Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Оцінка діяльності центрів доходу

 

Центр доходу – це підрозділ, керівник якого контролює доходи, але не контролює витрати та інвестиції (відділ продажу, сектори або відділ магазину, регіональні представництва компаній тощо).

Керівник центру доходу може контролювати витрати на утримання свого підрозділу, але прямого зв’язку між цими витратами і отриманими доходами не існує.

Для оцінки діяльності центру доходу необхідно порівняти фактичну суму одержаного доходу з бюджетною, визначити відхилення та проаналізувати причини їх виникнення. Глибина деталізації такого аналізу може бути різною залежно від мети аналізу та наявної вихідної інформації (рис. 8.7).

 

Рисунок 8.7. Деталізація відхилення доходу від продаж

 

Відхилення доходу від продаж за рахунок зміни кількості реалізованої продукції можна визначити так:

Δg = Σg1p0 – Σg0p0, (8.3)

де g0, g1 – кількість окремих видів реалізованої продукції за планом (бюджетом) та фактично;

p0, р1– середня ціна реалізації одиниці продукції (бюджетна і фактична).

Загальна сума відхилення за рахунок кількості реалізованої продукції може бути розкладена на відхилення:

а) за рахунок обсягу виробництва

Δgb = × Σg0p0, (8.4)

де b0, b1 – обсяг виробництва продукції за бюджетом і фактично (одиниць);

б) за рахунок рівня товарності продукції

Δgt = × Σg0p0. (8.5)

Відхилення доходу від продаж за рахунок зміни ціни реалізації продукції визначають за формулою

Δp = Σg1p1 – Σg1p0. (8.6)

Причинами (факторами) цього відхилення можуть бути:

а) зміна питомої ваги реалізації продукції за окремими каналами

Δpj = (Σpjyj – p0) g1, (8.7)

де pj – бюджетна ціна реалізації за окремими каналами реалізації;

p0 – середня бюджетна ціна реалізації продукції;

yj – фактична питома вага (в долях одиниці) реалізації продукції за окремими каналами;

б) зміна структури окремих видів реалізованої продукції

Δpi = (Σpijyij – pj) gj, (8.8)

де pij – бюджетна ціна реалізації i-го виду продукції за j-м каналом;

yij – фактична питома вага реалізації i-го виду продукції за j-м каналом (в долях одиниці);

gj – фактичний обсяг реалізації продукції за j-м каналом (одиниць);

в) зміна строків реалізації продукції

Δpn = Σ (Σpijnyijn – pij) gij, (8.9)

де pijn – бюджетна ціна реалізації і-го виду продукції за j-м каналом в n-й термін дії незмінних цін;

yijn – питома вага реалізації і-го виду продукції за j-м каналом в n-й термін (в долях одиниці);

gij – фактичний обсяг реалізації і-го виду продукції за j-м каналом (одиниць);

г) зміна якості продукції

Δpm = Σ (Σpijnmyijnm – pijn) gijn, (8.10)

де pijnm – бюджетна ціна реалізації і-го виду продукції за j-м каналом в n-й строк та m-ої якості;

yijnm – фактична питома вага реалізації і-го виду продукції за j-м каналом в n-й строк та m-ої якості (в долях одиниці);

gijn – фактичний обсяг реалізації і-го виду продукції за j-м каналом в n-й строк (одиниць);

д) вплив причин організаційного характеру визначають як різницю між фактичним доходом від реалізації та доходом від фактичного обсягу реалізованої продукції за бюджетними цінами з урахуванням її видів, каналів, термінів реалізації та якості.

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IV. Оцінка вигідності залучення короткотермінових кредитів
  3. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  4. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  5. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  6. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  7. Автоматизація метрологічної діяльності
  8. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  9. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  10. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  11. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.
  12. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини




Переглядів: 544

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оцінка діяльності центрів відповідальності | Оцінка діяльності центрів інвестицій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.