Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Вступне слово вчителя.

УРОК 11.

Висновок.

Вч . Рок – музика , виявляється , така різнопланова – в ній багато і загального , і особистого . До того ж вона іде в ногу з часом . Чого варті електрогітари, синтезатори , підсилювачі – драйв ! А я знаходжу підтримку в музиці легендарних рок – музикантів і в найщасливіші , і в найважчі часи свого життя.

 

Домашнє завдання

Підготувати інформацію про рок-музику 1970-1980 – х років.

ТЕМА :Французькі кумири .

 

Мета уроку :

Навчальні :інтерпретація образного змісту музичних творів ;

- закріплення визначення понять шансон , шансоньє, диско,

Виховні:Виховувати інтерес та любов до музики.

Розвиваючі:Розвиток вокально – хорових навичок.

Наочні посібники:Г. М. Макаренко «Музичне мис –

тецтво» 8 клас. Портрети Е. Піаф, П. Каас,

Джо Дассен.

Корекційні завдання:корекція співочої постави;

- корекція та розвиток музичного слуху та почуття ритму.

- Корекційний розвиток особистості дитини із ЗПР.

Музичний матеріал :Е. Піаф « Ні, я ні за чим не жал – кую», Джо Дассен «Бабине літо», П. Каас «Безі» , Дж. Леннон П.Маккартні «Вчора»

Т. Н. З :магнітофон.

 

ХІД УРОКУ :

Організація учнів до уроку .

Музичне вітання .

Останніми роками в музичній індустрії дуже часто використовують поняття «шансон», але його трактування спотворено. У тому, що саме насправді означає це поняття , ми спробуємо розібратися сьогодні на уроці.

· Які жанри пісень ви знаєте? (естрадна, народна)

· З якими піснями народів світу ми ознайомилися на попередніх уроках?

 

Французька музика завжди асоціювалася із витонченістю, ліричністю та поетичністю. Саме французька пісня зачаровує, притягує до себе, хвилює слухачів. І саме таку музику, поліфонічну за своїм змістом, називали у ХV-ХVІ ст.. шансоном (у перекладі з франц. «пісня»).

 

Шансон (у перекладі з франц. «пісня») - назва низки різновидів народної чи естрадної французької пісні ліричного змісту.Виконавців шансону, які досить часто є авторами текстів і музики, називаютьшансоньє.

Ранні шансони розвинулися з таких жанрів народної музики, як балади, рондо, а також з мистецтва трубадурів. Першим значним композитором шансонів був Гійом де Машо.

У французькій пісні ХХ ст.. зявляється напрям «реалістичної пісні» (chanson realiste), представниками якого є винятково жінки. У 50-х роках ХХ ст.. сформувалися два основних напрями оригінальної франкомовної пісні, що існують дотепер.

Перший із них – жанр класичного шансону, де первинне значення надається поетичному компоненту пісні, і автор зазвичай сам є виконавцем. Тут шансон повязується , передусім, з іменем Едіт Піаф, яка продовжувала традицію реалістичної пісні. Саме представники цього поетично – музичного напрямку повною мірою і є справжнім шансоньє.

Інший напрям французької пісні другої половини ХХ ст.. – естрадна пісня. Представниками цього напрямку теж нерідко є виконавцями власних пісень, але вони не є шансоньє в повному розумінні цього слова.

Усесвітньо відомими виконавцями французьких естрадних пісень є Ів Монтан, Джо Дассен, Патріція Каас, Лара Фабіан.

Виконуючи свою пісню, шансоньє нібито проживає її, сповнюючи красою, мудрістю, трагічністю, світлим сумом, яким сповнена й пісня. Саме такою була найвидатніша французька співачка ХХ ст.. – Едіт Піаф.

 

Відомості про Едіт Піаф .

Ми чули голос музичної легенди Франції .. .Один із майданів Парижа названий її ім'ям. Вона найвидатніша французька естрадна співачка XX століття... Її пісня - перлини мистецтва французької пісні . А вона - єдина i неповторна! Едіт Піаф (справжнє прізвище - Гасьйон) народилась у родині вуличного акробата i шансонетки. Вже у 8-річному віці вона разом з батьком виступала у дворах, на вулицях, майданах, у казармах: батько демонстрував сальто-мортале, а маленька Едіт збирала монети та співала «Марсельєзу». У 16 років Едіт розпочала самостійне життя. На її долю випало багато випробувань, але завжди поруч була пісня . Вона рятувала юну співачку від голоду, холоду, зради, байдужості . Усе змінилося, коли голос Едіт Піаф почув Луї Лепле, директор кабаре «Жерніс», який запросив її до свого театру. Він назвав співачку «мом піаф», що означає «маленький горобчик». Зовні непримітна, під час співу вона перетворювалася на прекрасного лебедя, її руки ставали крилами могутнього птаха, що злітали у височінь разом із піснею. Почувши Едіт Піаф вперше на справжній сцені, відомий шансоньє Mopic Шевальє вигукнув: «Яка в неї сила, у цієї маленької дівчинки». Саме вулканічний вогонь у її голосі зробив Едіт Піаф символом французьких шансонів. Шалено-пристрасним голосом співачки захоплювався весь світ Для неї створювали пісні кращі композитори й поети Франції . «Вона була живим відзеркаленням людського горя, відчайдушним криком страждання, символом нашої самотності й нашої печалі, — так писали про неї сучасники.

Прослухайте пісню «Non je ne regrette rien»

· Яким є настрій цієї пісні?

