;

- її членами є переважна більшість країн світу;

- вона встановлює універсальні принципи торгівлі.

 

Основна мета – зменшення чи усунення бар’єрів на шляху світової торгівлі. Це не лише питання мита, але й кількісних обмежень, субсидій національним виробникам і т.д.

Результати діяльності ГАТТ/СОТ очевидна: якщо в 1940-х р. середній рівень митного оподаткування складав 40-50%, на початку 70-х років – 8-10%, а на кінець 90-х років – 3,2%.

Вимоги до вступу в ГАТТ/СОТ[8]:

1) дотримуватись принципів ринкової економіки;

2) регулювання ЗЕД переважно економічними заходами (відсоткова ставка, мито в т.д.), а не адміністративними (квоти, кількісні обмеження і т.д.)

3) не підвищувати рівень мита, який узгоджується при вступі;

4) прогресивне зниження мита;

5) обмежити застосування немитних засобів регулювання (самостійно ознайомитись із виключеннями);

6) відмова від субсидування експорту;

7) відмова від планування двостороннього обігу (відсутність зобов’язань щодо державної поставки певного товару іншій державі);

8) дотримання принципу найбільшого сприяння;

9) надання інформації про стан регулювання зовнішньоекономічною діяльністю та національною економікою[9];

10) розв’язання торгових спорів шляхом консультацій та переговорів. Кожна країна може звернутися із заявою про порушення умов ГАТТ/СОТ. Створюється комісія, яка досліджує ситуацію і пропонує способи вирішення конфлікту. Країни зобов’язані виконувати рішення комісії, інакше їм загрожує виключення із організації.

 

Основний механізм ГАТТ/СОТ – переговори в межах раундів. Всього відбулося 8 раундів, останній – Уругвайський.

Протягом 1947-56 рр. відбулося 4 митні конференції (тобто 4 раунди). Прийняті рішення – Конвенція про уніфікацію номенклатури митних тарифів; Конвенція про митну вартість товарів; скорочення мита на приблизно 22%.

 

1960-1962 рр. – Раунд Делона. Підписана угода про взаємне зменшення мита між США (на 5%) та ЄЕС (на 20%).

 

1964-1968 рр. – Раунд Кеннеді. Підписана угода про зменшення мита протягом 5 років на промислові товари на 55%; досягнута домовленість про участь країн, що розвиваються, у переговорах на асиметричній основі[10].

 

1972-1979 рр. – Токійський раунд (за участю 102 країн).Основні рішення: Кодекс з митної оцінки товару (його основне досягнення – нарахування мита йде на фактичну ціну товару, без урахування упаковки, фрахту і т.д.); рішення про те, що антидемпінгове мито не може перевищувати величину демпінгу; рішення про безмитну торгівлю авіатехнікою[11]; систематизація засобів немитного регулювання.

 

1986-1994 рр. – Уругвайський раунд.

Особливостями цього раунду переговорів є:

1) предметом переговорів вперше за історію угоди стали внутрішні регулювання, тобто розвиток національного режиму.

2) була здійснена перша спроба уніфікації світового правового простору.

 

Основні рішення:

1) скорочення мита на 1/3 (тобто 40% готової продукції у світовому просторі пересувається між різними країнами без мита);

2) скорочення підтримки у галузі сільського господарства[12] на 20% і субсидування експорту на 36%;

3) зафіксовані “законні субсидії”, пов’язані з охороною довкілля. Було домовлено, що ці субсидії можуть становити до 3% від загальної величини імпорту, або 1% від загальної вартості товару;

4) квоти, встановлені у межах багатосторонньої угоди з текстилю, повинні бути скасовані протягом 10 років, передбачалось також зниження мита у торгівлі текстилем на 15%;

5) підписано угоду про створення Світової організації торгівлі.

Принципових відмінностей між СОТ і ГАТТ немає, однак СОТ стала організацією постійних переговорів (на відміну від ГАТТ, де вони велися лише в межах певних раундів). Крім того, в своїй основі СОТ має ширшу правову базу, до якої належать декілька угод, які не входять до системи ГАТТ.:

- GATS (General Agreement on Trade in Services)– Генеральна угода з торгівлі послугами. Якщо раніше ГАТТ займалося лише рухом товарів, то тепер ГАТТ/СОТ займається і рухом послуг. В цій угоді також встановлюється:

а) режим найбільшого сприяння щодо руху послуг між кордонами,

б) національний режим відношення до тих агентів, що надають послуги на території даної країни.

в) принцип прозорості – кожна країна, яка підписала угоду ГАТС, повинна офіційно друкувати перелік бар’єрів на шляху руху послуг і не збільшувати їх кількість;

 

 

- TRIP (Trade-Related aspects of Intellectual Property)– Угода з торгівлі інтелектуальної власністю. Основні положення угоди:

а) встановлюється мінімальний захист 7 категорій інтелектуальної власності;

б) було визначено інтелектуальну власність та всі її категорії;

в) використання інтелектуальної власності без дозволу того, хто володіє правами на неї, забороняється;

г) встановлюється багатосторонній механізм вирішення спорів;

 

- TRIM (Trade-Related Investments Measures)– Угода про інвестиційні заходи, пов’язані з торгівлею. В деяких країнах, які займаються регулюванням руху капіталу, існує велика кількість обмежень на інвестиції, що стосуються міжнародної торгівлі. Ті обмеження, які забороняються цією угодою, вказані у таблиці:

 


Читайте також:

  1. Автомати для комбінованої торгівлі
  2. Антидемпінгове регулювання у світовій торгівлі.
  3. Арабо-ізраїльська війна 1973 р. та Кемп-Девідська мирна угода.
  4. Біржове страхування (хеджування) учасників біржової торгівлі від несприятливих для них коливань цін
  5. Вибір території, населених пунктів, підприємств торгівлі.
  6. Види міжнародної торгівлі
  7. Види та особливості торгівлі інжиніринговими послугами
  8. Відносно невисокий економічний потенціал Франції, пасивність буржуазії, зумовили відставання країни у завоюванні колоній та зовнішній торгівлі.
  9. ВПЛИВ ЗОВНІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ НА ОБСЯГ ВИРОБНИЦТВА ТОВАРІВ ЗГІДНО З ТЕОРІЄЮ ПОРІВНЯЛЬНИХ ПЕРЕВАГ
  10. Генеральна асамблея
  11. ГЕНЕРАЛЬНА АСАМБЛЕЯ проголошує цю
  12. Генеральна прокуратура України




Переглядів: 1007

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Неекономічні заходи регулювання світової торгівлі. | Інвестиційні заходи, пов’язані з торгівлею: можливий вплив на торгівлю та інвестиції.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.