 

Слухання.Ш. Дюмон «Non je ne regrette rien»

 

Відомості про Патрисію Каас.

У 1987 pоці у Франції у виконанні молодої непримітної дівчини прозвучала пісня «Мадемуазель співає блюз». Голос та манера виконання співачки нагадали слухачам неперевершену Едіт Піаф. Так на горизонті французької , а згодом i світової естради з'явилась нова зірка - Патрисія Каас.

Виступи Патрисії — це без перебільшення справжні спектаклі з відповідними декораціями та персонажами — інструменталістами та бек-вокалістками. Але головне багатство Патрисії Каас – її чуттєвий голос, що заворожує з перших звуків, з особливими виконавськими прийомами: підкресленою вібрацією, затриманням останнього звуку та глісандо.

У peпepтyapi Патрисії Каас переважно повільні, мінорні пісні про нещасливе кохання. Завдяки оригінальним знахідкам співачки, красі інструментального аранжування й театралізації кожна з пісень не просто проспівується, а «проживається» на сцені, справляючи на слухачів вражаючий ефект. Патрисія не приховує, а навіть підкреслює близкість своеї виконавської манери та голосу до Едіт Піаф i часто виконує її пісні .

В альбомі «Scene de vie» («Етапи життя») Патрісія Каас присвятила свої пісні реальним людям. Пропоную послухати пісню-розповідь «Bessie» («Бессі»), присвячену видатній афроамериканській виконавиці блюзу Бecci Сміт. Ця співачка передчасно пішла з життя, не отримавши термінової медичної допомоги, тільки тому що була чорношкірою.

 

Слухання. П. Грос. «Бecci»

 

Аналіз прослуханих творів .

Вч. Яка пісня справила на Вас найбільше враження? Чому?

Уч. Відповіді.

Вч. Чим подібні, а чим відмінні творчі особливості Піаф та Каас?

Уч. Відповіді

Вч. Які слова підходять до характеристики французького шансону: пристрасний , ліричний, героїчний, чуттєвий, театральний , етичний?

 

Відомості про Джо Дассена

Одним із найвідоміших французьких співаків 70-80- х років ХХ ст.., який за своєю популярністю перевершив усіх тогочасних виконавців і продовжує лунати в ефірі сьогодні, був Джо Дассен. Його пісні щирі та відкриті, мелодійні та спокійні, ніби ведуть розмову із слухачем, тим самим вони стають зрозумілими та близькими навіть тим, хто не розуміє французької. Цікаво, що появою нової зірки французької естради ми завдячуємо подрузі Джо (згодом його першій дружині) Маріз Массьєрі, яка потайки від нього передала плівку із піснями у його виконанні під акомпанемент гітари до звукозаписної компанії. Незабаром Джо випустив першу платівку, а два роки по тому – перший альбом, «A New York» («У Нью - Йорку»).

Джо Дассен починав як виконавець фольку. На його ранніх платівках нерідко зустрічаються адаптації американських народних пісень. Наприкінці 1960 –х років Джо Дассен відходить від фолк-репертуару на користь більш традиційної поп-естради. Протягом наступних десяти років він виступає ще багато успішних пісень.

Джо Дассен став популярним не тільки у Франції, але й за кордоном; він записував пісні різними мовами: французькою, англійською, німецькою, іспанською, італійською та грецькою. Але справжній успіх йому принесла саме французька пісня.

Прослухайте пісню «L’ete Idien» («Бабине літо») у виконанні Джо Дассена.

 

Слухання пісні «L’ete Idien» («Бабине літо») у виконанні Джо Дассена.

· Чим приваблює вас ця пісня?

· Які образи змальовує музика цієї пісні?

 

Перегляд к/ф «Бал» (фрагмент)

 

Уяви, що у тебе є можливість потрапити у минуле століття Парижа. Які роки ви б обрали , 30-ті, 40-ві чи 80-ті ? 3 такої нагоди, я б мандрувала протягом усього XX столптя. Різні історичні події … Зміна моди, стилів... Пропоную поглянути на yci ці зміни, висловлені виключно мовою музики, танцю, пластики i мімки. Без жодного слова... Саме так оригінально представлений Париж у франко - італійсько - алжирському музичному кінофільмі режисера Етторе Скола «Бал». Переглянемо його фрагмент.

 

Виконання пісні Дж. Леннона та П. Маккартні «Вчора» .

Вч. Виконаємо пісню Джона Леннона та Пола Маккартні «Вчора»..

Зверніть на мелодичну лінію та вдале органічне поєднання музики та слів пісні. «Вчора» стала класикою естради і ввійшла до скарбниці найкращих мелодій 60 –х років минулого століття, її виконують

Різноманітні за складами естрадні та джазові колективи.

 


Читайте також:

  1. Адгезиви на основі латексів у взуттєвій промисловості
  2. Аналіз словосполучення
  3. Аналізоване слово.
  4. Англійський сад - нове слово в європейській парковій культурі.
  5. Безруслового стоку
  6. Будова системи синхронічного словотворення
  7. Варіанти проведення промислової політики для України
  8. Вибір тривалості бюджетного періоду. Типи бюджетів по ступеню тривалості. Поточне і стратегічне бюджетування в промисловості
  9. Види виробничої структури промислового підприємства
  10. Види молочнокислих бактерій, які мають важливе значення для промисловості
  11. Визначення права промислової власності та його основні поняття
  12. Визначте пріоритетні напрями освітньої, наукової і промослової політики України після проголошення її незалежності.




Переглядів: 1122

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Слухання музики. | Слухання музики.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.